opleiding..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

opleiding..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 17:14

ik zit nu in 3-havo..dus moet ik een profiel kiezen..
heeft iemand tips qua wat een leuke opleiding is??
en evt. een site daarvan??
thanx!!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 20:48

dit is een vraag die niemand voor jou kan antwoorden. Het is heel persoonlijk en ontzettend moeilijk om een passende opleiding te vinden! Ik zit nu in 5 havo en hev het profiel N&G. Nou, dit is mij in de derde ten strengste afgeraden maar mevrouw de eigenwijs is het toch gaan doen. Hier heb ik nu heel veel moeite mee. Het is heel hard werken met maar de vraag of k het haal. Hiermee wil ik zeggen dat je echt de adviezen van de leraren seriues moet overwegen.

Maar voor de rest.. Uhm weet je wel een beetje welke richtinmg je op wilt? Wil je op kantoor? Gezondheid in? Ben je economisch ingesteld?

Kijk een beetje wat je met de economische profeielen kun je: maneger, kantoor, naja weet ik zo ff niet, maar het zijn in ieder geval meer de kanten van het economische leven. Ja duhuh daarom zijn het ook economische profielen.

Met N&G en N&T kun je meer de technische kant op en de gezondheids zorg. Of iiets in die richting. Wat ik je wel kan vertellen is dat deze proifielen ontzettend zwaar zijn. De vakken zijn moeilijk en vereisen veel tijd. Dus ik zou zeker kijken nara hoe je er nu voorstaat. C&M zou ik overigens niet kiezen, want dit is een beetje een pretprofiel.
De keuze N&G en N&T verschilt ook niet veel. Alleen is N&G makkelijker, maar heb je in principe net zoveel kans om een opleiding te kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 22:03

Het hangt echt af van hoe je de vakken nu vindt, vind je de technische hoek makkelijk, snap je het snel en vind je het leuk !!!, dan kan je wel een technisch profiel doen, heb je er nu in de derde er al moeite mee denk dan goed na over N&G of N&T, want het wordt nog veel moeilijker dan dat het in de derde is. De overige maatschappij profielen dat weet ik niet zo, dat is wel wat makkelijker.
Mijn situatie, ik ben erg geïntereseerd in techniek en zelf met je handen bezig zijn, ik ben vooral praktisch en daarom heb ik N&G met economie1 en M&O gekozen (M&O ook weer laten vallen), Ik vind natuurkunde en wiskunde en scheikunde erg moelijk en het wordt alleen maar moeilijker maar ik vind het leuk en daarom heb ik het gekozen maar het is echt knokken om het te halen, De 4e is ook heel erg verschrikkelijk zwaar, elke maand minimaal 1 PO, maar nu in de 5e, heel relaxt, veel meer tijd, ok af en toe is het aanpoten, maar ik heb nu veel meer vrije tijd dan in de 4e.
Maar ik zou zeggen, welke vakken kan je goed, welke vakken vind je leuk, en welke richting wil je op?

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-02 14:30

nou ik heb al een beetje besloten om naar E&M profiel te kiezen..en dan evt. in het vrije deel biologie..economie ben ik goed in (sta altijd al een 9)
en ik houd alleen niet van ak en gs..maarja..moet toch iets kiezen..
is er hier misschien iemand die deurne doet?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 15:31

Ik doe C&M, ik heb de makkelijkste uitgekozen. Ik ben namelijk wat beter in talen en niet goed in vakken die op 'kunde' eindigen Haha!