migraine -- eerlijk zijn of stil houden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-01 13:05

zoals jullie weten heb ik regelmatig met migraine te kampen. Nu ben ik zeer regelmatig aan het solliciteren, en alleen als mij gevraagd wordt over mijn gezondheid vertel ik over de migraine, puur omdat ik bang ben dat dat voor de werkgever een rede is om mij af te wijzen.
Wat vinden jullie? moet ik eerlijk zijn of niet?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 13:13

volgens mij mag een werkgever helemaal niet vragen naar je gezondheid, net zoals ook de medische keuring in principe is afgeschaft, behalve voor een paar beroepen. Rustig niets zeggen dus! Sonja weet dit waarschijnlijk beter dan ik.

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 13:18

zolang je niet liegt is er toch niks aan de hand of wel??
tenminste.. dat lijkt mij.. maar heb dr verder zelf ook geen verstand van...

en wat lielle zegt is idd zo geloof ik...
van dat er sowieso geen medische keuring mag plaats vinden en dat ze volgens mij ook nie mogen vragen naar eventuele klachten wat gezondheid betreft..

_________________
-=Just say what you think=-

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bartje op 2001-04-20 13:22 ]</font>

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 13:22

Als ze er niet naar vragen...waarom zou je het zeggen.
Vraag maar ff aan Sonja, die zal wel weten hoe het eigenlijk hoort..
Groetjes Petra

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 13:27

omdat ik last heb van die heupafwijking en ik een tijd geleden aan dat lidteken geopereerd most worden terwijl ik het dus al wist voordat ik bij intratuin aan het werk ging hebben ze van intratuin een paar dagen ziektewet ingerolen voor mijn vrije dagen. het is in de wet zo geregeld dat als je in je baan last krijgt van een kwaal waar je van te voren al last van had dat je werkgever daar dus werk van kunt maken. ikheb precies hetzelfde meegemaakt toen ik bij dat kunhyporama werkte en dat is in een rechtzaak helaas besvestigd. ik kon dus fluiten naar ong 7 maaden salaris. zelfs in hoger beroep heb ik dit verloren!!!!! dus ik zou dit zker navragen voor je ergens solliciteerd want ze mogen je er dus wel op pakken als je in je beroep toch ineens migraine krijgt!!!!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 13:30

Ik had ooit een collega met één nier. Zij was elke maand 2 dagen afwezig voor medische controles e.d. Onze baas vond dat geen probleem, als ze haar werk verder maar goed deed - daar was ze tenslotte voor aangenomen. Een andere collega was altijd op de eerste dag van haar ongesteldheid zwaar beroerd. In het begin werkte ze daar nog mee door, maar haar afdelingshoofd heeft op een gegeven moment gezegd dat ze die dag maar gewoon thuis moest blijven, daar had hij alle begrip voor en niemand had er ook wat aan als zij doodziek kwam werken. Ze was hartstikke blij dat hij daar zelf over begon. Ze werkte nog op een afdeling met verder alleen maar mannen ook, en niemand deed er banketstaaf over.

Als je eenmaal in dienst bent, is het nog vroeg genoeg om zoiets te laten weten, zeker ook omdat een werkgever een werknemer naar mijn weten ook niet op zoiets mag afrekenen. Hij mag er zelfs niet eens naar vragen in een sollicitatiegesprek. Tja, iedereen heeft wel eens wat. En jij toevallig min of meer regelmatig terugkerende migraine. Maar misschien dat je er sowieso minder last van hebt als je eenmaal leuk werk hebt gevonden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 14:53

wellicht wordt de migraine minder als je wat beter in je vel zit.
Tijdens een soll gesprek mag er niet naar persoonlijke zaken gevraagd worden. Ze mogen zelfs niet vragen of je getrouwd bent geloof ik.
Vraag dit gewoon eens bij het GAK of een uitzendbureau.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 15:29

Ik zou er wel heel voorzichtig mee zijn. Als ze erna vragen en je antwoord dat je heel gezond bent.
Later ontdekken ze dat je vaak migrane hebt gaat het ten koste van het vertrouwen van de werkgever.

SONJA waar ben je ??

Gr Pris