Wie heeft een van deze opl. gedaan?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:46

Ik weet niet waar je interesses liggen. Wat vind je leuk om te doen?
Kook je wel eens thuis, bak je wel eens een taart, vind je het leuk aan iemand z'n haar te frutselen, zit je wel eens achter een naaimachine?
Als het 4x nee is, dan zou ik toch nog even verder kijken.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:23

Sorane schreef:
Dat vind ik dus totaal niet de manier om te kiezen. Laat gewoon een goede beroepskeuze test doen.


Nou ik wel. Als je je er eigenlijk sowieso niet voor interesseert, waarom zou je dan zo'n opleiding gaan doen? De voorbeelden die ik geef zijn misschien wel iets kort door de bocht, maar het is wel een bepaalde gedachtegang die je kunt maken. Zo'n beroepstest vind ik niet altijd even zinnig, bij mij kwam er uit dat ik wandtapijtknoper wilde worden. Verward Naast dingen die je interesseren moet je ook nog een beetje aanleg hebben.

Kun je niet voor een iets minder beroepsgerichte opleiding kiezen?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:32

frostwood schreef:
In al die 4 dingen zit een "ja" ik zit veel achter het naaimachine, en kan er ook redelijk wat van, ik verf andermans haren, en knip mn zus en mn moeder.
Verder leken me die andere wel leuk, omdat ik ook vaak in de keuken sta, niet alleen gewoon koken, maar ook taart enzo maken.

Vandaar dat het erg moeilijk is.


Ja, dat begrijp ik. Wat lijkt je leuk om "de rest van je leven" te doen?
Het grote nadeel van kok zijn is dat het vaak zwaar onderbetaald is en dat je op tijden werkt dat anderen vrij zijn.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:27

De horeca CAO vind ik behoorlijk onderbetaald hoor. Ik wist dat van te voren niet. In het "echte" bedrijfsleven krijg je zo een procent of 30 meer voor dezelfde arbeid.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Sun, colunder, daanbrego, Hanneke_68, Jny, Lijsken, MarliesSam, MeesMo, Polarize, savieralover, SemrushBot, Tatjanaa en 66 bezoekers