ook wel eens ruzie met de pc?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

ook wel eens ruzie met de pc?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 19:45

Af en toe doen pc's niet wat ze moeten doen. Hebben jullie hier ook wel eens last van?

Ik heb dus gisteren netjes een officiele Mcafee virusscanner geinstalleerd. Betaal je 40 euro voor zo'n ding, genereren ze nog een foutmelding mee. Boos!

Met XP is dat tegenwoordig geen probleem zou je zeggen, heb netjes een herstelpunt gemaakt, je gaat terug naar een eerder herstelpunt en foutmelding zal wel weer weg zijn, en je herhaalt gewoon het ritueel opnieuw. Dat had je gedacht, je krijgt een nieuwe foutmelding. De virusscanner wil niet meer aan de praat. Het startmenu is niet meer benaderbaar Boos! Kortom, alleen cntl-alt-del doet nog iets. Huilen
En verder kun je niets meer met de pc. Het vreemde is dat ik de virusscanner ook niet meer opnieuw hoef te registreren, dus niet alle gegevens zijn volledig teruggezet lijkt het wel. Ik vrees dat er niet veel meer op zit dan toch maar weer formatteren. Boos! Boos!
Ik heb geloof ik nog veel werk te doen vanavond (of de komende week) Boos!

Waarom doen pc's nooit wat ze moeten doen? Tips om de boel toch nog goed te krijgen zijn welkom (ben inmiddels teruggegaan naar een herstelpunt van 26 april, krijg met opstarten een aantal foutmeldingen en daarna is het doe het zelf maar)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.



germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 19:52

Daar heb ik niets aan, heb een goede virusscanner gekocht, maar de pc doet gewoon helemaal niets anders meer dan blijven hangen na het opstarten, de eerste 5 seconden lijkt de pc te werken en daarna niets meer.

Met die herstelpunten werkt alles ook niet meer perfect, ik ben inmiddels al zo'n 6 herstelpunten teruggegaan, maar de fouten en het hangen blijft (in de veilige modus kan ik nog iets doen)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 20:51

Mwroap1 schreef:
Met systeemherstel worden alleen de gewijzigde instellingen ongedaan gemaakt, je bent geen bestanden krijt of iets dergelijks. Het helpt dus ook weinig tegen virussen.

Er zit geen virus op, dat weet ik wel zeker, het is softwarematig wat niet goed is. In de veilige modus is er niets aan de hand, maar dan kan ik helaas ook niets. Bij normaal opstarten start de pc normaal op en daarna krijg ik een zandloper voordat ik ook maar iets kan doen. Boos! Er wordt waarschijnlijk nog een proces gestart wat dus vastloopt.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 21:52

De pc werkt weer, de virusscanner ook, maar ik heb weer de foutmelding van MCagent.exe die niet gevonden wordt. Dit komt dus van de mcafee virusscanner, zit ecth in het pakket, heb het installeren en verwijderen al een paar keer herhaald, en de melding is weg zodra ik een uninstall gedaan heb van de virusscanner. Denk wel dat ik er weer mee heen ga, want ik wil niet eerst 2 keer op annuleren klikken (en tegen foutmeldingen aankijken) na het opstarten.
Maar de ruzie is gelukkig voorbij (zo'n 2 uur na het plaatsen van m'n eerste post over ruzie, totale ruzietijd zo'n 3 uur Haha!)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 20:08

De ruzie is over, moet het voorlopig met een compromis doen: of zonder foutmelding en zonder mcAfee virusscanner (lijkt mij niet zo verstandig) of met foutmelding en met virusscanner.
Ik ga er denk ik weer mee terug, wil de boel zonder fouten.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Angelaa2, Antgillya, Arlette1991, Drico, furious, IASCrawler, loeslover, MariskadeJ, Mo_86, nicole_floor, Noor en 232 bezoekers