automutilatie-zelfverwonding

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:27

ik heb het zelf gedaan, en altijd verborgen gehouden. Sommige mensen doen het echt om stoer te zijn, voor mij was het een manier om woede en verdiet af te reageren wat me gewoon niet lukte. Ik ben er nu al een paar maanden mee gestopt. Ik deed het voornamelijk op momenten dat ik bijna flipte.... Mijn huisgenoot heeft het ook heel erg, hij heeft overal dikke lidtekens op zijn armen en brandwonden van cigaretten.

Ik kan niet zeggen dat ik er respect voor heb, het is beter als je hulp zoekt, of een andere uitlaatklep! Maar soms wil dat ook niet werken....dan vind ik dit zeker een betere keuze als gaan drinken en drugs

Spero melior


meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:06

voor sommige mensen is het wel aandachttrekkerij, maar voor een aantal mensen die ik ken totaal niet....die doen het om idd de "geestelijke pijn" te verminderen. Dat is ook de reden waarom ik het deed.
Praten is vaak moeilijk, veel moeilijker als am, probeer maar eens iemand te vinden die precies snapt en voelt wat jij ook voelt.... die iemand heb ik een aantal maanden terug pas gevonden.... mijn huisgenoot snapt precies wat ik voel(de), mijn vriend niet echt.... en dat is erg moeilijk

Spero melior


meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:16

ik weet niet of het alleen bij moeilijk pratende mensen voorkomt... Zou best wel eens kunnen. Of mensen die wel praten, maar niet het gevoel hebben dat ze werkelijk geholpen worden.

Spero melior

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:29

zeker weten!!

gelukkig heb ik nu wel iemand gevonden die me precies begrijpt! Mijn lieve huisgenoot!! Volgens mij weet hij zelf echt niet hoeveel hij me geholpen heeft!!

Spero melior

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:37

het is heel erg moeilijk om onder ogen te zien dat je een probleem hebt, en om het dan ook nog toe te geven aan anderen, zodat je hulp kan krijgen.....

Spero melior

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:49

aan de ene kant wel, hangt er vanaf hoe ze het vertellen, ik ken mensen die op je af komen van "kijk eens wat ik gedaan heb!!" en die dan nog trots zijn ook. Sommige mensen durven het echter pas na een hele lange tijd te zeggen, als je ze al heel lang kent oid, dan vind ik het niet om aandacht vragen....
en mensen die om aandacht blijven vragen heb je altijd.... blegh...en om die weg te krijgen als je eenmaal iets tegen ze gezegt hebt lukt ook nog niet!!

Spero melior

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:00

ik schijn ook een borderliner te zijn, heb wel alles waaraan een borderliner vaak aanvoldoet....ik ben alleen nog te jong om het officieel vast te stellen, moet je eigenlijk 21 voor zijn.... ik heb aan de medicijnen gezeten, die niet echt hielpen... ik wil absoluut niet opgenomen worden! echt niet!!! mijn moeder heeft 5 jaar lang in een inrichting gezeten, en dat wil ik niet!! bij mij maken gesprekken vaak meer kapot dan goed, ik ben een echte doom-denker, en vaak na een gesprek voel ik me nog beroerder als ervoor, omdat ik er dan over na ga denken en blijf denken. Ik red het zo voorlopig wel, ik heb een vriend die me overal mee helpt. Zonder hem was het echt heel fout gegaan. Mijn huisgenoot is ook een borderliner en met hem gaat het heel goed, hij heeft een vriendin, is gestopt met roken/blowen/drinken, wil weer studeren en hij amt ook niet meer.

mijn huisgenoot heeft trouwens ook in opname gezeten en met hem ging het steeds slechte en slechter.... ook heeft hij een vers-cursus gedaan wat je leert om te gaan met je borderliner. aan de papieren heb je wel veel, maar de gesprekken lijken mij niks.

Spero melior

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:24

de oorzaak hoeft inderdaad niet extreem te zijn, het kan een heel klein iets zijn wat je zoveel pijn kan doen.
Bij mij was het op zich wel een redelijk extreem iets, waar ik ook zeker nog niet overheen ben of zal komen. Ik heb hulp geprobeerd te zoeken, maar de mensen van de ggz snapten me niet, en als ze je niet snappen wordt het alleen maar moeilijker voor jezelf, want dan ga je helemaal denken dat je "gek" bent. Ik had niet het lef om te vragen of ik met iemand anders mocht praten. Volgens mij was degene met wie ik spak alleen gewend met kleine kinderen te praten, was wel te zien aan de afdeling, maar ja ik ben 17, dus nog niet volwassen, dus dan zal ik als een kind behandeld worden...

De reden dat ik ging am-en was omdat ik heel erg hallucineerde, wat onder andere met het blowen te maken had(waar ik mee gestopt ben!!), maar die beelden die ik zag leken zo erg, ik werd er zo bang van dat ik iet moest vinden om er vanaf te komen. Ook had ik heel veel angstaanvallen. Op zo'n moment was het zo fijn om iets in je handen te hebben waarmee je je hoofd weer rustig en leeg kreeg. Iets om weer terug in de realiteit te komen.
Ik ben er uit eindelijk wel me enaar mijn ouders gegaan, alleen over de angstaanvallen, niet over de hallucinaties en het snijden. Dat weten alleen een paar hele goede vrienden en jullie nu. Ben na het gesprek met mijn ouders doorverwezen naar GGz, kon ik na een half jaar terecht en toen ging het net even goed met me, en het werkte daar sowieso niet.
Een paar maanden terug op anaraden van mijn vriend naar de huisarts, daar hebben we het over een borderliner gehad en of ik evt wel aan de medicijnen wou. Heb ik toen wel gedaan, om gewoon een b-tje meer rust te krijgen. En nou ben ik 3 weken terug mijn medicijnen kwijt geraakt, en ben ook gestopt toen. Nu ben ik wel veel actiever, maar heb net de laatste paar dagen even een dip, omdat het nogal slecht gaat binnen mijn relatie en met school...

Spero melior

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:42

voor mij is het de laatste paar dagen weer heel erg moeilijk om het niet te doen. Vooral vandaag. Mijn vriend heeft het na 8 maanden uitgemaakt.... En ik weet echt niet wat ik moet doen nu. Ik heb een hele lange douche genomen, zit lekker tv te kijken, maar ik mis hem hier bij me... Iedere keer als iemand zijn naam noemt of me sterkte wenst barst ik weer in huilen uit..... ik trek dit zo niet meer....maar wil ook echt niet am-en.... moxht het echt niet meer willen heb ik hier medicijnen, maar die wil ik ook niet....

Spero melior

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:15

ik wou het doen, heb met schaar in mijn handen gestaan, maar ik kon het niet. Ik zat te denken aan de mensen waarmee ik op msn heb gespraat en die zich zoveel zorgen maakten om me...ik kon het hun niet aandoen. Ik kon hun vertrouwen niet schaden...

(hmm..zit ik met een schuldgevoel opgescheept anders, ook niet leuk)


Spero melior

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:26

ik weet het zeker!! het is heel goed mogelijk om er goed mee te leren leven. Je moet jezelf alleen wel vaak dwingen tot sommige dingen, zoals bijvoorbeeld een goed dagritme.

Spero melior

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:12

heb ook bij ggz gelopen, kwam er steeds slechter vandaan, die man heeft 1 gesprek met mijn ouders gehad en trok daar de conclusie uit dat ik niet goed ontwikkeld was, want mijn motorische vaardigheden begonnen pas later, waardoor ik heel onzeker was geworden. Volgens mijn ouders was ik een perfectionist en durfde ik pas te lopen toen ik zeker wist dat ik het kon...ik snap er niks meer van..
Ook bij maatschappelijk werk op school gezeten, maar daar hadden mijn ouders me heengestuurd, dus ik vertrouwde haar niet.

Heb het trouwens volgehouden om niet te am-en... Bouke kwam gisteren helpen toen er een ratje ontsnapt was....we hebben een hele tijd heel hard staan huilen... En ik denk dat de overburen ondertussen denken dat ik psychotisch ben of verstandelijk gehandicapt ofzo, want ik heb een half uur met mijn knuffelbeer voor het raam staan kijken of hij echt niet terug kwam...
hij komt vandaag weer om de laatste spullen te halen

Spero melior

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 23:03

ik heb er ook slechte ervaringen mee, niet ikzelf, maar mijn moeder heeft er een tijd gezeten, volgens mij officieel nog steeds wel. Ik heb haar werkelijk kapot zien gaan door die mensen... Ze mag nu niet van ze werken, dat zou ze niet aankunnen!! Is het dan beter dat ze de hele dag thuis zit en niks doen?!?!?!

Spero melior

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 01:06

ik denk dat je meer aandacht krijgt/vraagt als je met een trui aan loopt midden in de zomer!

Spero melior

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:45

die neiging om te snijden blijf je nog wel heel lang houden, het wordt alleen steeds makkelijker om nee te zeggen....heb dit weekend ook nog met mes in mijn handen gestaan, maar kon het niet... ik gooit nu met dingen als het niet wil, maar ook dat leer ik snel af, want of het gaat kapot, of ik mag een hoop opruimen en dan voel ik me nog slechter...dingen die niet kapot gaan of een troep geven zijn niet leuk om mee te gooien

Spero melior

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 23:43

frostwood, als je wilt praten, voeg me toe op msn of pb!! Ik ben zo vaak tot diep in de nacht wakker, ik ben er als je wilt praten. Ik weet dat we elkaar totaal niet kennen, maar als je wilt..... al is het maar voor totale onzin of afleiding!

Spero melior

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 00:13

geldt ook voor andere mensen die willen praten ofzo! 's avonds/'s nachts is het vaak zo saai op msn...

Spero melior

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:43

Dat meisje heeft heel hard hulp nodig!!! Als ze verkracht is, heeft ze dit duidelijk nog lang niet verwerkt!!! Waarschijnlijk weet ze echt geen andere manier om zich te uiten en probeert ze zo aandacht te vragen!

Spero melior

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:21

er is hier in Groningen ook een meisje, en ze schijnt heel aardig te kunnen zijn, maar ze heeft zo'n masker. Iedereen heeft haar geprobeerd te helpen, maar ze denkt dat ze niet geholpen kan worden. Nu gaat het heel erg slecht met haar, ze heeft een vriend die totaal niet goed voor haar is en ze n*kt iedereen die ze tegenkomt. Ze wil niet geholpen worden...

Spero melior

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:26

het voelt op dat moment zo fijn om het te doen. Je k*t voelen over dat je het gedaan hebt komt later wel! Dat wil niet zeggen dat het goed is. Het is een verslaving...

Ik ben nadat ik een nogal slechte ervaring heb gehad met een jongen niet echt doorgeslagen denk ik. Heb nooit echt weer kunnen genieten van sex(behalve met mijn huidige vriend). Na die jongen ben ik alleen maar op zoek gegaan naar vaste relaties, zodat ik niet alleen hoefde te zijn en het niet weer zou gebeuren. Dit zie ik ook pas sinds een korte tijd in.

Spero melior


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten