automutilatie-zelfverwonding

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:01

Charos schreef:
Als ze het aan iedereen laten zien vind ik het aandacht trekkerij en mensen die gewoon wat gehoord hebben en hier zielig mee doen.

Mensen die dit doen en het zelf ook erg vinden en het liever verborgen houden heb ik respect voor.


Juist die "aandachttrekkerij" is vaak een manier waarop de mensen die aan automutilatie lijden hulp zoeken...



Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:03

De mensen die aan automutilatie lijden durven vaak er niet voor uit te komen of de hulp te zoeken, omdat ze bang zijn voor de reacties van mensen om hen heen.

De reacties doet hun vaak nog verder in hun zelf keren wanneer zij weer verafschuwd worden.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:14

Een ieder mens vind zijn eigen manier om met problemen om te gaan. De een weet gemakkelijk zijn gevoel te verwoorden en de ander kan dat helemaal niet. Juist de mensen die niet kunnen praten of als ze praten het gevoel hebben niet begrepen te worden zoeken een andere manier om toch met de problemen om te kunnen gaan.

Iedereen heeft bij zijn of haar problemen begeleiding nodig, een luisterend oor. Dat kan een vriend zijn of bijvoorbeeld een professioneel iemand.

Ik verafschuw de mensen met automutilatie niet. Zij zijn niet anders dan anders, net als ons mens met gevoel. Ik accepteer mensen om wie ze zijn en respecteer ze des te meer wanneer zij hulp zoeken.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:24

Ik heb zelf een hele moeilijke periode achter de rug. Zelf heb ik ook de gedachten gehad om mezelf te verwonden, omdat ik gewoon geen uitweg zag om mijn gevoel te verwoorden, te uiten en niet werkelijk kon zeggen waar ik mee zat. Ik heb het niet gedaan, omdat ik me kon vinden in de uiting van schrijven. De belevenis van automutilatie ken ik niet.

Toendertijd heb ik iemand leren kennen. Hij heeft me geleerd te praten over mijn gevoel, mijn problemen. Dankzij hem ben ik mij gaan uiten. Hij is nu mijn soulmate en beste vriend en ik ben hem daar eeuwig dankbaar voor.

Ik ben van mening dat er voor iedereen iemand is waar je je gevoelens en problemen mee kan delen. Zij het een vriend, een vriendin of een professioneel hulpverlener... Er is altijd wel iemand die met zijn of haar hart naar je wil luisteren. Zo'n iemand leren kennen en vertrouwen neemt alleen wel tijd in beslag.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:33

En juist wij zouden mensen met automutilatie dat vertrouwen moeten geven. Door die mensen te verafschuwen en in een hoekje te drukken help je ze niet...

That was my point...

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:40

Mensen die het zelf niet toegeven en het niet uiten naar de buitenwereld kun je ook niet helpen.

Maar juist de mensen die zich wel uiten, ookal is het in sommige ogen aadachttrekkerij, zouden wij een hart onder de riem moeten steken.

Daarbij zouden we iedereen duidelijk moeten kunnen maken dat als je je al durft te erkennen een probleem te hebben al een stap in de goede richting hebt gezet...

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:48

Mensen die zich werkelijk uiten om geholpen te worden laten zich ook helpen en zullen met de tijd vooruitgang boeken. Zij zullen op een betere en verantwoorde manier met hun gevoelens en problemen om weten te gaan.

Mensen die zich op die manier uiten om de aandacht en leven voor het medelijden leer je daar ook door te onderscheiden. Die mensen hebben een hardere aanpak nodig.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, Aard, AhrefsBot, AngeliqueB, Ann, Bielsje, Cowboy55, GrapeshotBot, H_W_, JitskeJeldau, Lalidan, LisanneMans, lizard, ManonGrr, misshester, mvdende, onpaard, Saaams, Siers83, wisja, xU_Blinghx en 60 bezoekers