automutilatie-zelfverwonding

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:41

De mensen die er mee te koop gaan lopen dat ze dat doen, daar is heel wat meer mis mee, dan dat ze aan am doen.
Ik heb ook een tijdje geam'd en waar ik me nu het meest aan erger, zijn de littekens. Die laten me de slechtere tijden zien, waar ik eigenlijk helemaal niet herinnerd aan wil worden. Het heeft me gemaakt tot wie ik ben, bang om mijn littekens te laten zien. Gevolg: bijna nooit een topje zonder mouwen dragen, of altijd een hand op mijn arm leggen. Niet leuk dus Scheve mond

frostwood schreef:
Even voor de duidelijkheid, ik heb vele jaren ge'amt, en ik ben er nu vanaf, en ben erg blij voor mezelf, en vooral trots.

Toppie, meid! OK dan! Ben trots op je! Kusje

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!


Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:47

ankiexxx, ik denk hoe langer je het doet, hoe moeilijker het wordt om er van af te komen.
Ikzelf was er maar vrij kort mee bezig (ongeveer een half jaar). Nadat ik er een punt had achter gezet, kreeg ik toch nog wel een drang om het weer te doen, maar kon me er gelukkig van weerhouden, omdat ik ook in een ander milieu terecht gekomen ben.
Als je wat kwijt wilt, is mijn pb-knopje snel ingedrukt Knipoog

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:52

Ik denk (dat was bij mij het geval) dat als sommige mensen heel veel pijn en verdriet hebben, het proberen over te zetten op lichamelijke pijn, zodat ze niet meer aan de geestelijke pijn hoeven te denken.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!


Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:54


Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:08

Zou am dan alleen maar onder 'moeilijk' pratende mensen voor komen?
Ik ben zelf namelijk een hele moeilijke prater. Op het eerste gezicht lijkt het niet zo, maar als ik 'diep' moet gaan, laat ik niets los.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:27

GrienTie schreef:
Zo'n iemand leren kennen en vertrouwen neemt alleen wel tijd in beslag.

En ik denk dat dat de grootste en moeilijkste stap voor de meeste mensen is!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:36

Daar heb je wel gelijk in GrienTie, maar die mensen met am moeten wel de eerste stap zetten, en dat kan soms moeilijk zijn.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:45

Maar de mensen die zich uiten, kunnen het doen om de aandacht. Als jij hun die aandacht geeft, zijn ze blij. Geef jij die aandacht niet, blijven ze doorgaan of maken ze het nog erger, zodat het je wel opmerkt.
Zo worden ze toch eigenlijk een beetje beloond voor wat ze doen?

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:07

Ja, mensen, volhouden! Het gaat echt lukken om er op een gegeven moment af te blijven.

Ik had net een grote dip en dacht er aan om weer te beginnen, na 3 jaar snijvrij te zijn Scheve mond Heb het uiteindelijk niet gedaan, wat natuurlijk erg moeilijk was.
Concentratie op andere dingen helpt echt hoor!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:12

Het komt ooit echt wel een keer goed, alleen de vraag is wanneer.
Het lot ligt in jouw handen. Ik denk dat het op een gegeven moment het er om gaat hoe je met je problemen om gaat. Kan je er beter mee omgaan, stopt het AM vanzelf, denk ik Bloos

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:28

Andere mensen die niet lekker in hun vel zitten, AM-en niet.
Het gaat er dus om hoe je er mee om gaat. De één drinkt, de ander rookt, weer een ander snijdt en nog een ander gaat schoonmaken.

Acceptatie komt denk ik altijd op het eind, wanneer je vrede met het probleem hebt.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:47

ankiexxx schreef:
met mij gaat het dus beter Lachen
( was het topic zelfs al vergeten Knipoog)
hou het vol !!! voor iedereen die probeert te stoppen Lachen

OK dan! Lovers

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:05

Ik kan het begrijpen, Mietje.
Ik vind het erg vervelend voor je om zo iets mee te maken, zeker dat er gezegd wordt dat het jouw schuld is. Bedenk wel dat je ex de stap heeft genomen, jij niet.

Ik wens je veel sterkte toe en ik hoop dat het ook beter gaat komen met je ex Ach gut

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:09

Humpiedumpie schreef:
Niet iedereen die zich slecht voelt AMt, dat klopt, maar iedereen die zich slecht voelt en wel AMt, kunnen niet stoppen zolang ze niet goed in hun vel zitten. Als ze beter met hun problemen om kunnen gaan en er beter over na kunnen denken, kunnen pas stoppen.

Dat bedoelde ik ook, ik heb het blijkbaar verkeerd verwoord. Knipoog
Maar je kan ook een alternatief voor het AM-en vinden. Bij mij zijn de problemen wel over gegaan, maar zit nog steeds niet lekker in mijn vel. Ik heb uiteindelijk een aantal afleidingen gevonden, waardoor ik niet meer aan AM-en dacht, terwijl mijn oude 'problemen' nog steeds in mijn hoofd rondspoken.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 17:22

_Punky_ schreef:
...?

Verward

ankiexxx had haar bericht verwijderd Knipoog

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:10

Een oud topic!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Ashleytjuhh, Colien, dolor, Elmee, Firegirl, IASCrawler, Roosch, Tess__, Vagabondo, xSimonee, YandexBot en 58 bezoekers