Cavia/Hamster loopbal

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:19

Ehm...hamsters, ratjes of muisjes die de hele dag in een rat rennen dan? Daar zijn er ook een aantal van die het leuk vinden, maar de rest doet het ook gewoon uit stress. Die ballen zijn er voornamelijk om de dieren wat bewegingsvrijheid te geven zonder dat de dieren weg kunnen komen door gaten en kieren en hiermee hunzelf ook in gevaar kunnen brengen, denk aan het knagen op electrische draden. Ik ben zelf misschien nog een keer van plan zo'n bal te kopen voor mijn cavia's Lachen.


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:26

Mwa, ik heb vage cavia's. Ik ga het gewoon eens proberen, die ballen zijn groot genoeg om beweging in te krijgen zonder dat ze echt lening moeten zijn, ze kunnen er gewoon recht in lopen hoor?
Als ze er geen plezier in hebben zie ik dat snel genoeg Lachen.
Bovendien, hoe weet jij wanneer een dier gestressed is? Ik kan niet met ze praten hoor? Knipoog
Alle dieren in gevangenschap zijn al gestressed, als je echt zo gaat nadenken kun je beter helemaal geen huisdieren in kooitjes aanschaffen Knipoog. Als het echt slecht zou zijn voor de cavia, zouden de dingen wel verboden worden Lachen. Ze liggen nog steeds in de winkel, dus ik ga gewoon eens een poging wagen Lachen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 22:12

Dus als je een mens vanaf geboorte in een hokje van 2x2 meter stopt weet die ook niet beter? Dat is ook onzin, verder ken ik niemand die ik ook met hamsters heb zien praten. Zoals ik al zeg, als ik een bal koop, probeer ik het. Is het niets gaat ie weer weg. Verder zijn mijn cavia's nog nooit in de stress geweest Lachen.

En Eliane, misschien heb jij een kleinere bal gehad? Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Sun, colunder, daanbrego, Hanneke_68, Jny, Lijsken, MarliesSam, MeesMo, Polarize, savieralover, SemrushBot, Tatjanaa en 66 bezoekers