Cavia/Hamster loopbal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:04

Ik heb ook een paar van die dingen, en het verschilt heel erg per dier. Meestal vinden ze er weinig aan, en dan komen ze er echt niet in, want tegen hun zin in zo'n bal vind ik zielig. Ik heb 1 hamster die het wel heel leuk vind, als hij los loopt door de kamer waar die bal ook ligt, gaat hij er zelf in, om te gaan rennen. Maar binnen een paar meter ligt de bal dan alweer op de open kant zeg maar, als ik het deksel er dan niet opdraai. Maar die vind het duidelijk leuk, de beesten die het niet leuk vinden komen er niet in.

Voor cavia's en konijnen zijn het inderdaad rotdingen, die horen niet in z'n bal.
Ik heb ze alleen voor de muizen en de hamsters.


Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:44

meis_lief schreef:
toch wel jammer dat ze geen hamster-kooien in rattenformaat hebben!!


Tuurlijk wel, hamsters kunnen net zo goed in rattenkooien Knipoog

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 00:30

meis_lief schreef:
ja, maar ik wil een hamster-kooi, want die zijn altijd heel erg leuk en vrolijk enzo, rattenkooien zijn vaak standaard....

Zo'n kooi kun je inrichten zoals je zelf wilt:

http://home.quicknet.nl/qn/prive/martij ... enkooi.JPG

(maar goed, we gaan nu teveel offtopic Knipoog )

Sypheron, je doet cavia's inderdaad geen plezier met zo'n bal. Hun bouw is helemaal niet geschikt in om een bal te rennen, door hun korte pootjes hebben ze dan zomaar last van hun ruggetjes.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 13:29

Sypheron schreef:
Mwa, ik heb vage cavia's. Ik ga het gewoon eens proberen, die ballen zijn groot genoeg om beweging in te krijgen zonder dat ze echt lening moeten zijn, ze kunnen er gewoon recht in lopen hoor?
Als ze er geen plezier in hebben zie ik dat snel genoeg Lachen.
Bovendien, hoe weet jij wanneer een dier gestressed is? Ik kan niet met ze praten hoor? Knipoog
Alle dieren in gevangenschap zijn al gestressed, als je echt zo gaat nadenken kun je beter helemaal geen huisdieren in kooitjes aanschaffen Knipoog. Als het echt slecht zou zijn voor de cavia, zouden de dingen wel verboden worden Lachen. Ze liggen nog steeds in de winkel, dus ik ga gewoon eens een poging wagen Lachen.


Als je je dieren een beetje kent kun je makkelijk zien of ze gestresst zijn, of dat ze lekker in hun vel zitten. En het is helemaal niet zo dat alle dieren in gevangenschap al gestresst zijn, ik weet niet hoe je daarbij komt. Verward En dat het in de winkel ligt wil helemaal niet zeggen dat het dus ook goed is. Je zou eens moeten weten wat voor rommel er wel niet verkocht wordt. Hamsterwatten waar ze in kunnen stikken, loopradjes waar ze hun poten in kunnen breken, of zoals ik wel een keer heb meegemaakt: een muis waarvan de staart er in vast zat en afbrak. Scheve mond Voer waar de meest mogelijke rommel inzit, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is te kortzichtig om van alles wat ze in een dierenwinkel verkopen maar aan te nemen dat het goed is.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 22:51

Nee, dat is ook onzin...

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:10

Je kunt mensen niet met dieren vergelijken.
En je hoeft niet letterlijk met dieren te praten om te begrijpen hoe ze zich voelen.

En als je graag zo'n bal wilt kopen houd ik je niet tegen hoor.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:21

Normale cavia's passen niet in de hamsterballen hoor. Lachen Je hebt meerdere maten, voor de cavia's is een grotere maat, die ook voor fretten is. Ik heb alle maten wel gehad, dit is de cavia/frettenmaat:

40 cm:
Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, JornaR, Mar_M, Nalonyda en 154 bezoekers