kinderen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 23:09

Mijn eerste kindje kreeg ik toen ik dertig was, de tweede toen ik vierendertig was. Eerder was ik er niet aan toe vond ik zelf. Als ik nu moeders zie van mijn leeftijd met al veel grotere kinderen denk ik weleens dat het toch ook wel grote voordelen heeft om ze iets jonger te krijgen. Zij kunnen al weer veel meer dingen doen terwijl ik nog heel erg bezig ben met de kindjes. Aan de andere kant vind ik het zo ook wel weer prima. Mijn nichtje was negentien toen ze de eerste kreeg. Zij kreeg indertijd allerlei opmerkingen naar haar hoofd dat het vast een ongelukje was, dat ze te jong was voor de verantwoordelijkheid etc. Voor haar was het echter een hele bewuste keuze waar ze nu (eenendertig) nog steeds achter staat.
Iedereen heeft zo zijn eigen motivatie om op een bepaalde leeftijd een kind te krijgen (vooropgesteld dat je ze kan krijgen uiteraard).

Ik vind wel dat je pas aan kinderen moet beginnen wanneer je er zelf voor de volle honderd procent achter staat en niet omdat er een bepaalde druk op je rust hoe moeilijk dat in jouw geval ook is. Een kind grootbrengen is een hele zware klus.
Het is ook het meest geweldige wat me ooit overkomen is en dat terwijl ik vroeger altijd heel hard riep dat ik noooooit kinderen wilde Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Artimes, Bloemetje75, bonnielau, Celebi, criollo_yess, Dees, ellen05, Geralda1994, Jade91, Lalidan, Larissa123, maaikemuis, Mutti, nick_en_ik, Plus_en_Min, Reyndir, Sabine, sanowa, SemrushBot, Syzygy, U2andI, wemkelover, Winged en 80 bezoekers