Abn wijzigt tarieven kan dit zomaar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Abn wijzigt tarieven kan dit zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 18:52

Ik kreeg vandaag een brief van de abn-amro bank. Normaal krijg je 1x per 2 weken een rekeningafschrift. Als je op de brief niet reageert gaan ze er van uit dat je toestemt €1.95 per kwartaal te betalen ervoor Boos!
En dan nog zoiets per 1 juli moet je per verzendenvelop € 0.29 per stuk betalen Stoom uit je oren echt wat een afzetters. Met oud en nieuw hadden ze de bankkkosten per kwartaal ook al verhoogd naar € 2.50.
Nu had ik een oude girorekening waar € 0.00 op stond en daar was pas door een of andere slimme spaarloonbedrijf waar ik mijn bankwijziging door had gegeven geld op gestord en nu hadden ze meteen geld voor de pas die ik niet eens gebruikte al jaren niet meer
€ 8.50 ofzo afgeschreven. Dus ik pissed en meteen postbank opgezegd stom had ik natuurlijk eerder moeten doen.
Welke bank is nu wel goed en niet zo duur? Kan ik de oude rekening van de postbank opnieuw activeren of moet ik dan weer opnieuw voor de pas gaan betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:29

Ik zit al jaren bij de ABN en van alle dingen die jij hierboven opnoemt heb ik niets ontvangen. Ik betaal niets extra's... Ik heb die brief ook niet gekregen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:33

Ik ben eeuwen geleden al overgestapt van de ABN Amro naar de Rabobank. Niet alleen omdat ik toen ging verhuizen en de Rabo bij mij om de hoek zat, maar ook omdat in die tijd de ABN Amro overal extra geld voor ging vragen. Zij zijn ook een tijdje de enige bank geweest waarbij je extra moest betalen als je buiten kantooruren geld opnam bij de geldautomaat (maar nu spreek ik over begin jaren 90). Anyway, ik zit nu al 12 jaar bij de Rabobank en ik ben er uiterst tevreden over. Lachen

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:40

Is dat in een keer gelukt dan de postbank rekening opzeggen ???
Na 3 jaar kreeg ik dan eindelijk bericht dat t gelukt was.Iedere keer dat er niks 0,00 opstond probeerde ik de rekening op te zeggen waarop de postbank weer een laatste overschrift stuurde (kosten 2,49 gld nog) en stond dan dus weer 2,49 rood en was de rekening weer niet opgezegd

Jaren later wou ik een hypotheek (bij de postbank) die ik toen dus op het laatste moment (we zaten al bij de notaris ) niet kreeg omdat ik Nlg 11,68 negatief stond bij de postbank terwijl ik dacht dat ik er eindelijk van af was.Dat hebben ze toen maar verrekend .

Ik denk niet dat ik ooit nog een poging doe om er van af te komen
maar er lekker 500Euries op laat staan met de hoop dat de plus rente hoger is dan de jaarlijkse kosten.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:43

Haha, ik heb ook ooit een poging gedaan een rekening bij de Postbank op te zeggen en had precies hetzelfde probleem! Heb toen gewoon niets meer van me laten horen. Totdat ik bericht kreeg van de Postbank dat er nog een rekening van mij bij hen liep. Ik moest laten weten of ik die rekening nog wilde gebruiken. Heb 'nee' geantwoord en heb daarna nooit meer wat gehoord. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:48

Ik heb ook heel lang een rekening bij de Postbank gehad. Ik heb ook geprobeerd die rekening op te heffen. Nou mooi niet dus.
Jaren later krijg ik een brief met daarin de vraag of ik die rekening nog gebruik. Ik antwoord NEE. Niets meer gehoord.

Krijg ik weer een paar jaar later in eens een brief dat ik 0.67 cent rood stond en dat daarom mijn rekening opgeheven werdt... Huh?? Ik dacht dat die allang opgeheven was. Maar goed. Ik ben er vanaf Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 22:34

nickyu schreef:
Is dat in een keer gelukt dan de postbank rekening opzeggen ???
Na 3 jaar kreeg ik dan eindelijk bericht dat t gelukt was.Iedere keer dat er niks 0,00 opstond probeerde ik de rekening op te zeggen waarop de postbank weer een laatste overschrift stuurde (kosten 2,49 gld nog) en stond dan dus weer 2,49 rood en was de rekening weer niet opgezegd

Jaren later wou ik een hypotheek (bij de postbank) die ik toen dus op het laatste moment (we zaten al bij de notaris ) niet kreeg omdat ik Nlg 11,68 negatief stond bij de postbank terwijl ik dacht dat ik er eindelijk van af was.Dat hebben ze toen maar verrekend .

Ik denk niet dat ik ooit nog een poging doe om er van af te komen
maar er lekker 500Euries op laat staan met de hoop dat de plus rente hoger is dan de jaarlijkse kosten.

Ja het ging gemakkelijk tenminste heb er eigenlijk niets meer van gehoord oh oh Nagelbijten / Gniffelen Ik belde het nummer wat op mijn laatste afschrift stond en zij stuurden een formulier op waarmee ik de rekening op kon zeggen. Ben alleen zo stom geweest om geen kopietje te maken

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 22:37

jeempie dus postbank is ook niet echt aan te raden. Rabobank hoor ik ook wel goede verhalen over maar die zit hier helaas niet in de wijk. Eigenlijk alleen het postkantoor en de abn zitten bij ons in het winkelcentrum.
Hoe werkt dat eigenlijk van rekeningen wisselen. Je moet zeker eerst een nieuwe rekening openen en dan het saldo van de oude laten overmaken naar de nieuwe en dan de oude opheffen?
Denk dat ik toch eens ga informeren bij de rabobank alleen sjips moet ik eerst een dag vrij nemen want koopavonden zijn er nog steeds niet bij banken toch?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 22:38

Sorane schreef:
Ik zit al jaren bij de ABN en van alle dingen die jij hierboven opnoemt heb ik niets ontvangen. Ik betaal niets extra's... Ik heb die brief ook niet gekregen.

Ik heb hem vandaag gekregen mijn ouders ook nog niet. Het gaat 'pas' 1 juli in en niet reageren op de brief is betalen en dan dwingen ze je eigenlijk ook te gaan internetbankieren. Die brief staat er vol mee en dan nog € 0.29 voor een envelop aanvragen bij een 0900 nummer hoe diep triest.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 07:30

Ik heb ook nog niets gekregen van de ABN maar wie weet. En ach internetbankieren doe ik al, vind ik ook erg makkelijk . Ik bankier eigenlijk alleen nog maar via internet ook met mijn postbankrekening.

De afschriften die je krijgt zijn toch niet up to date. Tenminste niet bij ons. Dus die kan ik ook wel missen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:54

Mijn vriend en in hebben EN een postbank rekening EN een ABN rekening. Bij beide doe ik alleen aan internetbankieren. Ik vind het echt ideaal. Als moet ik zeggen dat ik het systeem van de ABN beter vind dan dat van de Postbank.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:54

Sorane schreef:
Ik heb ook heel lang een rekening bij de Postbank gehad. Ik heb ook geprobeerd die rekening op te heffen. Nou mooi niet dus.
Jaren later krijg ik een brief met daarin de vraag of ik die rekening nog gebruik. Ik antwoord NEE. Niets meer gehoord.

Krijg ik weer een paar jaar later in eens een brief dat ik 0.67 cent rood stond en dat daarom mijn rekening opgeheven werdt... Huh?? Ik dacht dat die allang opgeheven was. Maar goed. Ik ben er vanaf Haha!


Ik heb precies hetzelfde gehad met de postbank Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:02

Mist"]
[quote="Sorane schreef:
Ik heb ook heel lang een rekening bij de Postbank gehad. Ik heb ook geprobeerd die rekening op te heffen. Nou mooi niet dus.
Jaren later krijg ik een brief met daarin de vraag of ik die rekening nog gebruik. Ik antwoord NEE. Niets meer gehoord.

Krijg ik weer een paar jaar later in eens een brief dat ik 0.67 cent rood stond en dat daarom mijn rekening opgeheven werdt... Huh?? Ik dacht dat die allang opgeheven was. Maar goed. Ik ben er vanaf Haha!


Ik heb precies hetzelfde gehad met de postbank Boos!
[/quote]

Maar je bent nu wel van je rekening af Knipoog Maar echt correct vind ik het niet. Het is ook dat mijn vriend al jaren onze rekening daar heeft lopen maar een nieuwe zal ik er niet zo snel meer openen.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:05

Neem de rabobank!! Die is ech totaal geen nare bank Knipoog

Ik heb nooit gezeur met mijn bank Lachen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:50

Ik heb idd sinds een jaar internetbankieren en geen enkel briefje van ABN mogen ontvangen. Alleen wel heel erg fout was dat mijn chipperding het niet deed op mijn oude pas en ik van de gelegenheid gebruik makend gelijk een upgrade wilde. Dat ik daarvoor moest betalen ok, maar dat ik dus voor het vernieuwen van mijn oude pas (die het dus niet deed zoals ik het wilde) moest betalen vond ik heel erg fout. Heb er verder niks van gezegd, die paar euri steken ze maar in hun r**t.
Ik heb me veel meer geërgerd aan de Postbank. Oh man, wat een rampenplan. Voor girotel moet je betalen, voor een chippas (kan niet op je gewone pinpas??) ook. Daar begin ik dus niet aan. Heb daar een paar euri op de rekening staan en verder doe ik er niks meer mee. Wel jammer dat mijn werkgever de spaarloonregeling bij Postbank heeft en ik te lui ben om langs te gaan bij ABN of Rabo (daar had ik een spaarloonrekening bij mijn vorige werkgever).

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 10:24

Tallie1979 schreef:
Neem de rabobank!! Die is ech totaal geen nare bank Knipoog

Ik heb nooit gezeur met mijn bank Lachen

Ik ga binnenkort eens informeren bij de rabo. Alleen had ik net in januari ofzo de kosten van de passen: 13.00 van de abn en 8.95 van de postbank betaald

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:32

Postbank is geen optie voor me, sjiez, wat een brakke zooi is dat daar Haha!

Ik heb jaren bij de Rabobank gezeten (die zaten in het dorp Haha!) en dat is goed bevallen, totdat je gaat verhuizen en ook nog een zakelijke rekening wilt openen. Wat een stelletje amateurs zeg, pff. Mijn zakelijke rekening heb ik maar geopend bij de ABN (waar ik wel gewoon goed geholpen werd) en een paar maanden later heb ik mijn priverekening ook overgezet naar de ABN. Daar hebben ze trouwens tegenwoordig een overstapservice voor, ideaal! Of ja, bijna ideaal, het zou handiger zijn als je je bankrekeningnummer gewoon zou kunnen porteren.

ABN bevalt tot nu toe erg goed, heb idd ook die brief gekregen maar ik krijg 1x in de maand een afschrift die ongelezen de map in gaan aangezien ik alles via telebankieren doe. Overigens hoef je denk ik niet echt lang te wachten tot de andere banken ook geld gaan vragen voor extra rekeningafschriften enzo. Een zakelijke rekening is trouwens helemaal een ramp (bij iedere bank), daar betaal je echt _overal_ voor. iedere suffe overschrijving (ook via telebankieren) kost daar al geld Geld, geld!

Rekening opzeggen is zo ongeveer het enige dat wel goed is gegaan bij de postbank Lachen Gewoon zorgen dat er wat geld op staat en melden dat je hem op wilt zeggen en het overige saldo op je bankrekening wilt hebben Haha!

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:30

Ik zit ook al jaren bij de ABN maar ben het langzaam meer dan zat... Stoom uit je oren Braaf doe ik aan internetbankieren, maar toen die e-dentifier (of hoe dat groene kreng ook mag heten) laatst stuk ging kreeg ik te horen dat ik voor 15 euro een nieuwe kan kopen!! Nou ja zeg... Ik heb toen heel boos geroepen dat het tijd wordt om naar de Rabo (of de ING of ... of....) te verkassen. Als ik nu ook nog voor mijn afschriften moet gaan betalen is het echt afgelopen.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:01

Het rabototaalpakket is ook niet gratis, 8.40 euro per kwartaal. Verder gelukkig weinig gezeur. Bankpasje aanvragen omdat je huidige stuk was, geen probleem.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:08

ik heb vandaag ook die brief gehad en vindt het belachelijk.
ze gaan voor alles geld vragen, puur omdat ze willen hebben dat iedereen gaat internetbankieren.
nou,ik niet hoor, gisteren is al weer gebleken dat er iemand in mijn computer heeft zitten rommelen ondanks een fire wall.
ik denk dat ik ook maar ga overstappen op de rabo.
iemand enig idee hoe ik dat moet aanpakken?
moet ik dan eerst een rekening openen bij de rabo en dan het geld van de abn overschrijven naar de rabo?
(moet je wel weer overal je bankrekening nr doorgeven Boos! )

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:12

sowieso vind ik het een heel gezeur met alle banken!
zit zelf bij postbank, die bevalt me wel!
hoef nergens voor te betalen (heb jeugdrekening oid en wordt binnenkort een studentenrekening)
dat het geld er iets later is dan "normaal" vink nie erg, kan ik het tenminste ook niet direct uitgeven Schijnheilig

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:18

CVB bank, jah jah dat is oude koek Tong uitsteken
Maar geen gezeur en gemiep, vanaf je 18e betaal je 10 euro per jaar, dus ik heb nog nergens last van Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 12:24

carola1 schreef:
ik heb vandaag ook die brief gehad en vindt het belachelijk.
ze gaan voor alles geld vragen, puur omdat ze willen hebben dat iedereen gaat internetbankieren.
nou,ik niet hoor, gisteren is al weer gebleken dat er iemand in mijn computer heeft zitten rommelen ondanks een fire wall.
ik denk dat ik ook maar ga overstappen op de rabo.
iemand enig idee hoe ik dat moet aanpakken?
moet ik dan eerst een rekening openen bij de rabo en dan het geld van de abn overschrijven naar de rabo?
(moet je wel weer overal je bankrekening nr doorgeven Boos! )

Vroeg ik mij dus ook af hoe je dat dus het handigste kunt aanpakken dat wisselen wel een heel gedoe en net weer voor een jaarpas betaald enzo.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:56

Overstappen doe je met die overstapservice. Die zorgt er voor dat de betalingen op je oude rekening automatisch worden overgezet naar je nieuwe rekening en dat voor een maand of 2. In dit tijd zie je precies welke instanties je oude nummer nog gebruiken en kan je die instanties even op de hoogte stellen van je nieuwe nummer.

Overigens heb ik altijd 2 rekeningen gehad bij 2 banken, puur voor als er problemen zijn met mijn normale betaalrekening. Op die 'reserverekening' staat een paar honderd euro voor noodgevallen (b.v. bij de supermarkt staan en er achter komen dat je collegegeld ineens is afgeschreven Haha!).

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 15:11

Ok dank je voor de tips. Ben er nog niet helemaal overuit of ik ga overstappen. Straks stap ik over en dan gaat die andere bank ook in ene de tarieven omhoog gooien. Zo'n noodrekening moet ik eigenlijk ook eens nemen wel handig zonder centjes ben je nergens.