burenruzie om parende kikkers!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

burenruzie om parende kikkers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 14:15

Wat wij nu weer hebben.... Een week of drie geleden werden we 's nachts om half 3 opgeschrikt door hele harde muziek van de Rolling Stones, echt keihard. Na een tijdje was het stil. Verder niks meer gehoord. Afgelopen dinsdagnacht om kwart over 1 schrokken we wakker omdat er een kerel heel hard stond te schreeuwen buiten. Nu hebben we nogal een grote tuin en het geluid kwam van achterom. Hij was dus zeker 30 meter van ons af. Kun je je voorstellen hoe hard hij geschreeuwd moet hebben om ons wakker te krijgen? Anyway, hij maakte de hele tijd harde geluiden, klonk als een kikker. Zegt mijn vriend "zou zich iemand aan onze kikkers storen"? Ik zeg komop nou, dat zijn natuurgeluiden! Wij liggen zelf maar ongeveer 5 meter van de vijver af met onze slaapkamer, de bewuste buurman zeker 30 meter. Wij slapen er gewoon doorheen. De vijver is heel groot, ongeveer 22 meter bij 5 meter, en er zitten dus ook wel heel veel kikkers in die momenteel in de paartijd zitten en dus lawaai maken. Maar dat is over een paar weekjes weer over.
Gisteravond gaat de telefoon. Een anonieme vent die aangeeft namens de buurt te bellen. De kikkeroverlast zou vreselijk zijn en de hele buurt sprak er schande van! En als we er niks aan deden dan zou hij voor zoveel overlast en geluidshinder gaan zorgen dat we wensten dat we er niet woonden en weer snel naar Nederland zouden terugverhuizen. (we wonen net over de grens in België). Hij kwam dus meteen met een dreigement. Mijn vriend helemaal meegaand aan de telefoon, zo van ja, we proberen er alles aan te doen en we vissen ze er wel uit *LOL* zodat het minder is en zo. Ik natuurlijk pissig. Ik zeg je had moeten zeggen dat we aangifte gaan doen van bedreigingen.
Nu zijn we dus gisteravond alle aangrenzende buren langsgegaan om te vragen of ze overlast hadden. Niemand die dus overlast had. Iedereen stond echt zo van dat kan niet waar zijn. Iedereen wist ook meteen wie gebeld zou moeten hebben. De achterbuurman dus. Terwijl hij verder af woont dan de mensen naast ons die dus echt geen last hebben. Die man schijnt dus nogal getikt te zijn en ze waarschuwden ons voor hem om daar niet langs te gaan. Hij schijnt ook al geklaagd te hebben over te rumoerige kinderen van de mensen naast ons Verder schijnt hij met iedereen in de buurt ruzie te hebben zowat. Ze gaven ook aan dat het belachelijk zou zijn als we echt de kikkers eruit gingen vissen en raadden ons dat dan ook af.
We hebben dus besloten om hem te negeren en af te wachten wat er verder gebeurd.....

Verward

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:18

dat is vervelend. Ik zou toch maar vast een melding neerleggen over die man en dan het liefst met handtekeningen van je omwonenden. dan is er vast een registratie voordat het erger wordt.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:20

Tja... Mijn moeder woont een eindje van het park (zit een drukke weg en trambaan tussen) en toch hoor je de kikkers Scheve mond

Hoorde m'n moeder al piepen dat ze kikkerbilletjes zou gaan eten als het niet snel ophield

Kan me best voorstellen dat die mensen daar boos om worden, het is ook echt een p*kkegeluid, niet te zuinig... Boos!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 14:22

Oké. Maar wijzelf liggen wel 25 meter dichterbij het geluid als hij en wij slapen er gewoon doorheen terwijl mijn vriend best licht slaapt. De overige buren die ook dichterbij zitten hebben er helemaal geen last van. Dus hij overdrijft gewoon, het schijnt een herrieschopper te zijn.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:23

Nou zeg, doe even normaal. Suus zei al dat de rest van haar omwonenden nergens last van hebben. Die man stelt zich dus gewoon aan.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:23

Ik vind het overigens wel een gezellig geluid, doet me altijd denken aan dat liedje van vroeger met die tekenfilm en kikkers.
Wij hebben grachten om ons huis heen, kikkers genoeg!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:26

bij ons ligt onze vijver zowat onder mijn slaapkamerraam. En ook wij hebben regelmatig kikkers in de vijver als het paartijd is. Nooit last van, tuurlijk maken ze lawaai maar om nou te zeggen dat het verschrikkelijke rotherrie is? Nee hoor, er is goed doorheen te slapen..

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:28

tsssjaah waar ze tegenwoordig allemaal wel niet een probleem om kunnen maken ...alsof jullie wat aan die kikkers kunnen doen ..

offuh zullen ze luisteren als je ze vraagt wat rustiger an te doen ?? Knipoog:D

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 14:29

Hahaha, dat zou een mooie zijn. Dan kom ik ze storen als ze bezig zijn met "pom pom pom, paaieja, pom pom pom, paaieja!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:30

Whahahahahaha lol, dat nummer bedoel ik idd.

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:32

Pfff, wat een zeur die buurman, als je daar al last van hebt (de kikkers) Rolleyes
Niets van aantrekken, maak er desnoods melding van bij de politie, mocht het uit de hand lopen met die maffe buurman, dan zijn ze al op de hoogte van de voorgeschiedenis Lachen
Laatst bijgewerkt door Ann op 03-06-04 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:35

Buren, bah....... waar sommige mensen al over kunnen vallen...
Snap niet dat hij niet eerst normaal kan praten met jullie over mogelijke overlast

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:36

Wij wonen aan een sloot waar ook 20 m tussen (huis en sloot) En toch hoor je ze. In dit geval kunnen we er niets aan doen!
Het is een periode en daarna hoor je ze niet meer. Kan me goed voorstellen dat mensen er last van hebben... maar het kan wel op een andere manier gebracht worden!
Met praten kom je een stuk verder als dreigen.

En omdat jij er doorheen slaapt hoeft dat niet te beteken dat iemand anders daar ook doorheen slaapt. De een valt nou eenmaal sneller in slaap als de ander.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:36

Ik zou er wat om geven om kikkers te horen bij mij in de buurt. Die man moest maar midden in de stad gaan wonen als hij zich daaraan stoort.
En er zijn tegenwoordig ook oordoppen te krijgen, laat hij die indoen als hij gaat slapen!

(Nu ben ik gezegend met een goede slaap, kan me voorstellen dat je minder blij bent als je het gras hoort groeien)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:45

Idd, wij hebben ons uiterste best gedaan met kikkerdril en visjes van GROENE kikkers (bruine hebben we zat en padden ook genoeg, hele vijver zit er vol mee) te krijgen. Resultaat: 1 kwakend geval op dit moment. Beetje zielig omdat hij geen maatje heeft.
Waarom wij die kikkers wilden? Gezellig geluid, doet me altijd denken aan de Betuwe (daar kom ik vandaan), sloot achter het huis en lekker kwaken. Zo hard is dat nou ook weer niet en ik zou er echt heel wat voor over hebben om een beetje dril of kikkervisjes van de groene kikker op te halen ergens. Arme Kik zit namelijk in z'n eentje en ik gun 'm wel wat soortgenoten. Last heb ik er nog nooit van gehad, zaten altijd onder het raam bij ons, ik ben niet anders gewend.

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:59

fsoudan schreef:
En omdat jij er doorheen slaapt hoeft dat niet te beteken dat iemand anders daar ook doorheen slaapt. De een valt nou eenmaal sneller in slaap als de ander.


Het lijken mij gewoon natuurgeluiden Verward Wij hebben jarenlang een vijver gehad pal onder mijn raam. Ook kikkers zat gehad en nooit ergens last van. Terwijl ik altijd vrij moeilijk in slaap val.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:00

Ik vind het ook een pokke-geluid, maar die man is gewoon duidelijk niet helemaal met al z'n draadjes verbonden................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:02

Ik heb een vijver achter het huis. Tussen ons huisje en de vijver zit dik 300 meter. En toch word ik helemaal gillend gek van die beesten.

Ik kan begrijpen dat buren er last van hebben, maar om dat op zo'n manier op te lossen.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 15:05

Ik heb net het nummer opgezocht van de beller en het is dus de achterbuurman die we al dachten en die de buren ook tipten. Hij heeft notabene een parketzaak. De buurvrouw vertelde net dat ze eens met haar achterbuurman en dus zijn buurman stond te praten over het hek en dat toen een heel servies naar buiten gesmeten werd en ze dus ruzie hadden daar.
Het zijn gewoon rare mensen. Het mooie is dat hij twee honden had die dus elke nacht lagen te blaffen buiten waar wij dus zelf heel veel last van hebben gehad maar nooit iets over gezegd hebben. Die honden zijn inmiddels dood. Ik vraag me af of hij daar zelf geen last van had Verward Verder zal hij dan ook wel last hebben van de vogeltjes 's morgensvroeg...

Trouwens, wie wat kikkers wil mag ze komen vangen hoor bij ons, wij hebben er zat, en het zijn allemaal groene!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:20

vreemde vent....als hij jullie blijft bedreigen zou ik wel de politie bellen, dat hij er last van heeft ok (dan denk ik doe oordopjes in maar goed Tong uitsteken), maar mensen bedreigen

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:29

Het zijn ook natuur geluiden Daar zeg ik niets van.....
Maar ik me wel indenken dat als iemand kikkers in zijn tuin heeft en jij ligt er wakker van dat je kwaad word.
Maar zoals ik al zei.... de manier waarop die meneer zijn frustraties uit kan anders.
Idd als hij er niet tegen kan moet ie in de stad gaan wonen.


Ik zeg niet dat de TS fout is.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 15:45

Hij woont trouwens aan de Rijksweg in Maasmechelen. Dat is dus echt een scheurweg waar je 90 mag rijden. En ook nog vlak na het stoplicht. Hij heeft dus de hele dag optrekkende en hardrijdende auto's en motoren voor de deur. Ik zou blij zijn met wat natuurgeluid achterom.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:15

Wij hebben kikkers in onze zwembad Haha!
's Avonds maken die echt een klere herrie, maar ach, what to do? Het licht brand in ons zwembad en dan zie je ze allemaal zwemmen en dingen doen. Haha! Ik vind het wel wat hebben die kikkers, en je moet er niet bewust naar gaan liggen luisteren ofzo.

Ik ben allang al blij dat er geen auto's zijn, geen tram voor mijn deur stopt of vliegtuigen over vliegen. Alles went, ook de kikkers! Haha!
Laatst bijgewerkt door Marieke op 03-06-04 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:20

Hahahahaha kikkers bekijken, misschien kan je ze filmen!

Misschien een idee om s'avonds dat ene nummer op te zetten (wat eerder besproken is in dit topic) bij het zwembad, komisch!

En dan naar Animal Planet sturen ofzo hahaha

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:27

pom pom pom, paaieja, pom pom pom, paaieja!

Haha!