Foutje gemaakt op m'n werk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Foutje gemaakt op m'n werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 12:56

Ik heb een klein foutje gemaakt op m'n werk. Ik heb per ongeluk iemand z'n salaris naar de verkeerde persoon overgemaakt. Deze persoon heeft vroeger bij ons gewerkt, maar bleek uiteindelijk een vals paspoort te hebben en illegaal te zijn. Daarna (vraag me niet hoe het kan) heeft hij nog een tijd bij een bedrijf achter ons gewerkt, waar we af en toe (noodgedwongen) contact mee hebben. Daar hebben we in dit geval dus ook contact mee opgenomen, maar mijnheer blijkt een maand of 4 geleden opgepakt te zijn en vast te zitten in Tunesie. We kunnen dus niet vragen of hij het terug wil storten. Ik zit dus met een groot probleem... een verschilletje van 1500 euro. Scheve mond
Iemand nog tips hoe ik dit op kan lossen?


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 13:01

Storneren (terugboeken) kan eigenlijk niet als je het zelf hebt over gemaakt.
Misschien moet ik het toch maar even aan m'n baas vertellen, misschien weet hij een oplossing.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 13:03

Saskia008 schreef:
wel een beetje dom van je haha.... die man zal wel blij zijn met zn onverwachte salaris! haha


Nou ja... dom is wat anders, het is gewoon slordig. Het probleem is dat we werken aan de hand van een adressenboek en de naam van de vrouw waar het geld heen moest heeft dezelfde achternaam als die mijnheer, maar dan met een I erachter. Verder waren de eerste 3 cijfers van het bankrekeningnummer ook hetzelfde. Boos!

Verder zal hij weinig merken van het geld als hij in de bak zit.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 13:04

missnynke schreef:
als de naam en het rekeningnummer niet overeen komen, wordt het niet overgemaakt volgens mij....


Dat is alleen bij een girorekening.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 13:09

Ik heb het vorige week donderdag overgemaakt en vandaag kwam die vrouw waar het voor bestemd was "zeuren" dat ze nog niks had.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 13:09

Maar ik zal het toch maar even tegen m'n baas vertellen dan, die heeft nogal wat vriendjes bij de bank. oliebol... hij was al in zo'n slecht humeur.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 14:01

Merilyn schreef:
Je kan binnen 30 dagen alle bedragen terugvorderen. dus ik denk dat je het probleem zo opgelost hebt. succes!


Dat is helaas niet waar hoor.

Ik heb iig net mijn baas gesproken en het viel gelukkig aardig. Hij heeft m'n de contactpersoon bij de bank gegeven en die heb ik even opgebeld. Hij gaat kijken of de rekening nog bestaat (waarschijnlijk wel, anders had ik het wel teruggekregen). Als hij nog bestaat gaat hij de bank verzoeken contact op te nemen met de rekeninghouder om het geld terug te storten. Als echter blijkt dat de rekeninghouder onbereikbaar is, dan heb ik dus vette pech. Scheve mond
Mijn baas zei nog dat ie het geld wel uit zou spreiden over een jaar (om het van m'n salaris af te halen dus), maar ik hoop dat dat een grapje was. Bloos!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 14:19

liberty schreef:
hebben jullie dan geen aparte lijst van actieve en geen actieve werknemers?


Bij telebankieren niet nee. Ik heb die eikel er maar gelijk af gehaald, dat gebeurt me niet nog een keer. Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 15:04

Sorane schreef:
Toch als ik die fout zou maken zou ik ook niet raar staan te kijken als mijn baas dat op mij zou verhalen.


Als het niet de eerste keer zou zijn, dan zou ik idd niet raar op staan te kijken nee. Gelukkig ben ik niet de enige die fouten maakt. M'n broer heeft wel eens een foutje van een paar miljoen gemaakt. Bloos!
Overigens kijk ik natuurlijk wel na wat ik over maak, maar dan kijk ik alleen naar de namen en een I zie je dan wel eens over het hoofd he.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 17:14

Vanes schreef:
Oei pijnlijk foutje.
Gelukkig vat je baas het goed op.
En net als hier boven al ergens gezegt is dat ze waarschijnlijk wel verzekerd zijn voor dit soort dingen.


Waarschijnlijk nemen we het gewoon als verlies.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 17:29

Cassidy schreef:
Ik zou toch nog even kijken of ik het terug kan halen hoor! Blijven bellen met de bank!


Ik ben vandaag teruggebeld door de rabobank, dat ze een fax hebben gestuurd naar de fortis met het verzoek het terug te sturen. We wachten het nu een week af.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 17:39

DANIenVLIEG schreef:
en dat doe je anders nooit Haha! Haha!


Nou, eerlijk gezegd wel, maar toen is het altijd goedgekomen, omdat het naar naaste familie was. Bloos

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 17:56

DANIenVLIEG schreef:
hmm, dus je stort geld naar je familie??
daarom zijn jullie zo rijk allemaal, die van je broers miljoenen was zeker ook een familie foutje...

Haha! Haha!


Nee niet naar mijn familie, naar familie van werknemers. Haha!
Mijn broer had een keertje een rekenfoutje gemaakt, hij werkt bij een grote bank waar ze niet in enkele euro's denken, maar in miljoenen, dus een foutje kost al snel een paar miljoen. Bloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie