Cuba, Havana

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Cuba, Havana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 20:42

Ik ben van t weekend naar de bios geweest naar de film Dirty Dancing 2, echt top! Wie is er al in Cuba en Havana geweest? Na dat ik die film heb gezien ben ik erg nieuwschierig! Hoop er volgend jaar heen te gaan.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:03

mijn ouders zijn er vorig jaar in september heen geweest 3 weken ...
het is er erg mooi alleen zo enorm armmoedig ... je moest eens weten hoe blij die mensen zijn als je ze een dollar geeft ... mijn vader voelde zich daar een multi miljonair...
Mijn ouders vonden het er erg mooi alleen ja de mensen die daar wonen mogen ook niet op de stranden van de toeristen komen heel vreemd allemaal om mee te maken zeiden ze...

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 21:20

lijkt me idd erg vreemd. zoiets heb ik wel gehoord, dat ze ook niet zomaar met toeristen mochten praten ofzo... maar ga dr heen voor de muziek en de omgeving

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:36

ben dr nog nooit geweest, de film heb ik ook gezien, vond het echt een hele leuke film!!

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:16

mijn moeder komt er al jaren, heeft vele bekende daar. cuba heeft twee kanten, de dollar kant en de pesos kant.
of te wel rijk en arm.

de toeristen mogen niet in de pesos winkel/restaurantjes/taxies komen en omgekeerd ook niet.
het is een prachtig land, maar de mensen leven er onder regiem van dictator fidle castro. en worden heel erg onderdrukt.

ik hoop dat ze ooit in vrijheid zullen leven, maar als het aan fidle ligt zal dat wel nooit gebeuren

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:11

Ik vond Cuba erg mooie en Havana super.
In verhouding tot andere landen waar ik geweest ben vond ik de armoede wel meevallen.
Die mensen hebben niet veel maar wel genoeg om gezond te leven.

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 17:15

ik geloof alleen dat de vliegreis een beetje prijzig is Lachen maar heb de tijd om te sparen Haha!

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 21:31

Charmed_One schreef:
ik geloof alleen dat de vliegreis een beetje prijzig is Lachen maar heb de tijd om te sparen Haha!


vliegen wordt steeds goedkoper, het is wel een lange reis. mijn moeder koopt alleen een ticket en logeert dan bij mensen die hun huiskamer verhuren, dan leef je echt tussen de bevolking in.
dit jaar heeft ze ook bij een oud vrouwtje spaanse les gevolgd aan de keukentafel. het is zo illegaal als wat, en als ze er achter komen dat ze toeristen onder brengen kunnen ze wel eens goed in de problemen komen.

mijn ma gaat een paar keer per jaar en neemt dan ook van alles mee. op het vliegveld zien ze dat je al voor de zoveelste keer komt en worden ze vaak argwanend, keren je hele tas binnenste buiten
je ziet ze altijd raar kijken als ze weer een tas vol tandpasta, zeeppoeder of beddengoed bij zich heeft.
ach, voor ons zijn deze dingen normaal, en daar zijn ze super de luxe. ze kunnen dat niet krijgen op de voedselbonnen.

het zal je zeker bevallen daar, leuke aardige mensen, mooi land en heeerlijk weer

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 21:55

Ik heb nog nooit gevlogen.... weet niet precies wat goedkoop is. Is een bedrag rond de 720 weinig of redelijk denk je? ik zag dat t rond de 12 uur vliegen is... ongeveer. en daarnaast moeten we ook ff een slaap plaatsje regelen. Ga maar denk ik ff zoeken naar folders met slaap plekken denk ik. En Helga bedankt!