Hoofdpijn.. Hoe kan dit komen; stress, ziek,..??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Hoofdpijn.. Hoe kan dit komen; stress, ziek,..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 17:02

Ik heb de laatste weken dus flink last van hoofdpijn en soms duizeligheid. In het begin was het af en toe, maar nu is het er de hele dag. Het ene uur minder dan het andere, maar het is gewoon heel vervelend. Daarbij kan ik m'n aandacht vaak moeilijk bij een gesprek houden en kan ik me niet echt super concentreren. Wat kan dit zijn? Ik heb hier in groep 8 (zit nu eind 3e klas) ook al last van gehad, toen werd er gezegd dat het stress was. Dat zou kunnen kloppen, ik heb behoorlijk veel aan m'n hoofd en ben een ster in mezelf heel druk maken. Maar als het stress is, wat doe ik er dan aan? Behalve rustig aan doen natuurlijk. En wat kan het anders zijn?

Alvast bedankt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:04

Bij langdurige hoofdpijn moet je ALTIJD even naar je huisarts gaan. Misschien is er iets heel simpels waar het vandaan komt. Bijvoorbeeld dat je ogen wat achteruit gegaan zijn, dat je een virusje onder de leden hebt, of dat je bloeddruk niet goed is. Er KAN echter ook meer aan de hand zijn. Ga hier niet meteen van uit, maar hou de mogelijkheid in gedachten.

Ga gewoon even naar je dokter. Daar is hij voor Haha!

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:04

het zou inderdaad door de stress kunnen komen, maar veroorzaakt een te hoge bloeddruk ook niet hoofdpijn? of bloedarmoede? te weinig ijzer? ik zou even langs de dokter gaan, misschien even je bloed laten testen... het zou vanalles kunnen zijn...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:05

Als jij denkt dat er een lichamelijke oorzaak is, zou ik me door laten verwijzen.. Grote kans dat het inderdaad stress is oid, maar het is beter om alles te laten uitsluiten...

Ik vertrouw artsen niet meer 1 2 3, ze roepen mij net iets te vaak dat het stress is, of 'griepje' oid!

Succes!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:06

probeer gezond te eten en te drinken. Van mezelf weet ik dat als ik veel frisdrank drink ik de dag erna doodmoe ben en barstende koppijn heb. dit kwam bij mij aan t licht na een bloedtest waarbij bleek dat ik ergens allergisch op reageerde toen wat geschrapt in mn eetgewooontes en dit was de oplossing. Anders kan je ook eens langs de opticien gaan. Doordat je zicht misschien iets minder is kan dat je ook barstende koppijn bezorgen. wat over kan gaan als je soms een bril draagt (bijv. alleen bij tv kijken enzo)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:09

idd gezond eten en drinken, veel wandelen is ook erg gezond !
slechte ogen kunnen ook deze klachten veroorzaken !!!!!
spanning ook, vooral als de spieren in je nek zich erg aanspannen Knipoog

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:14

doe het iets rustiger aan, als dat natuurlijk kan. en ga lekker eens rustig wat vor je zelf doen, en niet druk maken. Gezond eten en op tijd slapen. ook veel fruit eten, en als het over een weekje nog niet over is zou ik toch even naar je huisarts gaan

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:39

Ik heb zelf last van hoofdpijn bij stres of drukke momenten. Dit gaat bij mij over tot een migraine aanval (soms) en dan is het over. Wat sowieso geld (maar eigenlijk geld dat voor iedereen) is dat je regelmatig moet leven, goed moet eten (ontbijt, middag, avond) veel drinken (water) op tijd naar bed op tijd er uit. Verder kunnen allerlei spanningen hoofdpijn veroorzaken.
Het is slim om even naar de huisarts te gaan omdat je er al een poosje last van hebt en er misschien een andere oorzaak kan zijn... (wat al genoemd werd bijvoorbeeld dat je ogen achteruit gegaan zijn daar kan je ook hoofdpijn van hebben, of een griepje of wat dan ook)
De huisarts kan je vast verder helpen.

(Mocht je er echt niet van af komen weet ik misschien nog wel wat kleine dingetjes om je te helpen, dan moet je me maar pb'en, maar probeer echt de huisarts, die weet er het meeste van)

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 16:40

Heel erg bedankt zover!!

Ik begin ook te merken dat ik veel sneller moe ben en sta vaak aan het eind van de dag echt te tollen op m'n benen. Verder heb ik al jaren last van koude handen en voeten, ik heb het ook altijd koud, zit bij 25 graden nog met een jasje aan.. Of het ermee te maken heeft, geen idee..

Misschien moet ik morgen toch maar even de HA bellen..

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 18:59

Als het door sterss komt kan je eens Valeriaan tabletjes proberen.
Ik gebruik ze zelf ook en ze werken heel goed, ze zijn gewoon bij de drogist te krijgen.
Maar idd eerst ff naar de HA