katten en Bokt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 12:32

Katten zijn gewoon heel behulpzame beestjes. De mijne helpt ook altijd mee, imo is het eerder tegenwerken maar 't is goed bedoeld. Hij is superblij als ik thuis kom, zelfs als ik alleen maar even buiten ben geweest. Hij geeft pootjes, zit op commando en moet pers'e bij mij op bed onder zijn dekbedje slapen Lovers tot grote ergernis van sommigen. Als je gaat koken of afwassen zou hij het liefste op het aanrecht zitten kijken wat je aan het doen bent, maar dat vind ik niet zo fris dus staat ie op de prullebak met zijn pootjes op het aanrecht. Het is een echte copy cat. WAt ik doe, moet hij ook. Als ik het durf dan kan hij niet achterblijven. Als ik ga douchen, moet ie mee de badkamer in en komt vaak zelfs in de douchebak staan. Resultaat, een verzopen kat en overal modderpoten. Als hij buiten is geweest en hij is vies geworden (wat nogal vaak gebeurd omdat hij altijd precies de plekken weet te vinden waar prut ligt) doordat ie in een plas modder heeft liggen rollen, moet ik 'm schoonmaken en afdrogen, en dan gaat hij echt klaar voor staan. Soms zit ie zelfs onder de smeerolie, want zijn favo plekje buiten is precies onder de kunstmeststrooierkoppeling.....
Hij drinkt bier, terwijl hij dat niet mag van me maar iedere kans om iets alcoholisch te lebberen grijpt ie met 4 pootjes tegelijk aan. Je kunt dus niets op tafel laten staan en even weglopen. Nu heeft ie weer iets nieuws... heeft laatst een stukje popcorn van mij gekregen Vork en nu zijn we de vloeren aan het isoleren met polystyreenplaten en zat hij van de week aan zo'n plaat te knagen. Hij trok er wel een gezicht bij, Misselijk , dat ie het toch niet echt zo lekker vond smaken maar toch....... Hij is ook erg goed in muizen vangen enzo, en die komt ie dan bij je brengen. Dat is op zich heel goedbedoeld maar hij legt ze ook op je schoot neer. Alsof je dermate debiel bent in zijn ogen, dat jij zo'n muis niet van de grond af op kunt pakken om 'm 'op te eten'. Vogeltjes jagen kan hij niet gelukkig want hij gaat niet zoals een normale kat mekken maar echt luid miauwen tegen zo'n vogel. Dus de meeste vogels vliegen weg. Echter is het ook een tactiek van hem, want sommige vogels die vaak in 'zijn' struik zitten zijn er aangewend geraakt dus vorige week heeft hij er in totaal twee gevangen... Frusty

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)


Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 12:43

En als er iets is waar katten niet tegenkunnen is het wel als je ze uitlacht. Worden jullie dan ook doodgezwegen?

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 13:19

Vies water drinken is katteneigen. Hoe viezer hoe beter Misselijk . Bobo (hij heet eigenlijk Wodan hoor) krapt netjes zijn nageltjes aan de deurmatten want dat heeft hij zo geleerd. Hij wil alleen af en toe wel gaan hangen aan de bank, zo heel subtiel met z'n voorpootjes er tegen aan gaan staan en dan zijn rug door laten zakken. *nee hoor, ik ben niet mijn nagels aan het scherpen, dat doe ik heeeeeeelemaal nooit* Weet je wat de meeste katten ook ultiem vinden? Water drinken uit het douche putje, zeep en shampoo resten smaken namelijk nog veeeeeeel beter dan dat bloemenpoeder. Ik zou mij geen katloos leven voor kunnen stellen. Toen ik op mezelf ging wonen heb ik twee jaar geen kat gehad en ik vond het helemaal niets.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 13:37

Het is gewoon een rare kattengewoonte om een ander iets niet te gunnen... Imo hoort een kat geen rauwkost te eten, maar daar gaan we weer..... jij doet het, dus hij moet ook. Kattebrokjes?, *Neuh, doe mij maar een stukske paprika, vink veeeeeeeeeeel lekkerder* Gaaaap

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 14:09

Corrigeren heet dat Haha! Ik heb namelijk wel eens ergens gelezen dat 'jij' in de ogen van je kat hopeloos en zielig bent. Mijn kat doet dat idd ook heel vaak. Dan kan hij je heel meewarig aan zitten kijken en dan zo dat je er van zou gaan blozen Bloos uit schaamte voor waaar je mee bezig was.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 14:33

Ja, absoluut. Haha! Mijn poek is van origine boerderijkat dus bedoeld om muisjes te vangen. Toen ik hem bij zijn mamsie zag lopen waren we spontaan verliefd op elkaar dus nu is ie van mij maar nog steeds op de boerderij om muizen te vangen. Alleen hij doet het part time, en de rest van zijn broers, zussen, neefjes en nichtjes full time. 't Is heel hippisch. Okay, wij hebben geen paarden vooralsnog alleen rundvee.... Dus eigenlijk heb je wel gelijk. Schijnheilig

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 15:10

Ja maar, een konijn eet worteltjes en boerenkool... Toch? Mijn kat lust dat niet hoor (boerenkool althans)

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie