wie heeft r ook n kruising:mechelse herder/dingo?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

wie heeft r ook n kruising:mechelse herder/dingo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 17:24

hoi ben sinds een paar maanden de trotse eigenaar van een superhond
een kruising mechelse herder met een dingo(australische wilde hond) Het is echt een superlieve hond en erg leergierig.(kan oa op zn achterpoten lopen,kruipen,omrollen op commando,op zn achterpoten zitten) Hij lijkt op een kleine mechelaar maar met een hele slanke bouw en t koppie van een dingo
wie heeft er ook zo'n kruising?en wie zou hier voor mij n foto op kunnen zetten?
alvast bedankt!!
doei sas

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:53

als je de foto stuurt wil ik hem er wel even opzetten.
ben wel benieuwt hoe hij eruit ziet Lachen

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:05

Ja ik ook.
Wat apart, een dingokruising.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:35

ben ook wel benieuwd naar de foto, aparte kruising lijkt me

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:42

Afbeelding
alsjeblieft Knipoog
leuke hond trouwens Haha!

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 18:48

guanacotje schreef:
Afbeelding
alsjeblieft Knipoog
leuke hond trouwens Haha!

ha ja,..t is niet mijn hond(heb nog geen foto van m op mn comp),maar lijkt als twee druppels water,alleen is mijn hond helmaal bruin(geen witte voeten zoals deze dus)tis echt een scheetje!!!! dankjewel voor t erop zetten!!!
doei sas

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:48

Wat n schattig hondje dan Lachen

Aparte kruising, maar erg leuk Lachen

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:08

ziet er wel leuk uit ja

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:18

wij hebben een mechelse herder x berner sennen is egt superlief Lovers en slim Haha! !
en ze lijkt het meeste op een mechelse herder.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:46

Hoe kom je nu aan een kruising met een dingo? Ik wist niet dat die hier ook rondliepen...

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 21:20

Desiree schreef:
Hoe kom je nu aan een kruising met een dingo? Ik wist niet dat die hier ook rondliepen...

hoi!

Ik heb m via internet gekocht.Hij was van mensen die hem als hun eerst hond hadden gekocht(hadden dus nog nooit eerder n hond gehad)en de opvoeding van zo'n pup viel hun toch te zwaar.Ben toen ik m kreeg eerst met m naar de da geweest om m te laten checken(mede omdat ie vrij dun is dus)en volgens de da is ie in perfecte conditie .Ik heb m nu ruim 5 maanden en t is werkelijk een poepie!!had geen betere hond kunnen treffen!In australie is er een stop gezet op t kruizen met dingo's(kruising-dingo's waren er eerst echt zo'n modehond)omdat er inmiddels teveel kruisingen daar rondlopen.

Lovertje28

Berichten: 117
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:46

Wat een scheetje Lachen Ik heb een Mechelaarx Jack russel/boerenfox. Lijkt op een mechelaar mara dan in het klein.Haha!

Lovertje28

Berichten: 117
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:46

mara moet natuurlijk maar zijn Lachen

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:43

Hij is zeker leuk Ik zie er ook echt Dingo in, grappig is dat.
Had ook nog nooit van dingokruisingen gehoord.
Wat ik me wel afvraag: zijn ze niet agressief (over het algemeen dan)? Dingo's zijn natuurlijk wilde honden en volgens mij wordt dat toch wel een beetje doorgegeven aan de kids. (Net zoals kruisingen met wolven, die houden altijd een beetje dat wolf-achtige.)

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:57

Stoer beestje! Wist alleen niet dat er met Dingo's gekruist mocht worden, laat staan dat het "trendy" was Cool

ikjuh schreef:
wij hebben een mechelse herder x berner sennen is egt superlief en slim !
en ze lijkt het meeste op een mechelse herder.


Hoe ziet jouw hond eruit? Kleur/bouw? Ik heb nl. een kruising Mechelse Herder x Appenzeller Sennenhund. Gekke is dat die van mij niet echt meer op een van de ouders lijkt, tenzij je heel goed kijkt. Hij heeft nog het meest van een hyper-afgetrainde Rottweiler Tong uitsteken : black & tan (geen wit), herder lijf (slank/gespierd), brede Appenzeller kop. Geeft best veel misverstanden op straat, mensen die hun poedel snel in hun handtas proppen, haastig oversteken etc. Haha!

En ik maar roepen: "jamaar, het is écht geen Rottweiler..."

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 08:20

Volgens mij is de hond op de foto die eerder geplaatst werd in dit topic gewoon een echte dingo. De omgeving ziet er ook uit alsof het Australië is.

Ik vraag me af hoe die andere mensen aan deze hond gekomen zijn.
Naar mijn weten komen dit soort hond/wilde hondkruisingen alleen maar in Australië voor, ik kan me niet voorstellen dat iemand een pup helemaal uit Australië importeert om hem dan een korte tijd later al weer weg te doen... Verward

Zelf ben ik geen voorstander van het kruisen van wilde hondachtigen met "huishonden" omdat je nooit weet wanneer het wilde instinct het over zal nemen, met eventuele nare gevolgen. Kan me ook niet voorstellen dat een halve wilde hond het prettig vind om in het Nederlandse klimaat in een beperkte ruimte zoals een huis en tuin te leven.

Maar goed, als jij er een leuke hond aan hebt, gefeliciteerd dan.

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 09:42

[quote="Odin"]Volgens mij is de hond op de foto die eerder geplaatst werd in dit topic gewoon een echte dingo. De omgeving ziet er ook uit alsof het Australië is.



hoi odin

als je goed de eerdere berichten had gelezen dan had je kunnen zien dat dit niet mijn hond is op de foto Knipoog (omdat ik nl nog geen foto van m op mn comp heb)Is inderdaad n gewone dingo.Heb toen ook al geschreven dat mijn hond er precies op lijkt behalve dat de poten van mijn hond ook bruin zijn in plaats van wit.En waarom zouden mensen geen hond importeren uit t buitenland?paarden en andere beesten worden toch ook geimporteerd(of t nou legaal is of niet).Wat dacht je van leguanen en zo?is dus niet zo raar dat als je heel erg gek op een bepaald beest(ras of kruising )bent t helemaal importeerd(sommige mensen hebben geld teveel Haha! en kunnen t makkelijk betalen)Heb mijn hond uitgebreid laten bekijken door de da en er zit werkelijk geen vlieg kwaad in dat beessie.Anders mocht r natuurlijk in australie ook niet mee gefokt worden en waren heel wat honden in australie erg gemeen.In australie zijn ze nu alleen met t fokken gestopt omdat er teveel kruisingen komen (net zoals er teveel gekruist werd met dalmatiers en zo)en je dan wel problemen zou kunnen krijgen waar ze niet op t psychische vlak doelen,maar op lichamelijke klachten.Tuurlijk heeft dit beessie veel beweging nodig,maar dat heeft elke hond!Waarom zou zo'n beesie hier niet kunnen aarden?dan zouden we oa alle fjorden,papagaaien, etc ook weer terug moeten sturen naar hun land van herkomst omdat ze anders hier niet kunnen aarden,Want reken maar dat fjorden in hun oorspronkelijke natuurlijke omgeving ook veeeeel meer ruimte hebben dan hier in nederland in de wei.
doei sas

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 09:49

MarianneR schreef:
Hij is zeker leuk Ik zie er ook echt Dingo in, grappig is dat.
Had ook nog nooit van dingokruisingen gehoord.
Wat ik me wel afvraag: zijn ze niet agressief (over het algemeen dan)? Dingo's zijn natuurlijk wilde honden en volgens mij wordt dat toch wel een beetje doorgegeven aan de kids. (Net zoals kruisingen met wolven, die houden altijd een beetje dat wolf-achtige.)

Het verschil tussen dingo's en wolven is echter, dat de wolf altijd een oorspronkelijk wild dier is geweest. De dingo was vroeger echter een hond aan huis, het waren oorspronkelijk gedomesticeerde dieren die later gedumpt zijn en zo verwilderd.

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 10:09

Desiree"]
[quote="MarianneR schreef:
Hij is zeker leuk Ik zie er ook echt Dingo in, grappig is dat.
Had ook nog nooit van dingokruisingen gehoord.
Wat ik me wel afvraag: zijn ze niet agressief (over het algemeen dan)? Dingo's zijn natuurlijk wilde honden en volgens mij wordt dat toch wel een beetje doorgegeven aan de kids. (Net zoals kruisingen met wolven, die houden altijd een beetje dat wolf-achtige.)

Het verschil tussen dingo's en wolven is echter, dat de wolf altijd een oorspronkelijk wild dier is geweest. De dingo was vroeger echter een hond aan huis, het waren oorspronkelijk gedomesticeerde dieren die later gedumpt zijn en zo verwilderd.
[/quote]
ben t hier helemaal mee eens! OK dan!