Au Pair

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Au Pair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-02 21:50

Hallootjes,

we zitten hier al een tijdje uit te zoeken of het eigenlijk wel eens iets zou zijn om een au pair over te laten komen uit Nederland. Katja wil eigenlijk wat meer vrije tijd en wij willen ook wel weer eens samen uit Lachen Ons Jantje moet wat meer Nederlands horen, dus we slaan gelijk een hoop vliegen in een klap.

Wat denken jullie daarvan? Is au pair een veilig systeem? Je hoort wel enge verhalen over Nederlandse en engelse meisjes die Babies doodschudden, maar goed, ons Jan is alweer bijna twee jaar, dus die schud je niet zomaar meer dood.

Gaarne wat toelichten en als er iemand is geinteresseerd, kunnen we dat ook nog wel bekijken..

Joost

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 12:06

Tja, je moet een beetje geluk hebben met een au-pair. Ik hoor zowel super enthousiaste verhalen als hele negatieve.
Via een bureau is redelijk betrouwbaar, verzekeringen worden geregeld maar het is ook heel duur. Wanneer het niet klikt regelen zij iemand anders.
Particulier is wel goedkoper maar je moet ook die verzekering rompslomp zelf regelen.

Zelf heb ik ooit geadverteerd in de Hoefslag voor een soort au-pair maar daar kreeg ik alleen maar hele vreemde reacties op. Onder andere een vrouw die wilde wegvluchten voor haar ex en een weggelopen meisje. Op zich natuurlijk allemaal heel zielig maar niet direct geschikt voor de zorg voor twee kleine meisjes.

Een vriendin van mij heeft via internet een Russische au-pair gevonden. Dat gaat heel erg goed.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 20:08

Ik denk dat jij kan selecteren. Hel duidelijk zijn en meerdere gesprekken houden. Lijkt me moeilijker voor zo'n meise. Zoals dat meisje in Amerika... Er kan altijd iets gebeuren met een kind: vallen, wegrennen en voor de auto komen, verslikken etc. Dat gebeurt ouders ook, maar als het jou als au-pair gebeurt ben je flink de pineut. Ik zou het om die reden niet durven hoewel het me wel heel leuk leek en nog lijkt! (nu niet meer van belang... Ik heb een baan, huis en paard Haha! )

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 22:03

Mijn zus is Au-pair geweest, in Frankrijk een jaar lang, ik geloof dat ze daar op vier kinderen moest passen, die dus geen nederlands praatten.
Ik geloof dat dat via een of ander bureau ging, en ze heeft een hele leuke tijd gehad.
JE zult aan bovenstaande informatie trouwens niet veel hebben bedenk ik me net... Haha!

Whisper

Berichten: 132
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 10:02

ik heb iets heel leuks gevonden, ook zoiets als aupair en misschien ga ik dat doen.
maar hoe oud moet je eigenlijk zijn als aupair? (er wordt overigens niet naar een rijbewijs gevraagd)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 00:18

Mocht je een Ned. au-pair willen, is het misschien wel handig als je zelf een keer in Ned. bent om de meisjes die belangstelling hebben, te spreken. Het lijkt mij wel prettig om al een beetje een indruk te hebben aan wie je je kind toevetrouwd. Natuurlijk...., mis kan het altijd gaan, maar ik denk dat je in een persoonlijk gesprek beter op je gevoel kan af gaan, dan in een brief. Als jij (en/of je vrouw) het zelf niet kunnen doen, kan je misschien je ouders vragen of zij bereid zijn alvast een "voorgesprek" met zo´n meisje willen houden.
Veel succes!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 14:12

Tja, ik denk dat ik duidelijk dus wel mijn ouders en mijn zus in het selektieproces zou betrekken. Die hebben ook zo wel door of iemand betrouwbaar is of niet. Toen ik een baby was hadden wij ook een meisje in huis. Ze heeft zo'n jaar of zes bij ons gewoond en we zagen haar als grote zus.

Hier hebben veel mensen Russische of Estse Au-Pairs, maar dat vind ik alweer een stuk moeilijker.

Ik keek wat op au-pair sites en zo te zien is de "officiele" leeftijd voor een au-pair tussen de 18 en 25 jaar.

Een probleem dat ik kan zien is dat Finland misschien wel wat te exotisch is. Hier kan je goed terecht met Engels, maar het is toch wat anders dan Amerika. Het grootste voordeel van Finland is de veiligheid. Hier kan je je portemonnee in een kroeg vergeten en hem de volgende dag weer gewoon ophalen...Ik ken overigens veel paardenstallen rond hier, dus daar valt ook wel wat mee ter regelen als iemand wil paardrijden.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 22:54

Jammer... ik ben te oud Knipoog en heb zelf 2 kinderen *LOL* ! Finland lijkt me hardstikke leuk! Mijn vriendin, die ik van de lagere school af ken, heeft er 6 jaar voor het werk van d´r man gewoond en van haar hoorde ik altijd hele leuke, positieve berichten over Finland! Ze vind het jammer dat ze nu al weer 2 jaar in Luxemburg woont. Trouwens, de juf van m´n zoon is ook Finse Lachen . Dus meiden.... au-pair in Finland??? Lijkt me wijs, gewoon doen!

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 21:24

ben te jong lijkt me opzich best ok in de vakantie´s ofzo!!


dus al die andere (bokkers) doen heb je meteen een meeting!! Haha! Haha!