Hyperventilatie & piepende ademhaling?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Hyperventilatie & piepende ademhaling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 23:41

Ik heb gisteravond een hyperventilatieaanval gehad. Alleen was die wat anders dan de andere die ik meestal heb.
Meestal voel ik het aankomen, en bouwt het zich langzaam op.
Maar nu kwam het heel plotseling en hevig, en begon ook heel piepend in te ademen, waardoor het leek alsof ik alleen door mijn keel ademde, want hoewel ik heel diep inademde bewoog mijn borstkas amper Verward .
Ook ben ik niet "weggevallen" maar "gaf me meerdere malen een paar seconden over"waardoor ik licht in mijn hoofd werdt, en door mijn benen zakte. alsof ik het opgaf.
Wie weet of dit ook bij hyperventilatie hoort? want het ging veel moeilijker weg dan normaal.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:51

EJ beschrijft eigenlijk precies mijn symptomen als ik weer een hyperventilatie aanval heb. Een erge wel te verstaan.
Ik denk dus dat het "gewoon" hyperventlatie was.
Maar als het vaker voor gaat komen dat he tanders is dan normaal zou ik toch maar ff HA bellen en vragen.

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:57

Het zou wel eens een astma-aanval kunnen zijn.
Dat piepende komt vaak voor bij astma-patienten.
Misshcien voor de zekerheid toch maar eens aan de huisarts vragen?

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 14:05

Dat piepen heb ik ook wel eens gehad bij hyperventilatie en de ene keer heb ik het ook veel erger als de andere keer.

Wat wel helpt bij mij is een boekje of iets proberen te lezen of ik leg me hand op me buik en probeer weer "bij me buik"te gaan ademen en niet bij me borstkas.

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:05

ZeFaNa schreef:
Dat piepen heb ik ook wel eens gehad bij hyperventilatie en de ene keer heb ik het ook veel erger als de andere keer.

Wat wel helpt bij mij is een boekje of iets proberen te lezen of ik leg me hand op me buik en probeer weer "bij me buik"te gaan ademen en niet bij me borstkas.

hoi!! erg vervelend dat hyperventilatiegedoe,..zucht,..weet t nl uit ervaring!Heb er nl een aantal jaren zelf ook last van gehad.Dacht elke keer dat ik dood ging.De bus is zelfs een keer op de snelweg gestopt omdat ik dreigde flauw te vallen door de hyperventilatie.Hoe banger ik werd om zo'n aanval te krijgen hoe vaker ik er last van kreeg.Op een gegeven moment kreeg ik van een vriend een hele goede tip:gewoon eraan toegeven(probeerde zelf altijd op mn ademhaling te letten,maar werkte nooit)Toen ik weer zo'n aanval kreeg en dacht dat ik dood ging,probeerde ik t meteen uit.Had echt zoiets van:als ik doodga dan gebeurd t toch en daar kan ik toch niks aan veranderen.Kreeg toen een bepaald soort rust over me heen en die aanval was eigenlijk meteen zo goed als over(raar,..maar was echt zo)Heb die tactiek nog n paar keer toegepast en nu heb ik sinds drie jaar geen enkele hyperventilatieaanval meer gehad.Mischien werkt dit voor jullie ook wel!!Julie kunnen t in ieder geval proberen
succes
veel liefs saskia