Idioot voor het huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Idioot voor het huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 21:20

Vanmiddag ging ik naar mijn moeder, die stond helemaal te shaken. Dus ik vroeg wat er was.

Pal voor ons huis waren twee auto's aan komen scheuren en gestopt. De ene man klom over de motorkap van de andere auto (het moment waarop mijn moeder dacht...hier klopt iets niet Schijnheilig en 112 belde).
Toen begon hij met een groot stuk gereedschap alle ramen van die auto in te meppen. Overal lag glas, hij stond er keihard bij te schreeuwen en mijn moeder was onder het tafelblad gaan zitten met de telefoon. Bang dat hij haar zou zien ofzo.
Toen hij alle ruiten had ingeslagen (er zat dus een man in die auto!!) ging hij er weer vandoor. Die andere man is zonder ruiten na een paar minuten ook weggereden.
Zo vaag allemaal, geen idee wat er aan vooraf gegaan is. Mijn moeder heeft aan 112 beide kentekenplaten doorgegeven dus wie weet komt er nog een inieminie stukje van in de krant ofzo wat er nou precies gebeurd is. Overal ligt nog glas voor het huis. Nog een wonder dat mijn moeders auto geen krasje heeft want die stond er een meter naast.

Waar moet dat heen met de wereld Frusty

De laatste tijd heb ik zoveel geknok gezien, een man die uit zijn auto wordt gesleurd en dan door 3 mensen in elkaar gerost wordt, een jongen die door een groep tegen zijn hoofd geschopt wordt als hij al op de grond ligt, een jongen die vol op zijn neus gemept wordt zodat je het gewoon hoorde kraken en nog veel meer van die dingen waar ik heel slecht tegen kan en heel misselijk van wordt. Ik ben wel veel scherper geworden. Je kunt misschien op zo'n moment niet te hulp schieten maar door goed op te letten hoe de daders eruitzien, kentekens etc. kun je achteraf wel veel helpen. Hoewel ik elke keer net als mijn moeder helemaal van slag ben, puur omdat ik er niet een greintje begrip voor heb als mensen mekaar zo afranselen...

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 23:57

Ik kan er ook met mijn pet niet bij dat mensen zo met elkaar om kunnen gaan.

Mijn Thaise collega wordt gestalkt door haar ex. Hij bedreigt haar elke dag met de dood en bijna iedere dag vernielt hij haar fiets zodat ze bijna niet naar het werk kan komen. Als ze wel een fiets heeft fietst hij overal met haar mee en slaat hij haar wanneer hij maar kan. Het is al eerder geëscaleerd en vandaag ging het dus weer mis. Op een viaduct vlakbij ons werk roste hij haar weer eens af en hij probeerde haar van het viaduct op de snelweg te gooien. Hij had dit keer ook een mes bij zich.

Toen er iemand wilde komen helpen zei hij gauw dat ze man en vrouw waren en toen ging die man weg. Mijn collega kon niks doen, ze spreekt maar een heel klein beetje Nederlands.

Gelukkig, gelukkig, kwam er daarna toevallig een agent van de technische recherche voorbij, buiten dienst, en die zag dat het toch niet pluis was. Hij heeft haar naar het werk gebracht en de politie gebeld. Met een goede vriend is ze toen aangifte gaan doen voor de zoveelste keer.

Was echt heel erg. Mijn collega was helemaal overstuur en haar wang was helemaal blauw. Na het werk ben ik haar nog even op wezen zoeken en haar hele bovenlijf is gekneusd en blauw. De komende dagen kan ze dus niet komen werken, ook al omdat die vent nog vrij rondloopt. Boos! Nou moet ik wel zeggen dat de polite er alles aan doet om hem achter de tralies te krijgen, maar ja, in Nederland is iedere misdadiger beschermd...

Dit was geloof ik niet helemaal on topic. Sorry!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 00:21

he hallo
wat erg allemaal
en inderdaad een crimineel verdient nog een kans in de ogen van de politie
waar gaat dat heen ?

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 10:58

Zeg Cody, dus in Drenthe is de criminnaliteit ook toegeslagen? Of was dit ergens anders? Lips are sealed Het is werkelijk te gek voor woorden hoe men tegenwoordig met elkaar om (moet) gaat(n)...
Zeker als je (ex)man & vrouw bent, heeft de man blijkbaar nog steeds het recht om je in elkaar te tremmen Misselijk Misselijk Misselijk
(ook off-topic, maar goed...)

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 11:22

Ja dat is nu ook wat....
Loop ik 2 dagen geleden nog te verkondigen dat er in Drenthe zo weinig criminaliteit heerst....

Wat ontzettend rot voor je moeder, zulke rare figuren zo dicht bij...het is zo jammer dat je op zo'n moment zo machteloos staat....
WE leven in een raar land.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 03:30

Nou Friesland is zo veilig ook nog niet.. *LOL*
En helemaal niet waar ik woon. Er gebeurt hier altijd wel wat. Als ik hier mensen heb, kijken ze vrijwel constant naar buiten, omdat er hier altijd wel wat gebeurd...

een dronken dropje die de kroeg uit komt rollen.... , er per ongeluk iets in de fik vliegt bij het restaurant, er weer iemand begraven wordt..., er weer in een auto wordt ingebroken..., wanneer men weer een poging doet in het bedrijf waar ik boven woon in te breken...., wanneer er weer eens een ongeluk(je) gebeurt voor de deur....

Tja... ik zal die actie wel missen als ik binnenkort ga verhuizen. Je raakt er enigszins aan gewent Haha!