Klaprozen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Klaprozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 12:10

Ik kan me nog herinneren dat ik vroeger langs graanvelden en grasvelden reed en er klaprozen, korenbloemen (heet dat hier ook zo?) en margrieten in stonden. Een schitterend gezicht, die kleuren bij elkaar, blauw, rood, geel met wit....

Vandaag zag ik ze weer: klaprozen in de berm van de weg, de hele berm vol, gewoon een schitterend gezicht. Voor een keertje vond ik het niet erg om voor het rode stoplicht te staan...heb me er aan vergaapt en teruggedacht aan de tijden dat ik met bossen veldbloemen thuiskwam die we dan in alle kamers van het huis zetten: ...

A trip down memory lane.....

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:11

Mooi gezicht is dat he ?

Ik vind dat ook zo prachtig ..... het

zijn die kleine dingetjes die het leven mooi maken......

*klink wel als een heel oude dame Haha! *

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:19

ik vind het ook altijd een mooi gezicht alleen zijn ze wel harstikke giftig voor paarden. sinds kort staan er in de berm naast onze wei en moet ik dus uittrekken voordat ik er ook in mijn eigen wei krijg.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:42

nu je het zegt... Toevallig stond ik vanmorgen ook in de rij voor een stoplicht en zat ik ook zo'n tussenbermpje te bewonderen met allerlei soorten bloemen en grassen enzo word je helemaal blij van. Ze zullen binnenkort wel gaan maaien

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 12:58

Wist niet dat ze giftig waren voor paarden...zo zie je maar weer, weer wat geleerd.
De voorgaande jaren zag je ze ook haast nergens....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:22

Geweldig he. Lachen

Dat doet mij ook denken aan vroeger, toen ging ik altijd met mijn moeder en mijn zus madeliefjes en klaprozen plukken op een groot veld achter bij ons in de straat.
Zucht.. Vroeger... Haha!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:25

mooi he die gekleurde bermen , ze zitten helaas dus wel vaak vol met giftige planten (voor je paard) (daarom neem ik ook nooit bermhooi)

en tussen haakjes KLaprozen zijn rood Koren bloemen zijn blauw die zie je nog minder

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 13:27

Ik ben de eerste die d'r mond opentrekt bij het woord St. Jakobskruiskruid, omdat dat ook giftig is en blijft in hooi (gedroogde vorm) .
Maar Klaprozen zijn toch alleen giftig bij de bloei en het begin van de zaadvorming, in hooi toch niet meer?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:47

Cassidy schreef:
Ik ben de eerste die d'r mond opentrekt bij het woord St. Jakobskruiskruid, omdat dat ook giftig is en blijft in hooi (gedroogde vorm) .
Maar Klaprozen zijn toch alleen giftig bij de bloei en het begin van de zaadvorming, in hooi toch niet meer?



Kan ik wel niet meer zeggen of dat inderdaad zo is. Maar neem liever geen risico's. liever weghalen dan een ziek paard.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 14:48

Mee eens. Maar het blijft een schitterend gezicht...Jakobskruiskruid ook. De reden waarom ze het in de bermen hebben uitgezaaid.