Heb het helemaal gehad met die KLOTE familie ...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Heb het helemaal gehad met die KLOTE familie ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 19:44

Ik ben de jongste in de familie, na mij komen mijn 2 zussen, en daarna de jongste neef... al mijn neven en nichten zitten in de 20, zien elkaar wekelijks en kennen elkaar door en door. Ik zie ze nooit, heb geen flauw idee waar ze mee bezig zijn en zij ook niet van mij...

IK VERVEEL ME ALTIJD HELEMAAL DOOD op feestjes... niemand praat tegen mij, heel soms vragen ze me wat hoe het gaat en waar ik mee bezig ben en raken we een beetje in gesprek, maar 5 minuten later ben ik al niet meer interessant en zit ik weer 3 kwartier voor me uit te staren voor ik voro iemand anders weer 5 minuten interessant ben. Der is gewoong een zak aan, en als ik eens jarig ben, neemt niemand de moeite om zelfs maar even te bellen om me te feliciteren.

Ik rijd elke zaterdag paard en savonds dans ik, en telkens opnieuw plannen ze die klote feestjes op de zaterdag middag/avond....

Nu is mijn nichtje getrouwd, en word er vandaag dus pas gemeld tegen mij dat ik daar dus zaterdag een feestje van is, waar ik dus heen MOET... afgelopen disndag ging de dansles ook al niet door, loop me al de hele week mega te verheugen op dat ik zaterdag EINDELIJK weer kan dansen (vrije dans avond van stijldansen) krijg ik nu weer dit. En ik heb er gewoon geen zin in ....

Heb het zo gehad met mijn gezin en mijn familie... Al jaren is er al niemand van de familie echt mijn verjaardag komen vieren. De afgelopen 4 jaar is gewoon niet eens het hele gezin op mijn verjaardag thuis geweest. 4 jaar terug, mijn beide zussen weg, de 2 jaar erna mijn oudste zus, en vorig jaar waren mijn beide zussen en mijn OUDERS! pleitte Verward:?:? daar was ik toen al echt mega pissig over.
[JH] jarig in augustus,.. door eigen ouders vergeten!!!

Komende zomer gaat mijn zus met mijn neef en zijn vriendin mee op vakantie. Nu oword ik 18 augustus 18 jaar, en heb gewoon als enigste echte wens dat iedereen nou gewoon eens een keer thuis is... GAAT DIE NEEF HET DUS NET IN DE WEEK VAN DE 18DE PLANNEN ... GVD ...

ik moet altijd voor alles en iedereen wijken met mijn plannen en mijn hobby's... en niemand maar dan ook NIEMAND neemt de moeite om met mij of mijn verjaardagen oid rekening te houden. Heb echt de neiging om te zeggen STIK, en gewoon niet te gaan!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:13

Nou is idd niet leuk. Ik snap best dat je dan iets hebt .. pleur allemaal maar op dan !

En MOET je echt naar dat feest? Want meestal is het zo bij ons thuis. Als ze niet voor jou komen op je verjaardag of komen helemaal niet hoef je er ook niet heen.
Misshcien kun je er met je ouders over praten. En ja anders gewoon niet gaan ?

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:17

ik ben mee eens met Tanja, ik ben niet de jongste maar de diegene die niet graag op bezoek gaat bij familie omdat ze niet bij mij komen.. en ik vind het dan ook helemala niet leuk als ik ga want ik ben dan ook de enige dove met mijn broertje en dan moet ik me doodleuk vervelen.. ik zou idd met je ouders over praten dat ze niet komen naar jou, dus jij ook niet naar hen, en hoeveel je moet missen en ze niks hoeven missen...

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:25

Ik zou als ik jou was lekker een feestje met vrienden vieren en ervoor zorgen dat je een leuke dag hebt zonder je zussen Knipoog
En ook niet naar hun verjaardagen gaan... niet bellen niets...

Kan me goed indenken dat je boos bent!
Probeer er zelf iets van te maken Knipoog

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:32

Shiloh schreef:
Heb echt de neiging om te zeggen STIK, en gewoon niet te gaan!


OK dan! Dat zou ik dus ook gewoon doen. Doe maar net of je het vergeet, ga lekker vroeg naar paardrijden toe, zet je mobiel uit...

Ben het met Fsoudan eens. Laat ze maar eens goed voelen hoe jij er over denkt.

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:38

Ik zou ook niet gaan Als ze niet eens de moeite nemen om bij jou langs te komen. Misschien kan je het er eens met ze over hebben?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:47

Ik zou ook gewoon lekker voor jezelf kiezen... om je ouders en zussen eens op het feit te drukken dat ze je steeds vergeten een tip: haal uitnodiging kaartjes en verstuur die naar eigen adres postzegel erop en alles... nodig ze op die manier uit op jouw verjaardag.

En plan verder gewoon lekker wat met je paardje, je vrienden en ga lekker dansen.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:08

leuk he,de jongste zijn *noooot*
ofwel ben je het kleine kindje dat niet begrijpt waar de grote mensen over praten,en moet je maar braaf gaan spelen (spelen???hallo???ik ben bijna 15???) ofwel ben je groot genoeg en moet je maar even babysit spelen over de zoontjes en dochtertjes van die oh-zo-leuke nichten en neven die verder niet naar je omkijken...

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:13

Citaat:
als ik eens jarig ben, neemt niemand de moeite om zelfs maar even te bellen om me te feliciteren.


Citaat:
Al jaren is er al niemand van de familie echt mijn verjaardag komen vieren. De afgelopen 4 jaar is gewoon niet eens het hele gezin op mijn verjaardag thuis geweest. 4 jaar terug, mijn beide zussen weg, de 2 jaar erna mijn oudste zus, en vorig jaar waren mijn beide zussen en mijn OUDERS! pleitte Verward:?:? daar was ik toen al echt mega pissig over.
[JH] jarig in augustus,.. door eigen ouders vergeten!!!


Citaat:
Komende zomer gaat mijn zus met mijn neef en zijn vriendin mee op vakantie. Nu oword ik 18 augustus 18 jaar, en heb gewoon als enigste echte wens dat iedereen nou gewoon eens een keer thuis is... GAAT DIE NEEF HET DUS NET IN DE WEEK VAN DE 18DE PLANNEN ... GVD ...


Als ik in jou schoenen zou staan, ga ik lekker paardrijden en dansen, en NIET naar dat feestje.

Bovenstaande lijkt mij redenen genoeg om nu eens aan jezelf te denken.
Je zult misschien wel een reactie krijgen waarom je niet geweest bent, en dan kun je het uitleggen.
Misschien worden ze dan wel wakker.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:24

Ik snap je gevoel erbij , maar je kunt ook ZELF wat meer initiatief tonen misschien ? Lachen

Als jij alleen maar af zit te wachten tot dat hun naar jou toekomen , tsja dan ben je inderdaad niet zo interessant...jij kunt ook iets aan hun vragen , zelf voorstellen iets samen te gaan doen , mensen echt uitnodigen voor je verjaardag

Nu klinkt het alsof je er zelf weinig aan doet om leuk met hun om te gaan , dan zet je jezelf buitenspel eigenlijk...

Niemand praat tegen je op een feestje en je zit voor je uit te staren totdat iemand weer even wat tegen je zegt of aan je vraagt..tsja dan kan ik me voorstellen dat je ook niet echt interessant gevonden wordt , als je maar voor je uit zit te staren en ZELF niks onderneemt...

Dat je dingen pas laat weet komt natuurlijk ook doordat je verder niks met hun samen onderneemt, doordat je buiten die groep valt.
Als je je op feestjes van anderen altijd stil en afzijdig houdt dan kan ik me voorstellen dat mensen niet zitten te springen om bij je langs te komen ..... omdat je anders ook niet spontaan gezellig meedoet en misschien vind je het wel niet leuk , dus dan komen ze maar niet..

Of zie ik het nu helemaal verkeerd ? Bloos

Is niet vervelend bedoeld hoor , maar dit is natuurlijk wel de andere kant van het verhaal Knipoog

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 23:35

mijn neven en nichten zijn allemaal VEEL ouder dan ik ben. alles wat nu voor mij interessant is hebben zij al LANG achter de rug, en willen ze het niet meer over hebben.

Intussen doe ik niet vele moeite meer nee, om erbij te horen... heb al GENOEG tevergeefse pogingen gedaan, gewoone rbij gaan zitten, amar jah, waar zij het vervolgens over hebben kan ik niet over mee praten, en als ik zelf dan iets begin te vertellen, luisterd er niemand, en kank me verhaal niet eens afmaken. als ik een grapje maak word ik met een schuin oog aan gekeken...

al die neven en nichten wonen en studeren in eindhoven en zien elkaar wekelijks, kennen elkaar door en door...

De reden dat ik er nisk vanaf wist? omdat mijn ouders het weer eens nodig vonden om de uitnodiging niet op het bord te hangen... wij zijn een vrij chaotisch huishouden, iedereen is altijd overal... ze waren ook mega verbaasd dat ikw eer nergensv an af wist... er was toch genoeg over gepraat? ow kan best.. maar niet met mij Verward end aar heb ik ook gewoon tsrontgenoeg van!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:37

Pmarena heeft idd ook wel een punt, je moet er zelf wat van maken.

Maar dat je eigen ouders je verjaardag vergeten vind ik ergens ook wel erg diep gaan.

Je kan doorzetten en lekker toch gaan rijden en dansen, dan heb je je eigen zin gedaan, je kan ook zeggen ik ga erheen, toon mijn bestwil, praat wat, probeer lol te maken en als het dan zo blijft heb ik het geprobeert.
Voor alletwee is wat te zeggen.

Je kan ook proberen een compromis te sluiten, overdag bruiloft en s'avonods lekker dansen.

Ik zou iig eens praten met een paar van je familieleden zonder boos te worden.
Misschien hebbenz e neit eens door dat jij eht zo voelt, omdat zoals Pmarena ook al zegt, jij je mond niet opentrekt.

Succes iig.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 23:41

dat heb ikg ewoon echt al te vaak geprobeerd... heb gewoon geen zin meer om er energie in te steken.... als ikw el probeer mee te praten word er toch over me heengewalsd en niet geluisterd... dus waarom zou ik mijn best dan nog doen....

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:43

Dan zou ik alleen nog maar je ouders aanspreken en zeggen dat je er niet naartoe wilt omdat er ook nooit iemand bij joou langskomt.
Nodig voor je verjaardag lekker ene paar vrinedinnen uit en maak daar dan zelf iets gezelligs van.

Ikzelf ben altijd eind augustis jarig dus had altijd hetzelfde probleem.
En probleem is opgelost, als ik zin heb ga ik nara anderen, als zij zin hebben komen ze naar mij.

Zo niet dan niet, mijn kamer zit toch wel vol met vriendinnen en vrienden.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:16

Shiloh schreef:
De reden dat ik er nisk vanaf wist? omdat mijn ouders het weer eens nodig vonden om de uitnodiging niet op het bord te hangen... wij zijn een vrij chaotisch huishouden, iedereen is altijd overal... ze waren ook mega verbaasd dat ikw eer nergensv an af wist... er was toch genoeg over gepraat? ow kan best.. maar niet met mij Verward end aar heb ik ook gewoon tsrontgenoeg van!


Nou ingrid dan doe je gewoon lekker eigenwijs. "o, ben ik vergeten sorr"
En dan ga je lekker gewoon naar skip, de manege en dansen!
Lijkt net of jij op een of andere manier niet meetelt bij jullie Verward

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:41

ik zou zeggen lekker pardrijden en dans en pleur maar op met die familie!!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:02

Of 5 minuten je gezicht tonen en wegwezen dan maar. Kunnen ze niet meer zeggen dat je niet geweest bent. Haha! Ik ben ook een buitenbeentje in mijn familie met mijn hobby. Heb wel redelijk goed contact met mijn neven en nichten aan vaderskant maar met die van mijn moeder niet zo. Ben trouwens aan die kant de oudste moest altijd op de kleintjes letten, was altijd net te jong om over van alles te kunnen meepraten en nu zijn ze verbaasd dat ik nooit veel zeg tijdens zulke familie feesten. Ga trouwens liever niet. Iedereen zit toch maar interessant te doen tegen elkaar, we zijn altijd bang dat onze grootmoeder weer haar kuren krijgt. het eerste wat ze altijd vroegen of vragen is hoe gaat op school of op je werk Verward Ja sorry moet dat echt altijd hetzelfde liedje zijn?

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:42

ach ja wij hebben ook zo'n familie.
mijn zus was er ook niet op mijn verjaardag.

maar mijn verjaardag doet me niks.
dat is al verpest door anderen.

weeg er niet te zwaar aan.
sommige dingen zijn gewoon oneerlijk en het lijkt net alsof je er niks tegen kan doen.
en meestal is dat ook zo.....

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 15:36

petraaken schreef:
Of 5 minuten je gezicht tonen en wegwezen dan maar. Kunnen ze niet meer zeggen dat je niet geweest bent. Haha!


Was het maar zo makkelijk, maar dat is het niet als de rest van de familie in eindhoven zit en ik in tilburg...

MAar goed, het begint om half 8, waarschijnlijk krijg ik nog wel overlegd dat ik dan om kwart over 9 vertrek daar en de trein naar tilburg pak... en ga dan gelijk door nar het dansen.. hopelijk mag dat.. hoop hoop hoop

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:39

Ga voor je duimen dat je lekker mag dansen!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:48

Je bent oud genoeg zo te horen om je eigen dingen te kunnen gaan doen.

Als ze toch maar 5 minuten tegen je praten, kunnen ze je ook best missen.
Dan kan jij lekker met je vrienden gaan dansen ipv een super saaie avond op die bruiloft te gaan zitten.

Laat ze het op een subtiele manier weten dat er niemand van jouw leeftijd daar rondloopt en dat je je altijd stierlijk verveelt op dat soort feestjes omdat je niemand heb om mee op te trekken.
Das eerlijk en dan weten ook je ouders waarom je niet mee wilt...
Heb je het eigenlijk ooit wel eens tegen je ouders gezegd dat je het super saait vind op die feestjes?

Er werd net ook gezegd dat je er zelf wat van moet maken, dat is misschien ook wel zo, maar ik kan me voorstellen dat je geen zin heb om een heel gesprek te voeren over iemands Jazz-platen collectie Lachen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:14

Neven en nichten op mijn verjaardag Verward
Dat is nog nooit zo geweest bij mij Haha!

Het gaat toch om je vrienden enzo, die kun je zelf kiezen Lachen

Als je niet naar zo'n feestje wilt, ga je niet. Met je 17 jaar heb je wel recht op een dergelijke beslissing lijkt me Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:57

banketstaaf van je familie maar met deze instelling kom je ook niet echt ver.
Ik denk dat jij je een beetje beter moet gedragen en je familie ook en zo komen jullie er wel Lachen Knipoog

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 18:27

ik zou echt gaan praten met je ouders en dan vanavond lekker dansen!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 23:13

Ik herken het ook wel een beetje ingrid: ikb en ook de jongste (op mijn broertje na dan) en mijn neven en nichten praten ook amper met mij.

Het word nu wel iets minder gelukkig.

Maar toen ik 10 was waren hun 15-20 en nu ik 18 ben zijn hun 23-28. Dat scheelt al.
En omdat hun allemaal mavo deden en ik nu vwo en naar de universiteit ga kan ik vaak ook wel meepraten Haha!

Maar ik zou zeker gaan paardrijden. Dat gaat bij mij ook voor (de les dan) behalve als we echt met de familie een dagje weg gaan voor de verjaardag van mijn oma. Dan ga ik gewoon mee ookal is het op de zaterdag. Dat ben ik dan wel verplicht vind ik.