De paarse hoed

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

De paarse hoed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 16:27

Naar aanleiding van een topic over dikkere ruiters/amazones herinnerde ik me een verhaaltje wat ik jaren geleden al eens doorgestuurd kreeg.
Ik plaats het hier maar omdat er hier ook zoveel mensen zijn die niet tevreden zijn met zichzelf.


HOE EEN VROUW IN DE SPIEGEL KIJKT
(Hier zouden we allemaal wat van moeten leren)

3 jaar oud: Kijkt naar zichzelf en ziet een koningin.

8 jaar oud: Kijkt naar zichzelf en ziet zichzelf als Assepoester/de schone slaapster.

15 jaar oud: Kijkt naar zichzelf en ziet zichzelf als Assepoester/de schone slaapster/cheerleader, of als ze al aan het PMS-en is: ziet vet/puistjes/LELIJK ("mam, ik kan niet naar school, ik zie er niet uit!")

20 jaar oud: Kijkt naar zichzelf en ziet "te vet/te mager, te kort/te lang, te sluik/te krullerig", doet een halfslachtige poging om zich op te knappen en besluit dan dat ze toch gaat.

30 jaar oud: Kijkt naar zichzelf en ziet "te vet/te mager, te kort/te lang, te sluik/te krullerig" - maar besluit dat ze geen tijd heeft om er iets aan te doen, dus gaat ze toch maar.

40 jaar oud: Kijkt naar zichzelf en ziet "te vet/te mager, te kort/te lang, te sluik/te krullerig" - maar zegt, "In elk geval zie ik er netjes uit" en gaat toch.

50 jaar oud: Kijkt naar zichzelf en ziet "Dat ben ik" en gaat waar ze wil.

60 jaar oud: Kijkt naar zichzelf en herinnert zichzelf aan al die mensen die zichzelf niet eens meer in de spiegel kunnen zien. Ze gaat naar buiten en verovert de wereld.

70 jaar oud: Kijkt naar haarzelf & ziet wijsheid, vrolijkheid en kunde, gaat naar buiten en geniet van het leven.

80 jaar oud: Neemt niet de moeite om te kijken. Zet gewoon een paarse hoed op en gaat naar buiten om lol te hebben met de wereld!

WE ZOUDEN ALLEMAAL VEEL EERDER NAAR DIE PAARSE HOED MOETEN GRIJPEN!!

Liefs,
Harriët, al reeds in het bezit van een bruin-gestreepte fluwelen flaphoed...

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:34

hehe.. wel sterk ja

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:37

Hehe ik heb een paarse hoed lol!!!!

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 17:31

wat een leuk stukje, maar heeft het bij jou ook geholpen Knipoog

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 17:47

Ik had er al niet zo'n last meer van, niet meer sinds iemand (een ouder iemand) eens zei dat ik mezelf eens moest afvragen hoe belangrijk die mensen over wiens mening ik me zo druk maakte eigenlijk voor me waren.
Toen realiseerde ik me dat ik verreweg het merendeel van die mensen waarschijnlijk de rest van mijn leven nooit meer zou zien en de rest ook niet echt van belang voor me waren. Sindsdien maak ik zelf wel uit wat ik denk en wil! En dat bevalt me een stuk beter Haha!

Maar de "paarse hoed" verwoord het zo leuk! Ik trek me al jaren geen mallemoer meer aan wat mensen zouden kunnen denken.
Wie wil zeuren vind toch altijd wel wat. Zelf heb ik wel wat beters te doen!

Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 17:54

Ik ben het helemaal met je eens.
Je moet zeker van je zelf zijn. Pling

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 19:04

Isleen schreef:
Ik ben het helemaal met je eens.
Je moet zeker van je zelf zijn. Pling




maar ja das voor sommige nou juist een beetje moeilijk...ik heb er soms zelf ook wel wat last van Bloos!

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 13:52

Lianne007"]
[quote="Isleen schreef:
Ik ben het helemaal met je eens.
Je moet zeker van je zelf zijn. Pling


maar ja das voor sommige nou juist een beetje moeilijk...ik heb er soms zelf ook wel wat last van Bloos!
[/quote]
Ik denk dat iedereen daar wel een beetje last van heeft. Ik ook!
Maar zodra ik het bij mezelf merk, zet ik in gedachten die grote paarse hoed mèt veer op, trek hem stevig tot op mijn oren en dan zal het me verder een zorg zijn wat ze van me denken! Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:19

Waar kun je een paarse hoed kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:43

Damn ik ben 70 Haha! Tong uitsteken *LOL*

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 22:33

Heike schreef:
Waar kun je een paarse hoed kopen?

Op rommelmarkten Haha!
Of maken, van lekker gifpaars fluweel. Zo eentje met een flaprand waar Beatrix nog U tegen zou zeggen! Effe bij een kennis met pauwen langs, voor de versiering.... Haha!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:46

als ik al s'ochtends in de spiegel kijk (komt tegenwoordig weinig voor)
en mijn haar zit echt niet,

Denk ik bij me zelf : 3jr geleden had ik geen haar en daar trok ik me toen ook niks van aan , dus waarom zou ik me dan vandaag hier om druk maken. Mensen nemen me maar zoals ik ben , vandaag is dat met slecht zittend haar.

Vroeger was ik echt dik(maat 54+), toen gaf ik er niet zoveel om,later was ik ECHT slank(maat 38) , en echt ongelukkig , want ik stond iedere dag voor die spiegel te kijken of ik in die bepaalde outfit er wel goed genoeg uitzag (lees: of ik die broek wel aankon met mijn dikke kont)

Nu ben ik mollig en happy want t kan me niks schelen.

Mensen die belangrijk voor me zijn geven er niks om en die mensen die er wel om geven zijn niet belangrijk voor mij.

Eigenlijk zou iedereen al in die paarse hoed fase moeten leven ......
en zich alleen druk moeten maken om de dingen die ECHT belangrijk zijn

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:53

Ik ben mijn tijd ver vooruit *LOL*
Ben 23 maar weet wel dat de mensen die om me geven me nemen zoals ik ben, heb ook mijn periodes van te dik, te klein en te lelijk gehad.
Maar vreemd genoeg zijn die niet doorgezet Haha!

br0ken_me

Berichten: 69
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:37

Ik ben 13 hoor ik dan bij de 8 jarige Tong uitsteken Of bij de 15 jarige? Haha!


8 jaar oud: Kijkt naar zichzelf en ziet zichzelf als Assepoester/de schone slaapster.

15 jaar oud: Kijkt naar zichzelf en ziet zichzelf als Assepoester/de schone slaapster/cheerleader, of als ze al aan het PMS-en is: ziet vet/puistjes/LELIJK ("mam, ik kan niet naar school, ik zie er niet uit!")


Ik denk bij de 15 jarige diej aan PMS-en zijn Bloos

Ben best onzeker over mijn uiterlijk..

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 14:07

br0ken_me schreef:
Ben best onzeker over mijn uiterlijk..

Ik ben bang dat dat er bij hoort. Volhouden! Het gaat vanzelf over en dan ga je ook eens rondkijken naar een eigen paarse hoed!
Bedenk je voorlopig maar dat al je leeftijdsgenoten het veel te druk hebben met zich druk maken over zichzelf om ook nog eens echt op jou te gaan letten Lachen

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:35

Feufollet schreef:
[
Bedenk je voorlopig maar dat al je leeftijdsgenoten het veel te druk hebben met zich druk maken over zichzelf om ook nog eens echt op jou te gaan letten Lachen
[/quote]

eens