Ja hoor, hele galblaas vol met stenen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Ja hoor, hele galblaas vol met stenen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 11:45

Ik heb al een hele tijd ontzettende maagpijn. Nu ben ik vandaag naar het ziekenhuis geweest en na het maken van een echo hoorde ik dat mijn hele galblaas vol met stenen zin. Er is geen enkel stukje gewone galblaas meer te zien. Vandaar die enorme pijnen. Vaak heb je één of meerdere stenen maar bij mij zat de galblaas dus helemaal vol. De galblaas kan zo zijn werk niet meer doen. Ik heb al heel lang klachten en de laatste twee weken kan ik eigenlijk nauwlijks meer eten.

Ik heb meteen een briefje meegekregen om zo spoedig mogenlijk een afspraak te maken met de chirurg.

Ik krijg dan een cholecystectomie (galblaasoperatie) En zal enkele dagen in het ziekenhuis moeten blijven.

Ik ben in ieder geval blij dat er iets aan de pijn gedaan kan worden. Hopenlijk kan ik vlug geholpen worden.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:46

Jeeminee Heike. Het gaat ook maar door bij jou Scheve mond.

Gelukkig weet je nu wel waar de maagpijn door komt Lachen. Heb je enig idee of je snel terecht kunt voor de operatie? Of kom je op een wachtlijst?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 11:49


BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:50

Join the club, ik hoef niet geopereerd te worden aan mijn galblaas, maar moet wel onder het mes Verdrietig
Miep moet ook een paar dagen in het ziekenhuis blijven. We gaan lekker dames.....

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:50

He bah, dat is ook wat.

Ik hoop dat je er snel terecht kan.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:55

He bah, ik vind het echt vervelend voor je Heike.
Maar zo als we het er op de manege ook al over hadden, aan de ene kant goed dat het wel galstenen zijn, nu kunnen ze er tenminste wat aan doen.

Laat je ons nog eventjes weten wanneer je geopereerd gaat worden?
Ik hoop voor je dat je niet eerst op de wachtlijst hoeft maar gelijk aan de beurt bent. Zo lang rondlopen met die pijn is absoluut geen pretje.

Sterkte Heike Ach gut

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:16

Jeetje het zit je ook niet mee he Scheve mond Ach gut

nou heel veel sterkte gewenst en hou ons op de hoogte!! Hopelijk ben je snel van de pijn af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:25

He getverderrie, wanneer is het nou eindelijk eens tijd dat het jou allemaal een beetje mee gaat zitten?
Aan de andere kant sluit ik me wel aan bij Fairie; je weet nu wat het is, en in principe is dit goed te verhelpen.
Maar hoe komt iemand in hemelsnaam aan zoveel stenen? Kunnen ze al iets zeggen over de oorzaak?

(PS betr. wachttijden: je ziektekostenverzekering kan mogelijk bemiddelen naar een kortere wachttijd, misschien kun je eens informeren)

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:25

heel erg vervelend zeg... lijkt m egeen pretje.
weet je zeker dat je die term goed hebt? want een "ectomie" is dat ze hem eruit halen...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:31

Meestal is het een opluchting als ze ergens een naam achter kunnen plakken, ik hoop dat de operatie die je moet ondergaan meevalt, en dat je er snel weer bovenop bent!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:40

het is vast een opluchting dat ze nu weten wat het is of niet ?!
weet je al ongeveer wanneer je geopereerd wordt of heb je daar nog geen idee van ?!

hoop voor je dat je er snel weer boven op bent en geen last er meer van hebt !!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 13:24

Ik was ook wel blij om te horen dat het galstenen waren. Die arts zei nog "meestal zijn mensen niet echt blij om te horen dat ze galstenen hebben" Maar ik was eigenlijk heel opgelucht. Er is iets aan de pijn te doen!

De arst kon niet garanderen dat de pijnklachten hier vandaan kwamen. maar hij verwachtte het wel.

En idd volgens mij gaan ze hem eruit halen, omdat hij echt helemaal vol zit en nu al eigenlijk niet (kan) functioneren.

Door het inkrimpen van de galblaas wordt namelijk het gal afgevoerd. Wat hij bij mij al niet meer kan.

Nu is het even nog weinig eten, zodat er geen ontsteking bij komt want dan wordt de operatie gecompliceerder.

Al met al weet ik nog niet precies wat ze gaan doen en wanneer. Ik ga morgen samen met de huisarts een afspraak maken zodat ik zo snel mogenlijk geholpen kan worden.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:26

Oh dat is mooi, hoe eerder hoe beter... toch Lachen
Ik hoop voor je dat de pijn daar wel vandaan komt, dan kunnen ze het oplossen.


Plingoet kaartje op de bus*
Beterschappies he meid Ach gut

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:26


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:28

He bah!! Wel fijn dat je weet waar de pijn vandaan komt er dat er iets aan gedaan kan worden. Ik hoop dat je snel geopereerd kan worden, ben je er ook weer snel vanaf!
sterkte heik!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:48

Jeetje, dat is niet zo mooi!
Ik hoop dat die operatie je goed doet, en dat je dan van je pijn af bent.
Succes hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:51

Fijn voor je dat ze nu weten wat het is en jij daarna veel kans pijnloos door het leven kan.
Aan de andere kant, ze moeten jou wel steeds hebben niet. Verdrietig
Hoop nu dat dit toch echt het laatste voor je is en je dan gezond verder kan tot je 90ste of zo Haha!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:53

Het is fijn om te weten wat je hebt!! Het was voor mij toen ook een hele opluchting. Dus nu word eerdaags je glablaas verwijderd

Daarna zal je nooit geen pijn meer hebben... als het goed is!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:57

Fijn dat de diagnose is gemaakt, ik hoop dat je snel aan de beurt bent en de genezing voorspoedig gaat.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:09

fijn dat je weet wat er aan de hand is
minder fijn dat je onder het mes moet
maar hopelijk ben je daarmee van de pijn af
hopelijk ben je snel aan de beurt en genees je ook makkelijk zodat je daarna snel weer lekker aan de gang kan met je paard enz..

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:37

Jeetje zeg ik had al zo een vermoede dat het hetzelfde zou wezen als wat ik heb!
Ik wordt dinsdag geopereerd,en ik hoop dat jij ook spoedig geholpen kan worden!
Sterkte en we houden elkaar op de hoogte!
Groetjes Lundi

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:59

jeetje dat is balen zeg...
ik hoop voor je dat je snel geholpen wordt, zodat je snel weer op de been bent.
ondertussen vast veel sterkte!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:12

dat is balen...ik wens je iig heel veel sterkte! en hoop dat je snel geholpen wordt.
onze mentor word eind deze maand geopereerd, ook galstenen, hij is nu al een aantal weken niet meer op school geweest doordat er nog een ontsteking was en niet meteen geopereerd kon worden)

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:47

Jegges, dat heeft jij weer Ach gut
inderdaad het enige voordeel is dat je nu weet wat er (hoogstwaarschijnlijk) is en dat er iets aan gedaan kan worden. Ben wel erg benieuwd of je inderdaad ook vlot geholpen kan worden.

Beterschap...

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:55

Jeetje, dat is op zich niet fijn, zo'n operatie is wel vrij zwaar. Maar inderdaad, gelukkig dat er wat aan je pijn te doen is.
Een stalgenoot van mij had vorig jaar hel veel pijn en bleek ook galstenen te hebben, alleen waren haar galwegen ook heel erg ontstoken en konden ze dus niet meteen opereren, die heeft nog iets van 3 maanden moeten wachten voordat ze 'onder het mes' mocht. Die tijd was best zwaar voor haar, voor de operatie.
Na de operatie viel het haar achteraf ook tegen, omdat het een open buik operatie was en haar buikspieren dus behoorlijk 'gewond' waren. Ze had verwacht er sneller bovenop te zijn, en aangezien ze een beetje eigenwijs was, heeft ze ook te snel weer te veel gedaan, waardoor het nog wel even heeft geduurd voordat ze weer echt goed functioneerde.
Dus als ik je een tip mag geven: hou na de operatie goed rust, dan ben je het snelst weer helemaal hersteld!

Beterschap!