studiefinanciering :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

studiefinanciering :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 11:47

oooooh ik word er altijd zooo gek van!!
Ik moet het gewoon kwijt Boos!
Eerst kreeg ik altijd op de 21e mijn studiefinanciering en salaris...
Nou is het al verschoven naar de 24e.. !
En nou staat het er verdorie nog niet op!!!! terwijl ik een paar dingen hard nodig heb!! Boos! Gek word ik ervan!
Zelf moeten we ook altijd op tijd zijn met dingen, maar ib-groep zelf... ho maar!!! Boos!

zo, dit lucht op Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:48

hahah
ach het moet niet veel uitmaken, je krijgt het nog steeds om de 4 weken Tong uitsteken

maar ok irri is het wel Tong uitsteken

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:51

is die nog niet binnen nee? Das Balen!!! Ik heb m ook nodig...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:53

Studiefinanciering komt helemaal niet op een vaste datum, het gaat volgens een betalingsschema, die is hier te vinden voor beroepsonderwijs, en hier voor hoger onderwijs Lachen.

Meestal komt het geld bij mij iets na de middag, ik zal het er straks dus op hebben staan Lachen.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 11:56

aha, nou ben beinieuwd of het er vanmiddag op staat!!!

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:59

ik kreeg al een brief binnen dat het per juli is afgelopen met de financiering...daar zijn ze idd wel heel snel mee!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 11:59

echt!!! hoezo dat, leg uit?!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:00

ja idd?
ik heb nog niets gehoord Lachen

loopt jou termijn soms gewoon af? dat je je jaren verbruikt hebt zeg maar ?

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:08

Ben klaar met mijn opleiding Haha!
Maar krijg daarna natuurlijk geen financiering meer Verdrietig1
De brief kreeg ik al in januari over snel gesproken......

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:19

Ik zou blij zijn als ik die brief kreeg, dat zou betekenen dat ik eindelijk van school af ben en kan gaan werken, daarnaast is het fijn om rekening te kunnen houden met je budget Knipoog.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:33

Flower schreef:
Ben klaar met mijn opleiding Haha!
Maar krijg daarna natuurlijk geen financiering meer Verdrietig1
De brief kreeg ik al in januari over snel gesproken......


ohhh zeg dat dan Haha!
schrok al Knipoog

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:34

Hahaha ja ik hoop dat het er straks is, want ik moet de DA ervan gaan betalen.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:11

Ik heb het jarenlang op de 21ste gehad, schrok vanmorgen al toen ik de Rabofoon belde en ik niet zo veel geld meer had, wist echt niet waar ik het aan uit gegeven had, maar toen las ik dit topic en heb ik nog maar even een keer weer gebeld en toen had ik gelukkig weer wat meer er op staan, hoewel het nooit veel is.

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:25

Stufi is idd nooit echt veel...naja, op zich is het wel te doen als je er een bijbaantje bij hebt, maar daar heb ik weer geen tijd voo
Van de week gelachen om deIBG, mijn vriend kreeg een brief thuis. Hij heeft over heel 2001 een schuld opgebouwd van 18 cent!! Of ie dat wel wou betalen. Hij zou na zijn studie een accepgiro opgestuurd krijgen(de rente is dus nog meer als de schuld zelfs).

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:34

Ik weet dat ik het nu ongeveer zou moeten krijgen. Dat komt uit want er komt binnenkort een rekening van de VA voor het inenten van Dennis Haha!.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:10

Ach joh ze regelen het allemaal zo vaag. Mijn ouders hebben een eigen bedrijf. Hierdoor is het gecoriggeerd verzameld inkomen pas later bekend... (door boekhouden enz enz) Dit betekend dat mijn studifinanciering dan gewoon terug valt naar de basisbeurs totdat de gevens bij de belastingdienst bekend zijn... Vandaag kreeg ik pas al het geld dat ik vanaf JANUARI te kort heb gekregen. Staat nu wel even leuk op mijn rekening, maar zo lang zonder geld zitten is echt niet leuk. Nog 3 maandjes hoop ik en dan ben ik afgestudeerd, dan hoef ik niet meer op die stomme studief te wachten... (eerst maar hopen dat ik dan een baan heb anders zit ik helemaal zonder geld)
Maar ik had het vandaag wel binnen...

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:15

Ik krijg maar 53 euro per maand... wat een vetpot Verdrietig

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:19

Bij mij is het inderdaad ook nog niet binnen, hoewel ik vergoeding blablabla krijg (middelbare school) dat is overigens wel meer dan thuiswonende beurs universiteit Verward
Maar whatever it is, ik heb het nodig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:22

Essie, dat verhaal ken ik dus ook geheel, onze boekhouder is ook niet bepaald zo snel. En dan krijg je dus een paar maandjes, nog minder dan de helft van wat je gewend bent Scheve mond Weet eigenlijk niet of het er al op staat, verkeer nu in de luxe positie dat ik het niet zo snel en gelijk nodig heb, kan wel even uitzingen als het op zich laat wachten Haha!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:57

Tja, ze zijn niet echt vlot van begrip daar. Dat ik niets extra's krijg omdat m'n ouders te veel verdienen kan ik in komen.
Maar nog een 'leuk' voorbeeldje.
De ouders van een vriendin van mij zijn vorig jaar overleden. Mijn vriendin en haar broer(van 19 en 23) bleven in het ouderlijk huis wonen. Toen moesten ze gaan uitleggen dat ze uit huis op het zelfde adres woonde. Dat was ook wel erg moeilijk voor ze. Je woont toch daar toch nog? Ja, maar zonder ouders, dus niet meer met onze ouders! Het was erg moeilijk, maar is wel gelukt uit eindelijk.

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 01:02

ik krijg mn loon ook steeds later Boos!
voorheen op de 26e, (en dat is al loon van vorige maand, omdat ik uren op moet geven) en nu pas rond de 4e de maand erop
dus moet meer dan een MAAND op mn loon wachten!!!
volgend jaar ook weerk klooien met stufi, ga weer poging doen tot studeren :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 01:07

tja die stufi, ik ga het nooit snappen denk ik. Mijn ouders werken allebei niet meer. Ik ben uitwonend en krijg geen aanvullende beurs.
Vriendin van me, haar ouders werken allebei nog ( geen beroepen afhankelijk van de economie), ze is ook uitwonend en krijgt wel aanvullend.. Het is niet eerlijk Boos!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 01:13

superlenie schreef:
tja die stufi, ik ga het nooit snappen denk ik. Mijn ouders werken allebei niet meer. Ik ben uitwonend en krijg geen aanvullende beurs.
Vriendin van me, haar ouders werken allebei nog ( geen beroepen afhankelijk van de economie), ze is ook uitwonend en krijgt wel aanvullend.. Het is niet eerlijk Boos!


Het heeft te maken met de inkomsten van je ouders het jaar voor je studiejaar... of iets dergelijks, dus je moet niet naar dit jaar kijken, maar het jaar daarvoor. En dan is de grootte van de aanvullende beurs afhankelijk van de inkomsten van je ouders.
Dit kan je trouwens allemaal netjes online berekenen via een standaardrekenmachine, oftewel, alles gaat bij iedereen hetzelfde en volgens een regel. Als jij het dus niet krijgt, dan klopt dat ook Lachen.

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 07:17

wat Sypheron zegt klopt Lachen
Ik krijg ieder jaar meer aanvullende beurs, en mn zusje zal wel starten met veel aanvullende beurs... volgensmij word het zelfs berekend op 4 of 5 jaar terug?

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:12

maar je moet wel eerst die aanvullendebeurs aangevraagd hebben... Ik kreeg in het begin ook alleen basisbeurs. Pas toen ik er achter kwam dat je een aanvullendebeurs moet aanvragen heb ik dat gedaan. In het begin had ik ook geen recht op studief. Later wel. Dit jaar wordt je studief. berekend over het jaar 2002. Ze kijken dan naar het gecorrigeerd verzameld inkomen. Op de site van de ib-groep kun je idd nakijken hoeveel geld je krijgt...