Werken.... leuk of niet ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Werken is wel/niet leuk?

Wel
21 (70%)
Niet
9 (30%)

Totaal aantal stemmen: 30


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Werken.... leuk of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 17:06

Ikzelf heb bijna mijn opleiding afgerond(15 juni) en heb sinds deze maand een contract bij het bedrijf waar ik al een jaar stage heb gelopen..
Naar m'n zin heb ik het zeker, ben nog nooit 1 dag met tegenzin begonnen en de mensen om me heen zijn ook stuk voor stuk leuk om mee te werken (rond de 35/40 mensen toch wel) dat komt omdat het waarschijnlijk allemaal mensen zijn die dit ook echt willen doen, daarnaast ligt het bedrijf hier in het centrum en dat is 5 minuutjes fietsen.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die het zo getroffen hebben, ik zie toch vaak dat bij bedrijven in de horeca/winkels/tuinderijen het er een stuk minder leuk aan toe gaat, mensen die zeuren het niet naar hun zin te hebben, mensen die het voor andere mensen verzieken etc etc..

Wie hebben er allemaal de perfecte baan voor zichzelf gevonden en willen dit blijven doen?

En wie niet? en waarom niet?

Liever geen reacties over bijbaantjes, want deze zijn toch maar voor korte periode(meestal)

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:28

ik mis de optie een beetje
aangezien je collega's en dergelijke wel leuk kunnen zijn maar het werk op zich gewoon helemaal niks, of andersom natuurlijk....

ben postbode (kan full- en parttime) en heb het hier wel naar me zin Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:33

ik werk in de tuinbouw (tomaten kwekerij) en daar heb ik het zeker naar mijn zin.
Ik werk al sinds mijn 16e in de tuinbouw, wel eens van bedrijf gewisseld en ook qua soort bedrijf.
Maar ik vind het nog altijd leuk om te doen.
Natuurlijk heb je wel eens een dag geen zin, maar dat is gelukkig niet al te vaak Lachen
Collega's en sfeer is zeker erg van belang, maar dat lijkt me met bijna alle werk wel belangrijk.

En mag ik vragen waarom je hoort dat het er bij tuinderijen minder aan toe gaat?
want die ervaring delen mijn collega's en ik juist niet.
Hoor dat wel bij vakantie werkers, maar niet bij het vaste personeel.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:36

Je kan werken zo leuk maken als je zelf wilt!!

Ik werk nu voor ongeveer 2.5 jaar bij Intertoys in Schiedam in het weekend. En als ik klaar ben met mijn opleiding ga ik voor de klas staan, kan een ding zeggen: Heb er heel veel zin in! Je moet vooral zorgen dat je een baan vind die je leuk vind. Hoe vaak hoor je niet dat er mensen zijn die gaan werken voor het geld en het helemaal niet naar hun zin hebben. Dan duren de dagen lang hoor..........

Dus zoek iets waar je het zin hebt en waar bij jij je gelukkig voelt

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:41

Ik heb het hier erg naar m'n zin , alhoewel het wel eens hommeles is...
Familiebedrijfje (baas - broer van de baas - zoon van de baas - manvandezusvandevrouw van de baas Knipoog ) en dat is wel leuk , maar zijn ook een stel eigenwijze donders tegenover elkaar Haha!

Minder dan 10 man personeel , kantoor en werkplaats gedeelte.

Soms wel zwaar (ik werk samen met 2 anderen w.o. broer van de baas full-time in de werkplaats) maar ook wel lachen.

Is paar honderd meter van m'n huisje en Rena staat een kilometer of 2 verderop.

Ik heb er meestal wel zin en heb wel fijne collega's , zoon van de baas is ook wel liev ondanks dat het een moeilijk mannetje is Tong uitsteken

Alleen jammer dat ze elkaar soms zo dwarsliggen , over veel dingen lijnrecht tegenover elkaar staan en ik daar de dupe van wordt... als je de kant van de ene kiest is de ander weer verongelijkt...pffft.

En dat we nooit ergens met z'n allen naartoe gaan is ook wel jammer.

Was ook de bedoeling om mee te gaan naar projecten enzo maar dat komt er ook niet echt van , afwachten maar of dat ooit nog eens ECHT gaat gebeuren Knipoog

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:17

ik werk in een kas, met anthuriums, het werk op zich is niet zo spectaculair, maar kan het supergoed vinden met mn collegas

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:29

ik werk in een winkel op dit moment, en echt super bevalt t niet. Hou er gewoon niet van om de hele dag binnen te zitten. sfeer onder collega's is juist erg goed en we zijn een hechte groep die toch snel nieuwe opneemt (dit ook omdat het veel wisselt met werknemers).
Heb ook een tijd in de paarden egwerkt en daar lag t aan het bedrijf, heb een stage gehad die ik echt kwa sfeer verschrikkelijk vond en de rest was allemaal fantastisch en heb ik echt genoten om voor die mensne te werken.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:36

Ach ja werken......ik heb het op zich wel naar m'n zin, maar ik werk hier meer omdat ik m'n geld wil verdienen dan dat ik het zo fantastisch leuk vind...............Maar het is een goed adres om voorlopig nog even te blijven zitten, even rustig.........

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:46

Ik werk nu (nog) fulltime in een supermarkt. Ik deed ooit een opleiding voor iets in de supermarkt. Blij dat ik ermee gestopt ben zeg... Scheve mond
Het is echt geen zak aan
De zaterdagen zijn echt geweldig, maar voor de rest. Ik zou het echt niet missen als ik het niet zou doen
Gelukkig hoef ik nog maar even, dan switch ik naar een bloemenwinkel Lachen

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:55

ik heb echt vanalles gedaan van kamer meisje,bar, op het land, bij de boer in een winkel tot leidinggevende op kantoor

ik had het het meest naar mijn zin in de kas niet echt het meest snuggere werk (radijsjes bossen bv) wel heel veel lol

(helaas kunnen we niet meer werken en ik mis het !ik wil weer werken ,snik

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:04

Ja, werken is leuk.
Ik voel me er goed door, financieel onafhankelijk zijn vind ik heel belangrijk. Ook het contact met de collega's en de gezellige werksfeer. Ik ga nog steeds met plezier naar mn werk. Als dat niet meer zo voelt, ga ik weer een andere baan zoeken.
Het is alleen soms jammer dat het zo veel vrije tijd kost.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:11

Ik heb het nu wel naar mn zin op mn werk , leuke collega's enzo geen vervelend werk(produktie en inpak) alleen heb een ontzettend zwakke rug en ben nu opzoek naar een baan die ik eindelijk eens aankan zonder problemen hiermee, want ik heb net al runningkawa bij een tomaten./komkommer kas gewerkt en daar had ik het ook heel erg naar mn zin tomaten knippen is leuk alleen was ik genoodzaakt te stoppen voor me rug en ze hadden geen werk meer....

Nu moet ik eigenlijk zittend werk doen alleen baal ik hier van want ik ben geen kantoor muts en kassiere is wel leuk, alleen heb ik dat gedaan in een winkeltje waar oudere mensen kwamen en is dan een gewone supermarkt minder leuk omdat de ouderen vriendelijker,dankbaarder zijn enzo.....

Nou ga ik nog verder zoeken want ik kan echt niet meer ik ben op Verdrietig ik wil niet meer vechten met mezelf omdat ik staand werk wil doen....het put je uit en die pijnstillers elke dag slikken ben ik ook beu, het is niet goed wat ik doe dus er zit niets anders op....

Ik vind werk wel leuk zolang het goed gaat met mn rug .....

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:43

ik vind werken NIET leuk... ik besteed mijn tijd veel liever aan mijn dieren... maar om die dieren te kunnen houden, moet ik geld verdienen... en dat doe ik met werken... dus werk is voor mij een noodzakelijk kwaad.....

Het pluspuntje van mijn werk is dat mijn collega's (op 1 na) erg maf zijn, en dat mijn lachspieren goed getraind zijn... Haha!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:50

Ik vond werken altijd iets naars, je bed uit, eten, douchen, werken, weer eten, bekaf op de bank, slapen en wachten op je wekker om weer te gaan werken..bah..Nu heb ik een hele leuke baan en vind ik het ook echt leuk om er naar toe te gaan, had ik trouwens ook bij mn vorige werk hoor. Heb nu het gevoel met iets nuttigs bezig te zijn en met een doel, dat geeft je eigenwaarde en daarom kan werken leuk zijn..Moet wel zeggen, ik werk niet fulltime, dit heeft een aantal redenen..maar vind het ook erg belangrijk dat je vrije tijd hebt om dingen te doen, maar ook om aan jezelf toe te komen..