misselijk in de auto

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ringo_Star

Berichten: 557
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Rijssen

misselijk in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 20:38

in de zomer ben ik meestal misselijk in de auto.. Scheve mond

Wat doen julie er aan??

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:40

Dat heb ik ook vooral met een lage auto.
Meestal as ik dan achterin zit, voorin gaat het wel maar achterin.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:41

reispillen slikken en voorin zitten en zorgen dat je in de verte blijft kijken.

Ringo_Star

Berichten: 557
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 20:45

bedankt voor de tips.. zal ik zeker gaan doen.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:50

ja en zorgen dat je goed eet voordat je weggaat. Als ik niks in me maag heb dan wordt ik altijd zeker weten misselijk. Wat bij mij ook hielp was gewoon proberen te slapen...

succes ermee...

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:51

Dat heb ik ook vaak. Niet in elke auto gelukkig, maar in vele wel
Voor korte afstanden slik ik er niks voor. Ik zorg gewoon dat ik ergens zit waar het raam open kan. Zodra het niet gaat doe ik het raam open voor frisse lucht. Ook niet lezen onderweg, maar idd naar buiten kijken, naar de verte.

Lange afstanden moet ik wel wat slikken en dan gaat het allemaal best. Wel in de gaten houden hoelang zo'n pilletje werkt. Ik ben vandaag terug gekomen uit Luxemburg en had niet genoeg aan één pilletje

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:11

Heb er ook last van.
Maar ik neem nu altijd voordat ik wegga voor een lange autorit een pilletje Primatour. Dan wordt ik niet meer misselijk

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:27

ik ben ook altijd wagenziek.. en niks helpt bij mij... ik ga dus nooit met de auto....

Moet wel zeggen dat het per auto verschilt.. diesel of benzine, busje of gewoon...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:30

Ja ik heb het ook vaak. De beste remedie is zelf rijden en anders voorin zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:35

Een blikje cola meenemen en af en toe een klein slokje nemen schijnt ook te helpen.

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:06

Inderdaad zelf rijden of op de bijrijdersstoel. Achterin is echt bagger. En probeer zo min mogelijk te lezen, ook borden/kaart lezen is voor mij al teveel. En als het echt erg is, zijn er ook reispillen te verkrijgen.

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:51

ik zag in het blaadje van de wegenwacht ( de kampioen) iets, een soort polsbandjes die op een bepaalde plek druk geven. Daardoor wordt je niet meer misselijk, zo kosten iets van 7.00 euro.
Ik ga ze in elk geval proberen.
Waar je ze kan kopen weet ik niet meer.

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:03

hitte zorgt daar ook voor,veel frisse lucht,en vooral niet lezen of kauwgom eten helpt bij mij..

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:31

bij mij hielp het altijd heel erg goed als ik kauwgom at en ook om mijn hand zeg maar buiten het raam te houden. En voorin zat ik ook altijd veel fijner. Gelukkig heb ik er nu eigenlijk bijna nooit meer last van. Wat ook schijnt te helpen is zo'n ding wat je achter aan de auto vastmaakt en wat dan over de grond hangt.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:33

Carolien007 schreef:
bij mij hielp het altijd heel erg goed als ik kauwgom at en ook om mijn hand zeg maar buiten het raam te houden. En voorin zat ik ook altijd veel fijner. Gelukkig heb ik er nu eigenlijk bijna nooit meer last van. Wat ook schijnt te helpen is zo'n ding wat je achter aan de auto vastmaakt en wat dan over de grond hangt.


Aardstrip... Haha! Ik merkte er iig niks van... Verdrietig

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:35

Ik had dat vroeger ook echt heeeeel erg! Kon geen 15 minuten in een auto zitten of ik werd echt kotsmisselijk.
Was altijd echt een ramp als we uit moesten spelen met hockey. Vork Om de week.. Scheve mond
Als we op vakantie gingen, zat ik meestal voorin, altijd raampje beetje open en goed vooruitkijken. Ook niet verkrampt gaan zitten, je gewoon ontspannen helpt al een boel.
Ik heb op een gegeven moment een keer anti-wagenziektepillen gehad met gember ofzo. Die helpen wel goed.

Gelukkig heb ik er nu eigenlijk helemaal geen last meer van. Maar rijd nu ook bijna altijd zelf Haha!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:36

SmithsGirl"]
[quote="Carolien007 schreef:
bij mij hielp het altijd heel erg goed als ik kauwgom at en ook om mijn hand zeg maar buiten het raam te houden. En voorin zat ik ook altijd veel fijner. Gelukkig heb ik er nu eigenlijk bijna nooit meer last van. Wat ook schijnt te helpen is zo'n ding wat je achter aan de auto vastmaakt en wat dan over de grond hangt.


Aardstrip... Haha! Ik merkte er iig niks van... Verdrietig
[/quote]
Een sleurhut! Toch? Schijnheilig

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:36

ik ben ook heel erg snel wagenziek!!!
die reistabletjes van kruidvat helpen goed!!
ook als je een kater hebt trouwens Tong uitsteken

idd in de verte kijken, niet lezen, raampje open
wat water drinken ... een grotere auto met een bredere wielbasis wil ook wel eens helpen Knipoog
dus mensen ...!!! koop een limo!!
of en vrachtwagen ..

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:43

en wat bij mij ook altijd wel een beetje helpt is een appel eten als het te erg word, of je ogen dicht en proberen te slapen. Lezen of opzij kijken, zelfs smsen kan teveel zijn..En vragen aan degene die rijd of die wat beleidzamer wil remmen en optrekken. Oja, zo'n slurfje naast de uitlaat wil ook nog wel helpen, dat is een rubbertje en raakt de grond tijdens het rijden, althans heb ik van horen zeggen.

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 00:04

Slapen helpt bij mij heel vaak.
En voorin zitten ook wel.
Ik word zo wie zo altijd als ik lees heel misselijk.
Maar nu met het warme weer en de warmte in de auto hangt die geur dan ook misselijk.
Echt heel naar is dat.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:34

kauwgom kauwen en vooral niet lezen....... tenmiste dat heb ik hahaha. Maar het rare is, op de snelweg kan ik wel lezen (als iemand anders rijdt dan he), maar rijden we op een B-weg dan hoef ik er niet aan te beginnen. Dan wordt het de eerste tankstation voor kauwgom.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:36

Heb ik ook, ik ben echt zoo gigantisch autoziek,
Ook in de winter
Ik haalde vroeger altijd pilletjes bij een drogist tegen wagenziekte en nu moet ik naar de dokter voor pilletjes.
En idd.. Niet lezen Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:39

Hier is laatst ook een topic over geweest: [AM] reis/auto ziek, wat helpt?

Misschien heb je wat aan de tips die daar worden gegeven? Bij mij helpt kauwgom of pepermunt iig heel goed. En frisse lucht (open raampje). En vooral niet lezen op een bochtige of hobbelige weg. Pilletjes tegen reisziekte heb ik nooit gebruikt, weet ook niet of ze bij mij werken. Ik heb het altijd op de bovenstaande manieren opgelost.

vanderplas

Berichten: 31
Geregistreerd: 14-03-02
Woonplaats: balkbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:06

Een watje in je oor doen...Als je rechtshandig bent, dan doe je het watje in je linker oor, en andersom.. Helpt echt.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:21

Ik heb er ook last van ja, iets kauwen wil beetje werken, vriendinnetje van mij heeft er bandjes voor, die moet je om je pols doen, werken erg goed.
Heb het vooral achterin maar laatste tijd ook geregeld achterin,
als ik zelf rij heb ik er gelukkig geen last van!