Rijden met een choke---> Mini

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Rijden met een choke---> Mini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 18:08

Een tijdje geleden heb ik van mijn oma haar oude Mini gekregen, hardstikke leuk natuurlijk, en na de eerste paar keer bibberend te zijn uitgestapt (heb pas sinds februari m'n rijbewijs) omdat het ding wel heel anders rijd dan een 'normale' auto, gaat het nu wel lekker en cross ik overal langs en tussendoor!

Alleen die choke, zolang ik lekker doorrijd is er niks aan de hand, iedere keer weer een stukje terug duwen, maar zodra ik in het begin moet stoppen bij het stoplicht ofzo ja dan raakt ie helemaal over z'n toeren, omdat die choke nog steeds een stuk uitstaat.. maar die heb ik echt nodig om dan weg te rijden anders slaat ie af..

Nu doe ik het zo, zodra ik een tijdje moet stilstaan duw ik hem er een stukje in, maar dat is zo lastig iedere keer vooral als er mensen achter me zitten en ik zit te etteren met dat ding Tong uitsteken
Na een minuutje of 5 is ie ongeveer wel lekker opgewarmd en kan ik zonder rijden.

Meer mensen hier last van en hebben jullie misschien tips hiervoor?


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 19:34

Aaaah dat meen je niet! wat verschikkelijk, hoop niet dat dat bij mij ook zo gaat!

Sinds 2 weken ongeveer doet de choke het perfect, maar daarvoor was het ook zo erg, dat hele frontje waar de choke/schakelaars e.d. in zitten zat los en hing eruit, nou die choke deed het dus ook voor geen meter, of hij kwam er niet uit, of ik kreeg hem er niet meer in, en stukje voor stukje erin ging al helemaal niet.. verschrikkelijk, nu is hij gemaakt en werkt hij goed dat wel..

Ik reed net een stukje met m'n moeder en die begon al meteen dat ik die choke er te ver uithaalde met startte, en hem er ook veel te lang uit hield! Ja dat doe ik omdat als ik moet stoppen en wegrijden hij anders uitslaat, of gaat stotteren, maar volgens haar was dat juist omdat ik hem er te ver en te lang uit had, en idd toen ik hem terug stopte deed hij het nog steeds, wel een beetje moeilijk met wegrijden, maar het werkte wel..

Geen wonder dat m'n tank zo snel leeg was Tong uitsteken Tong uitsteken

Misschien dat ik het gewoon nog ff moet leren, maar ik ben ook zo'n scheiterd, ik trek dat ding er liever helemaal uit (met veel herrie) zodat ik snel weg kan rijden en zonder te stotteren, dan dat ie afslaat of stotterend weg rijd haha.. zo leer ik het nooit natuurlijk Tong uitsteken

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 20:39

Mikkie schreef:
Ik ken het gevoel helemaal.
Ik heb echt supervaak rondjes gereden met m'n mini, omdat ik het autootje verzopen had (shoke vergeten). Tsja en dan moet je even wat rondjes rijden ..........
Maar alles went, zelfs een mini. Nu mis ik het autootje wel hoor. Heb nu een luxe(re) auto, maar mini rijden is wel iets heel speciaals hoor.
Heel veel plezier met je mini-tje



Ja? vertel eens over dat verzuipen? Hoe merk je dat hij verzopen is en waarom moet je dan blijven rijden? Ik hoorde van anderen dat hij dan juist niet meer rijdt? haha
Ik vind het iig een heel fijn autootje, je kan er overal mee langs!
Alleen hobbeltjes enzo vind ie niet zo fijn, das wel minder, als je ergens komt waar je de weg niet kent en je rijd 60 ofzo en je komt een kuil tegen... nou haha dan zit je haast met je hoofd in het dak... gelukkig ben ik maar 1.60 maar ik voel me dan aardig bekeken als er meerdere auto's voorbij rijden Tong uitsteken

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 08:48

Kijk aan deze reacties heb ik nog eens wat! Ik zag mezelf al helemaal staan aan de kant van de weg Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Emma_Jane, Googlebot en 5 bezoekers