Roken of niet ...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 11:12

Super.

En ja zo moeilijk is het helemaal niet!

Het is geen kwestie van volhouden, dan val je in een slachtofferrol. Je bent gewoon gestopt PUNT. En echt op een dag ben je echt heel erg blij dat je niet meer rookt. Ik ben bijna 6 jaar geleden van de een op de andere dag gestopt en ben er zo blij mee. Dat gestressde gedoe met die sigaretten. Heb ik ze bij me? waar mag ik roken? Wanneer kan ik weer roken? Pffff wat een ellende. Het feit ook dat je iets doet wat je eigenlijk niet wil doen baarde me toen zorgen. Met andere woorden, ik was verslaafd (rookte 2 pakjes per dag) en toen ik me dat plotseling realiseerde wilde ik daar meteen vanaf.

Er komt een dag wanneer iemand je een sigaret aanbied dat je niet meer zegt, nee dank je ik ben gestopt, maar dat je dan zegt, nee dank je ik rook niet!

Gefeliciteerd en geniet van je vrijheid!!! OK dan!


Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:43

Citaat:
en ik denk dat ik op dit moment wat te vertellen heb aan rokers ..


Vertel nou!!!!! Haha!

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:06

Citaat:
Wat wel crimineel is is die reclame voor die nicotinepleisters of kauwgum. Dat wordt vast gefinancierd door de tabaksindustrie of de overheid. Beide hebben er belang bij om verslaving aan nicotine in stand te houden, terwijl dit nou juist helemaal niks voorstelt.


Daar ben ik het dus helemaal mee eens!!! OK dan!

Citaat:
Ik vraag me alleen af: je begint altijd met een poging om te stoppen....... maar wanneer kun je nou echt zeggen dat je gestopt bent??


Je begint niet met een poging, je stopt gewoon. Zodra je het gaat proberen om te stoppen begin je gewoon weer. Niks proberen, gewoon doen. En echt waar, het is heel makkelijk!

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:16

Citaat:
Als ik zeg dat ik officieel gestopt ben en ik rook een sigaret (waar ik overigens geen behoefte aan heb) kunnen ze ook niet zeuren van : Jij was toch gestopt?


Hee joh Billy, je zit jezelf voor de gek te houden!!!!!!

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:51

Billy"]
[quote="Marieke schreef:
Citaat:
Als ik zeg dat ik officieel gestopt ben en ik rook een sigaret (waar ik overigens geen behoefte aan heb) kunnen ze ook niet zeuren van : Jij was toch gestopt?


Hee joh Billy, je zit jezelf voor de gek te houden!!!!!!

En wat dan nog?
Ik hou mezelf helemaal niet voor de gek, ik weet donders goed waar ik mee bezig ben.
Anders was mijn laatste sigaret al niet meer dan een half jaar geleden.
[/quote]

Toch sluit je niet uit dat je weer een sigaret op zou gaan kunnen steken!
Anders hoefde je niet bang te zijn over wat andere anders misschien wel zouden gaan zeggen.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:09

Billy schreef:
De vorige aanleiding om weer te gaan roken was Bill die Rhino had en minder dan 50%kans van overleven.
Op dat soort momenten sta ik idd niet voor mezelf in. Vreemd he?


Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:54

lageveld schreef:
Waarom sluit je dat niet uit ? Heeft die sigaret ooit iets voor je gedaan dan ?
Rhino ? je weet zelf ook wel dat dat een drogreden is. Hoe dan ook.. heeft Rhino er wat aan gehad dat je weer bent gaan roken ?


Hier ben ik het dus helemaal mee eens, dat is wat ik had willen zeggen!

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:34

Noucca schreef:
Ik geef gewoon mijn mening en ik vind dat er idd zwart wit wordt gekeken met name door de topicstarter en nog iemand, weet niet meteen wie.
Dat hij het zo ervaart ok, maar het is niet omdat hij van de ene op de andere dag kan zeggen dat hij gestopt is dat iedereen dat kan.


Ik denk dat je mij bedoeld Bloos .
Kijk daarom is het leuk om je mening neer te zetten. Je hebt me weer even aan het denken gezet.

Ik ben echt van de een op de andere dag gestopt. Ik was het totaal niet van plan. De laatste die zou stoppen was ik, maar ik stond tijdens opnamens van de Heren van Amstel in een overvolle bar een sigaretje te roken waarbij ik de rook in de lucht uit blies zodat de persoon tegenover mij het niet rechtsstreek in zijn gezicht zou krijgen en keek eens om me heen. Ik zag iedereen krampachtig roken en plotseling dacht ik bij mezelf, kijk ons nou eens staan met zijn allen, wat een stelletje verslaafden. En zei tegen mijn vriend, dit is mijn laatste sigaret, en zo was het ook. Dit is dus bijna 6 jaar geleden en ik ben echt ontzettend blij dat ik die beslissing toen genomen hebt, maar daarover heb ik alles al gezegd.

Ik vond het echt makkelijk om te stoppen, en je hebt gelijk, mischien zie ik het wel zwart op wit, maar het is echt een andere manier van denken wat je doet stoppen. Het is zo makkelijk, dat ik het moeilijk vind om te zien dat andere er zoveel moeite mee hebben. Ik ben dan mischien een beetje te mmmmm hoe moet ik dat zeggen, vasthouderig. Ik ben nl van mening dat wanneer je je manier van denken niet veranderd je nooit zult stoppen met roken.

Je hebt helemaal gelijk dat je zegt dat niet iedereen wilt stoppen, ik was er nl 1 van en je moest me in mijn waarde laten en dat liet men mij ook. Ik zeg ook helemaal niet dat je moet stoppen met roken. Echt waar dat werkt nl niet. Maar als je echt wil stoppen met roken lukt het ook. Een poging doen tot werkt niet, je stopt of je stopt niet.

Ik heb na dat ik gestopt ben ook aardig wat tegenslagen gehad in mijn leven, maar heb geen moment gedacht dat een sigaret de oplossing zou zijn. Het kwam zelfs niet in mij op. Als dat bij een ander wel het geval is, denk ik (maar dat is mijn personelijke mening) dat ze geestelijk nog niet van de sigaret af zijn. Je bent nl 3 dagen nadat je gestopt bent lichamelijk verslaafd aan de sigaret, daarna is het echt een geestelijke verslaving en dat maakt het nou juist zo makkelijk.

Maar goed, blijkbaar heeft niet iedereen de behoefte om echt van de sigaret af te willen zijn. Als je een tegenslag hebt en vervolgens naar een sigaret graait dan is dat jouw beslissing, jouw eigen gedachtes, jouw eigen handeling. Ik zal je daar absoluut niet op afrekenen, dat mag jij helemaal voor jezelf weten. Ik vind je niet dom wanneer je dat doet, ik vind het wel zonde, want het hoeft nl echt niet.

Dus, je hebt gelijk dat ik het zwart wit zie, ik zal me wat milder opstellen Haha! Ik wou dat iedereen het zo zwart wit zag Haha!

Ps ik heb het de hele tijd over jij en jouw, maar daar bedoel ik natuurlijk alle rokers mee he.

Gr


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie