Silica kattenbakvulling

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Silica kattenbakvulling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-02 00:22

Zijn er nog meer mensen die dit gebruiken? Ik gebruik het nu een jaar voor onze kat en ben er echt tevreden over, al redden we de maand niet helemaal. Pas een keer voor mijn werk een soort houtkorrels, maar dan ander materiaal, uitgeprobeerd en ben gisteren halverwege de zak toch weer naar de Silica overgegaan.
Wij gebruiken het merk Linda trouwens.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 00:51

grappig onderwerp! Wij hebben kattenbakkorrels van Albert Heijn. De vieze plekken klonteren aan elkaar vast en dan kan je ze er uit scheppen. Bevalt erg goed.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 01:16

Nou met 6 katten in huis haal ik het van de Sligro. Gewoon een goedkoop merk die geen afdruk achterlaat, 3 zakken per week, ja ze kunnen er hier wat van *LOL*

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 01:41

Ik ben dat product (silica) een keer tegengekomen op de nationale dierenshow. Toen had ik er al mijn vraagtekens bij. Het is een goed product om vocht op te nemen. Is niets mis mee, maar wat me een beetje tegenstond was het volgende... Tijdens mijn onderzoek in Nieuw Zeeland heb ik gewerkt met silica en mij werd toen aangeraden om elke keer als ik met silica bezig was een stofmasker te dragen ivm met kleine stofdeeltjes die in de longen terecht komen. Tja... als een laboratorium al aanraad om een masker te gebruiken...

Ik heb dat product eens goed bekeken en idd... onderin zitten veel kleine deeltjes en ik kan me zo voorstellen dat deze deeltjes zich kunnen mengen met de lucht als je het in de bak schudt. Ik persoonlijk zou er niet aan beginnen omdat ik weet dat hele kleine deeltjes in de longen terrecht kunnen komen. Voor hetzelfde geld kan dit ook bij je kat bebeuren.

Iedereen moet zelf weten wat hij gebruikt. Ik wil dit product niet afkraken. Ik vertel alleen mijn mening en hoe ik over een dergelijk product denk (dit ter voorkoming van enige vorm van commentaar van de producent van dit product)

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-02 12:08

Maarten, da's een goeie, zo heb ik er nooit over nagedacht. Ik zal eens goed in de zak kijken. Maar is dat met andere kattenbakvullingen niet zo, die kleikorrels kunnen ook goed stuiven als je ze in de bak doet. Bij konijnen mag je onderin de kooi ook geen klompvormende vulling gebruiken, omdat die nogwel eens willen knabbelen eraan en dan de darmen verstoppen, maar als ze het inademen lijkt me het ook noet gezond.