Stoppen met roken ...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Viooltje1968
Berichten: 87
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Meerle

Stoppen met roken ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 11:10

Hei, ik ben sinds 25 dagen gestoppt met roken.
Het is moeilijk, dus het valt niet echt mee - maar ik wil graag doorhouden!
Wij heeft er ook een beetje last van en wat doen jullie ermee om niet toch weer een sig te pakken???? Vingers aflikken

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:36

Pffft... moeilijke vraag! Ik ben nu 4 maanden gestopt (de tijd vliegt) en eigenlijk weet ik niet precies wat ik gedaan heb. Ik heb in een keer gewoon alles weggegooid, al mn aanstekers weg, sigaretten weg... Ik ben ook niet aangekomen, dus ben niet aan het vreten geslagen. In het begin dronk ik wel elke keer water als ik aan roken dacht (dus als ik dacht dat ik er zin in had). Ik ben me ook voor gaan houden dat ik het vies vind (vind ik nu ook) en dat werkt wel. Probeer rokerige ruimtes te vermijden, dan krijg je ook minder snel trek...
Ik heb er geen moeite meer mee igg, succes, als je 25 dagen zonder kan, kan je ook je hele leven zonder in mijn ogen! Haha!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:29

ik ben alweer 5 jaar gestopt!
maar,ik vind het nog steeds heerlijk ruiken,en kan het soms ook echt nog missen!
ik heb toendertijd het boek van Allen Carr gelezen,geen wondermiddel,maar wel een goede steun in de rug!
als ik nu zo'n vlaag van trek in een puikje,krijg,denk ik er gewoon aan,hoe een meoite het me heeft gekost,om te stoppen!!
da zou ik niet nog een keer willen doen!

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:22

Ik ben bijna twee jaar gestopt met lasertherapie en vanaf het moment dat ik daar die deur uit liep heb ik totaal geen behoefte. Ik heb toch 10 jaar gerookt en zeker 1 pakje camel per dag.

Ik wens je sucses!!

Waar een wil is is een weg maar je moet er dan wel 100% voor gaan.

Viooltje1968
Berichten: 87
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Meerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 14:24

Hoe werkt zo een lasertherapie? Ik ken alleen akupunktur!

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:25

zeker weten, je moet er 100 % voor gaan
het zit eigenlijk alleen maar tussen je oren en als je iets echt wilt en je gaat ervoor dan lukt het je ook

sterkte meid Lachen

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:30

ga zo door je goed dat je gestopt bent met roken.
waren maar meer mensen zo slim Schijnheilig
*niet dat ik rook hoor*
zorg dat je veel bezig bent zodat je er niet aan denkt dat je moet gaan roken.
en ik heb gehoord dat je veel kaugom en drop moet gaan eten.

nog veel succes ermee OK dan! [/b]

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:31

Mexx2 schreef:
ik ben alweer 5 jaar gestopt!
maar,ik vind het nog steeds heerlijk ruiken,en kan het soms ook echt nog missen!
ik heb toendertijd het boek van Allen Carr gelezen,geen wondermiddel,maar wel een goede steun in de rug!
als ik nu zo'n vlaag van trek in een puikje,krijg,denk ik er gewoon aan,hoe een moeite het me heeft gekost,om te stoppen!!
da zou ik niet nog een keer willen doen!


hahhahahha dit lijken mijn woorden.. heb niks toe te voegen...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:43

Ik vind het echt geweldig knap van je OK dan!
Helaas is het mij niet gelukt om te stoppen, ondanks dat ik echt m'n best heb gedaan en supergemotiveerd was....... ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan.
Momenteel heb ik niet de motivatie om een nieuwe poging te doen ('k weet nu al dat het tot mislukken gedoemd is, dus heeft even geen nut Knipoog) maar zodra ik weer de motivatie heb gevonden ga ik het nog een keer voor.
Jij bent wat dat betreft een stuk sterker, en dat bewonder ik

Viooltje1968
Berichten: 87
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Meerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 16:16


Nou - ik heb het ook enorm moeilijk hoor. Het gaat niet zo gemakkelijk als ik gehoopt had; maar ja - nu zijn het 25 dagen zonder, dus moet het toch zo verder gaan. Jij kan het ook, ben ik zeker.
En motivatie vinden? Nou - denk aan het vele geld (ik heb al 90 Euro bespaard!!! en meer als 500 sigaretten NIET gerookt); en de gezondheid enz. enz. - en vooral en dat is het belangrijkste vind ik: als het niet goed met je gaat of problemen heeft of of of - door roken worden de problemen niet minder ... toch???
Als het zover is, dat jij weer een poging wilt wagen, dan laat het weten van mij kan jij alle steun krijgen die je nodig hebt, want ik weet hoe moeilijk het is van sigs af te komen!!! Boos!

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:26

Viooltje1968 schreef:
Hoe werkt zo een lasertherapie? Ik ken alleen akupunktur!



Kijk maar eens op:

www.prostop.nl

Tis wel duur maar als je mazzel hebt krijg je een deel vergoed van de verzekering.

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:30

Ik wil er wel bij zeggen dat ik echt niet in dat hocusspocus geloofde.

En je moet als je een afspraak maakt niet binnen een week gaan maar geef jezelf de tijd. De dag voor ik stopte heb ik mijn asbak begraven en de laatste sigaret gedooft met een planten spuit. De volgende achtend naar arnhem (acupuncturist/lasertherapeut via prostop), kwam in de file en was zo zenuwachtig en had echt behoefte aan een peuk. Na echt 1 behandeling van 50 minuten heb ik er echt geen behoefte meer aan gehad.

Groetjes Natalie

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:43

Goed hoor OK dan!

Ik ben gestopt met hulp van smoke away(van de tv)
Ik moet zeggen dat ik van al mijn stoppogingen nog nooit zo makkelijk ben gestopt als met dit middel.

Tuurlijk heb je moeilijke momenten maar daar moet je even doorheen.
Nog ongeveer 2 maanden en je heb de kritieke periode achter de rug.
Daarna is het een kwestie van volhouden om er niet 1tje te nemen ook al is de behoefte afgenomen.

Veel succes(je lichaam zal je dankbaar zijn!)

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:59

Ik rook zelf niet.. nooit gedaan ook.. maar kwilde ff zeggen.. dat ik het super tof vind.. van degene die gestopt zijn.. of het in ieder geval proberen *LOL* ... !! ga zo doooooooor !! Haha! OK dan!

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 19:19

Thanx Haha!

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 19:23

Ik rook zelf niet, maar ik vind het superknap van jou en van alle anderen die gestopt zijn! OK dan!
Super, hou vol hè.

Viooltje1968
Berichten: 87
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Meerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 21:32

Hallo beste mensen daar in Nederland,

heel erg bedankt voor jullie steunende en lieve worden voor een "Niet-Meer-Roker" ... het is niet vanzelfsprekend, dat mensen, die nooit gerookt hebben, zo reageren ... ik vind het prima en het laat mij zien - nee het is een bevestiging - dat ik op de goede weg ben.

Roken - sigaretten (tabak en daardoor nicotine roken) is enorm verslavend en ik kan alleen maar iederen aanbevelen nooit, maar ook nooit ermee te beginnen; dat schrijf ik vooral omdat ik mij zorgen maak om de tieners en de jeugd die het "COOOOOOOOOL" vind met een peukie op straat te staan; jonge mensen - jullie kunnen in ouders en "oudere" mensen (ik zelf ben 36) geloven - wij weten waar wij het over hebben- dus niet mee beginnen, dan is alles prima ... !!!

Groetjes vanuit Duitsland