Ook afhankelijk van je auto?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Ook afhankelijk van je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 21:45

Ik ben altijd van mening geweest dat ik wel afhankelijk was van mijn auto, maar dat het zo erg zou zijn...

Dit weekend de Smart van mijn moeder meegenomen naar mijn vriend, ik had donderdag met pech langs de weg gestaan en mijn vader en broertje gingen 'm wel even maken. Toen ik weg ging reed ie nog, toen ik gisteravond thuis kwam niet meer.

Ben vanochtend en vanmiddag een anderhalf uur onderweg geweest met OV, ben om 3 uur op mijn werk moeten vertrekken om om half 5 thuis te zijn. Garage had natuurlijk niet morgen al een leenwagen beschikbaar, bedrijfswagen was niet beschikbaar, en maar 3 collega's die echt in de buurt wonen: 1 zit bij klanten, 2 bleek de komende week in Roermond te zitten en 3 is een engerd waar ik dus absoluut niet bij in de auto stap Bloos

Ik heb vandaag echt gemerkt hoe afhankelijk ik van dat ding ben... Uren onderweg geweest. Totaal geen rust in mijn hoofd (heerlijk, lekker rustig in die auto). En bovendien: stress alom, ze hebben me met mijn aanstelling in niet mis te verstane woorden duidelijk gemaakt dat ik zonder auto een enorm probleem heb, en dat ik dat contract dan echt op mijn buik kan schrijven. Nu zit ik nu toevallig op kantoor, maar wat als ik naar klanten moet? Een hoop van de klanten zitten op afgelegen industrieterreintjes zonder OV... Clubles heb ik af moeten zeggen, hoe kom ik zonder auto bij Kelvin? Ja, fiets, maar om in het donker door 15 km uitgestorven bos te fietsen...?

Gelukkig bleek het hele probleem een kapotte zekering te zijn (ANWB-meneer, nogmaals enorm bedankt Lovers), dus ik kan morgen weer naar mijn werk pruttelen...

Maar toch, ben stiekem aardig onder de indruk hoe afhankelijk ik er van ben... Scheve mond Zijn jullie ook zo afhankelijk van je auto? En is dat dan uit gemakzucht, of vanwege werk?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:00

Ik heb pas sinds kort mijn rijbewijs, maar ben erg afhankelijk van de auto. Ik woon dermate afgelegen, dat ik niet op de fiets of met het OV naar de stad kan. Met de fiets ben ik 45 minuten onderweg (en aangezien ik het nog geen 2 minuten volhoud Schijnheilig ) en een bus oid komt hier gewoon niet. Ik woon namelijk in een dorp in Friesland en dit dorp telt slechts 500 inwoners Haha!

Ik heb een hele tijd zonder rijbewijs hier gewoond en heb dus ook weken thuis gezeten (nu werk ik hier dus op een trainingsstal, dus vervelen doe je je niet), zonder van het erf af te zijn geweest. Nu ik een rijbewijs en een auto heb ben ik veel vrijer. Ik ben dus nu aan de ene kant onafhankelijk (van de mensen die mij elke keer met de auto ergens heen moesten brengen) en aan de andere kant enorm afhankelijk (van mijn auto Haha!). Ik kies toch liever voor het laatste Haha!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:11

hmmz echt afhankelijk ben ik niet ... ik woon "gelukkig" in de stad dus kan overal zo heen fietsen of met het openbaar vervoer ... behalve als ik naar Flame toe wil tsja dan moet ik gewoon echt mijn autootje hebben want anders 33 km fietsen zie ik niet zitten en met het openbaar vervoer is het een ramp om daar heen te gaan .... en als ik met de bus of trein ergens heen ga ben ik ook altijd bang dat ik in de verkeerde bus/trein zit haha ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:16

Misschien, heel misschien, zou ik wel zonder auto kunnen maar het zou wel èrg onhandig zijn.
Naar school met 4 kinderen, waarvan de jongste 5 is en een ongeleid projectiel op de fiets Zie ik niet zitten.
De dichtsbijzijnde winkel is op 3,5 km en ga dan maar eens boodschappen doen voor een 6-persoons gezin. Ook niet echt handig.
Het OV dan? De dichtsbijzijnde bushalte is hier 1,5 km vandaan en het station 4km.
Ben ik even blij dat ik een auto heb

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:19

Mijn werk is maar 10 minuten fietsen, dus wat dat betreft ben ik er niet afhankelijk van.
Maar naar par op de fiets is 45 minuten, in de zomer vind ik dat niet erg, maar in de winter 2 maal 45 minuten met de fiets trek ik minder.

Zou het er wel voor over hebben maar als ik mag kiezen zit ik liever gewoon in mijn karretje.

Verder wonen mijn vriendinnen allemaal neit in de buurt, dus ook daar heb ik dan liever mijn karretje voor.

Maarecht afhankelijk ervan ben ik niet, gewoon gemakszucht denk ik.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 23:32

XoNo schreef:
Nu ik een rijbewijs en een auto heb ben ik veel vrijer. Ik ben dus nu aan de ene kant onafhankelijk (van de mensen die mij elke keer met de auto ergens heen moesten brengen) en aan de andere kant enorm afhankelijk (van mijn auto Haha!). Ik kies toch liever voor het laatste Haha!


Hier ben ik het trouwens ook helemaal mee eens... Heb vrienden in Amsterdam, Utrecht, Nijmegen, Zeeland, Drenthe, Rotterdam, Venlo, Reuver, Roermond e.o... Zie daar maar eens zonder auto te komen Knipoog

Moet trouwens volgende maand naar een industrieterrein in Zevenaar... Scheve mond En over een paar maanden naar Noordwijkerhout, Rotterdam en Enschede (2 x) voor cursussen, verplicht, vanuit het werk... Lang leve de auto

Naar Kelvin is deels gemakszucht... Anderzijds voel ik er 0,0 voor om 15 km door het bos te fietsen in het donker. Naar de suup ga ik meestal in de pauze (te voet) of na het werk (met de auto dus). Maar voor mijn werk eb ik dat ding echt nodig...

Ben echt blij dat ie weer rijdt Ach gut

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:45

ik heb nog geen rijbewijs, maar wil m nu zo snel mogelijk halen
kep misschien verzorg/bijrijdpony, is 13 km fietsen, wel ERG ver, en hou dat simpelweg niet vol heb ik gemerkt.. ook ga je er niet even makkelijk naartoe dan, t kost gewoon te veel tijd
voor mn werk heb ik eigenlijk ook rijbewijs nodig, is gewoon makkelijker voor t gezin waar ik dan werk, kan dan meer voor ze betekenen, en meer met de kinderen doen.
dus zodra ik auto en rijbewijs heb ben ik er zeker erg afhankelijk van, snap nu sosm niet hoe ik kan leven zonder auto :p mis m nu al, ,terwijl ik m nog niet eens heb :p

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:11

JA, maar ik woon ook buitenaf.

Oke, ik ben gewoon te lui om 3 km. te fietsen naar het station.... Lachen
Maar ja, als je naar school moet in Dronten, zie daar maar eens te komen met OV. En om nou de pony voor de kar te spannen en 180 km. te mennen ?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:12

Ik vind de auto een uitkomst. Probeer alleen je bodschappen maar eens te doen met twee kinderen en een fiets. Mijn werk is ruim 50 km verder. Da's met OV toch 1,5 uur heen en 1,5 uur terug als alles meezit. Met de auto is het 70 minuten.... hen en weer. ennuh, hebben jullie weleens een bus met een trailer erachter gezien als je met je paard naar de hengst moet??? Haha!

Die rotbus rijdt ook de helft van de tijd niet hier, Nee, het OV is aan mij niet besteed. Ik kar wel rond in mijn stereo op wielen (met asbak Knipoog als de kinderen er niet bij in zitten)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:15

Absoluut afhankelijk van de auto, alleen al omdat het me zoveel tijd bespaard. Bovendien woon ik 40 km van mijn werk en nogeens 20 km van stal, rij dus op een dag zeker 100 km, als het niet meer is. Met OV ben ik 's morgens en 's avond zeker anderhalf uur bezig, en als ik die 20 km daarna nog op de fiets naar stal moet is het donker als ik er ben (en ben ik total loss)

Ik ben erg blij met mijn karretje...Lovers

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:38

Ik heb enorme mazzel dat ik uberhaupt als student in de stad een autootje heb. Reden daarvoor is dat het een heel oud autootje is die toch niets meer opbrengt en we hem dus beter zelf 'op' kunnen rijden. Het is de oude van mijn moeder nl. Tot nu toe doet hij het nog altijd prima, nooit iets mis mee, ook niet met APK, dus dat is super!
Ik moet er niet aan denken dat ik geen auto heb. Naar school, boodschappen doen, alles is bij mij in de buurt, dus dat doe ik allemaal op de fiets of met de bus. Maar als we een keer grote inkopen doen, kratjes bier etc is zo'n auto ideaal.
Verder rijd ik er altijd mee naar hockeytraining en als we uit moeten spelen ook en dan rijden er ook teamgenoten mee, scheelt ook weer geld.
Als we thuis moeten spelen meestal niet, hockeyclub is vlakbij station Driebergen-Zeist en dan kan ik tenminste biertjes drinken na de wedstrijd Haha!
Toen ik vorig jaar met mijn studie gestopt was met mijn studie reed ik ook altijd met de auto naar mijn moeder, want dat was gewoon goedkoper dan met de trein. Ik kon voor 10 euro benzine op en neer naar Bloemendaal en de trein kostte 15 euro ofzo.

Ik zou absoluut zonder auto kunnen, maar zou hem wel verschrikkelijk missen!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:57

Ook onze auto kunnen we niet missen Tong uitsteken
Voor sommige dingen zouden we hem makkelijk kunnen laten staan, maar voor het halen van paarden en honden voer, zaagsel en dat soort dingen hebben we hem echt nodig. Die kilo's dump je niet even achter op je fiets Bloos!

Toch gaan we vaak uit gemakszucht met de auto naar de paarden, of werk en dat soort dingen, maar het kan zeker wel zonder.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 09:43

Ik heb geen rijbewijs... en heb er eigenlijk ook niet echt behoefte aan. Ik heb een fiets Haha! . (35 minuten naar mijn werk, vanuit mijn werk 20 minuten naar stal en van stal 45 minuten naar huis) Mijn vriend heeft wel een rijbewijs, maar dat is een Australisch rijbewijs... hij wil absoluut een Nederlands rijbewijs halen want hij vindt het vreselijk om minder mobiel te zijn... hij wil gewoon een auto onder zijn kont... en als het eenmaal zover is dan zal ik daar af en toe dankbaar gebruik van maken hoor, maar afhankelijk ben ik dus zeker niet.

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 09:51

Woon sinds januari in Nieuw Vennep en heb voorheen
altijd in Leiden gewoont. Zit daar nu ook nog op school (Leiden)....Ik rijd iedere dag toch wel zo'n 60 kilometer.....dus ik zou mijn "Rooie Sientje" (koosnaampje voor mijn autootje Bloos) niet kunnen en willen missen
Laatst bijgewerkt door BloemBloem op 18-05-04 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 09:51

Best wel, en dat terwijl ik niet eens een auto heb. Ik woon buiten het dorp en alles is ver. Op de scooter is het een en ander wel te doen maar ik kijk liever m'n ouders lief aan voor de auto. Ze hebben er bijde een, dus 's avonds en in het weekeind is het meestal geen probleem als ik een auto nodig heb. Overdag zit ik op m'n stage of op school dus heb hem niet nodig. Ik ga met de scooter naar de bushalte of word daar heen gebracht(is 8 km).

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:06

Ik eigenlijk ook wel Bloos Ik heb mijn rijbewijs pas een half jaar, en mijn auto pas 2 maanden, maar het is toch wel erg handig!
Ook ik heb de oude auto van mijn vader gekregen en ik gebruik hem eigenlijk best veel. Zonder auto zou ik niet weten hoe ik bij mijn paard moet komen en over een maand begin ik met mijn stage, daarvoor moet ik ook iedere dag 20 minuten rijden. Ik zou niet weten hoe ik daar moet komen zonder mijn autootje Lachen

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:10

Ik kan ook echt niet buiten mijn auto!

Ik rij op een dag (naar werk en stal) meer als 150 km! Doe dat maar eens op de fiets of met het openbaar vervoer! Scheve mond

Gelukkig valt het met de files in het oosten des lands nog wel mee en kan je dus lekker doorrijden.

Ik ben zelfs zo erg verslaafd aan de auto dat als ik naar de benzinepomp iets ga halen (ijsje oid) dat ik daar zelfs met de auto naartoe ga en de pomp is 2 minuten lopen van huis! Tong uitsteken