Meer werk = meer geld = eerder mn paard

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Meer werk = meer geld = eerder mn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 15:01

Hey, ik weet niet of iedereen het interresant vind maar moet het even kwijt.. Ik ga volgende week ergens anders werken (ik blijf ook nog bij waar ik nu werk) en daar kan je zo vaak komen werken als je wilt (dus elke dag als ik daar zin in heb) Dat komt omdat deze zaak van een vriend van mn broer is en daarom mag dat. Dus mijn loon word het dubbele als wat ik nu verdien (het is wel een bijbaan he, zit ook nog op school) Dus dat betekent ong 4000 euro in een jaar voor en 18 jarige niet gek dacht ik zelf Haha! Haha! Haha! Daar komt nog bij dat ik vakantiewerk ga doen elke zomer en verjaardagsgeld... Oftewel.. over drie jaar zou ik eindelijk een mooi paard kunnen kopen.. (was al de bedoeling) maar nu kan ik dus al eerder een paard kopen.. (plus het geld wat ik al had gespaard in dit afgelopen jaar..

Maar ik weet.. geld is niet het belangrijkste Schijnheilig en dat zal het ook zeker nooit worden.. Maar het is toch wel errug makkelijk Tong uitsteken

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 15:06

Leuk voor je echt leuk....

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:37

Ik vind het erg leuk voor je dat je zo sneller een paard kan kopen, maar zelf vind ik dat je er geen tijd aan moet vast binden om een paard te kopen.
Toen ik met de havo bezig was, dacht ik ook dat ik na mijn Havo een veulen ga kopen, en wanneer ik klaar zou zijn met mijn studie zou ik het kunnen inrijden.
Ik ben nu bijna klaar met het eerste jaar en ik ben niet van plan om een paard te kopen de komende jaren. Ik ben niet van plan gewillig te gaan zoeken.
Ik zou wachten totdat de tijd rijp is. Lachen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:50

Wowsers zeg Lachen
Das een hoop geld
<zeurmode>pas je op met teveel geld verdienen, volgens mij raak je dan kinderbijslag kwijt</zeurmode>

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:55

Als je 18 bent krijg je toch geen kinderbijslag meer Verward

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:04

*gaat onder haar bureau zitten en zich schamen*

klopt... ik had stufi in m'n hoofd :/

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:18

Ja, maar toch wel studiefinanciering?

Maar daar mag je volgens mij nog best veel bij bijverdienen. Of vegis ik me nou?

twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 17:48

ja volgens mij nog 5000 euro of zo... dus ik moet niet te veel gaan werken nee ... en kusia.. ik wacht ook wel hoor.. Heb ook overlegt met mn ouders dat die pas na mn studie komt... Zodat ik weet of ik er wel genoeg tijd voor heb en hoe ik met mn werk zit enz.. Maar het idee dat je al over 1/2 jaar een paard kan kopen is op zich wel super natuurlijk Haha!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:59

Het bedrag wat je van de ibg bij mag verdienen is netto, dus dan mag je meer bijverdienen dan als het bruto zou zijn.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:03

Oeps..Ik heb er nooit rekening mee gehouden dat ik een max bedrag bij kon verdienen voor mijn stufi.. Zal het allemaal maar eens doorreken, ik vrees dat ik boven de 5000 uitkom (jaja een rijke student Haha!, met eigen auto Cool waar ik best wel een beetje trots op ben
Kusia dat is makkelijker gezegt dan gedaan Scheve mond, tot nu toe ben ik ook steeds nog zo verstandig geweest om het niet te doen, maar ik denk niet dat ik dat nog 3 jaar volhou Bloos

twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 18:11

pff jemig en ik dacht dat ik al veel verdiende Tong uitsteken Wat voor werk doe je dan? Iets voor mij?? Haha!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:15

twinkle1986 schreef:
pff jemig en ik dacht dat ik al veel verdiende Tong uitsteken Wat voor werk doe je dan? Iets voor mij?? Haha!

Ik werk zo'n 15-20 en meer uur in een snackbar, dat verdient best wel heel goed Haha! Voordeel is dat ik vaak 's avonds kan werken. Overdag dus lekker naar school, 's avonds werken. En ja tussendoor heb ik ook nog tijd om een paard te rijden Knipoog .
Ik heb het net gelijk nagezocht en je mag 10.218,46 bijverdienen dit jaar. Ik verdien wel veel maar niet zoveel. Ik hoef me daar dus gelukkig niet druk over te maken