Dierenbescherming tegen oormerken

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 00:27

Ik heb bij vele koeien en kalfjes oormerken ingedaan en daar komt absoluut geen bloed bij kijken. Wat het stukje uit de oor halen betreft, hoeft ook geen bloed bij komen te kijken als je op de goeie plek knipt. Het zal even pijnlijk voor ze zijn, maar daarna zijn ze het weer snel vergeten. Kalveren is voor een koe waarschijnlijk net zo pijnlijk.



Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 18:34

Ze hebben de koeien in een ader geknipt in het oor. Vandaar dat het zo bloedde. Als je tussen de aders inknipt dan bloed het niet. En Desiree, ik heb ook gaatjes in mijn oren en dat heb ik nog zelf gedaan ook. Deed zeer toen ik het deed, maar nu voel ik er niks meer van. Zo is dat bij die koeien ook. Ik weet nog dat ik het gedaan heb, maar zij weten er niks meer van. Neehoor, laten we het nou maar niet over zulk soort dingen hebben. Heb je wel eens een tatouage bij honden in hun oren gezien? Denk je dat dat pijnloos gaat? Of een tatouage bij paarden in hun lip? Al dat soort dingen gaat met pijn gepaard.
groetjes Caballo

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 07:30

Weinig kans dat ik zou komen kijken. Ik heb zelf koeien en zou absoluut het virus hier niet mee naar toe willen nemen. Ik had alleen geen idee over hoe groot de stukken waren die uit de oren worden gehaald. En als ik het goed begrijp is dat zodat ze kunnen zien dat de koe geent is? Dan zou in principe alleen een oormerk genoeg zijn. Of een andere kleur oormerk wat mij betreft. Oormerken zijn namelijk (hier dan) in verschillende kleuren verkrijgbaar. Geel, groen, blauw, oranje, wit en rood. Kies maar uit! En het zal een stuk makkelijker zijn voor melkkoeien om het bij te houden in je administratie. En anders kunnen ze nog van die metalen oormerkjes (zijn +/- 2 cm lang en een kwart cm breed) waar nummers in staan. Er zal dan toch wel een andere oplossing voor zijn om te voorkomen dat die koeien hun halve oor verliezen? Ik doe ook alleen het nodige bij mijn koeien en zal ze niet door meer stress laten gaan dan nodig is. Sorry Nimber, maar ik had geen idee.
groetjes Caballo


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, carina, corinec, DDD3, Facebook, Flippertje, Fly_high, Googlebot, hooi, Iris_Casper, janneke_S, Keizerinnnn, Kirsha, Mar_X, marit34, MarJon, MissMarije, Myrkvi, stijntilla, Tatjanaa, VogeltjeM, XladyX, xxxmh, YvonneV en 64 bezoekers