wat is jullie doel van het leven?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

wat is jullie doel van het leven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 16:34

ik zit enorm met mezelf in de knoop,
en nu vraag ik ma af.
waar leven jullie voor?

je kan moeilijk blijven leven zonder eneige ambities te hebben enzo...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:38

Saskia9 schreef:
je kan moeilijk blijven leven zonder eneige ambities te hebben enzo...


ja hoor, je blijft gewoon leven.............

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:39

Om te leven Knipoog
Denk gewoon: paarden! Maar dan niet op z'n Penny's Knipoog

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:43

Waar ik voor leef?
In de eerste plaats om te genieten.
Ik heb wel ambities ja (als in: diploma halen, veel reizen,...) maar voornamelijk leef ik toch van dag tot dag.
Het kan namelijk heel snel over zijn en ik wil het onderste uit de kan gehaald hebben (wat geneten betreft dan Knipoog )

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:45

Pleasure Lachen

audrey007
Berichten: 324
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: nigtevecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:47

Ik weet wel een beetje hoe je je voelt, zo een depresie komt in de pubertijd heel erg veel voor!!! kan wel zo en beetje tot je negentiende blijven hangen vertelde mijn mentor me, maar waar ik voor leef is voor mijn vriend, ouders, vrienden ( al heb je die altijd minder dan dat je denkt..) En omdat ik me niet zo op me kop wil laten zitten door een depresie, ik wil wat berijken in het leven maar wat weet ik nog niet.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 16:51

nou die vriend heb ik dus niet meer,en daarbij is ook mijn toekomst weggegooid,vandaar mijn vraag..

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:59

Saskia9 schreef:
nou die vriend heb ik dus niet meer,en daarbij is ook mijn toekomst weggegooid,vandaar mijn vraag..


Onthoud een ding:maakt niet uit wat er gebeurt, vroeg of laat zal je je erdoor slaan, en in vele gevallen wordt je daar ook sterker van...

Gun jezelf de tijd om eroverheen te komen, gun jezelf het verdriet van het verlies, maar ga niet heel de tijd zitten kniezen en verplicht jezelf om af en toe ook eens stil te staan bij de positieve dingen die er nog zijn in je leven (en die zijn er bij iedere mens, en meestal heel wat.. je moet ze gewoon willen zien!!! )
Na regen komt zonneschijn, ook al moet je er soms eventjes geduld voor hebben...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:07

Je toekomst maak je zelf.. daar heb je je vriend niet voor nodig hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:10

Geen idee wat mijn doel is. Ik ben er, maar als ik zelf had mogen kiezen.. Scheve mond

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:11

Natalie schreef:
Je toekomst maak je zelf.. daar heb je je vriend niet voor nodig hoor...

Precies!

Ik leef om mezelf te ontwikkelen, te leren, veel plezier te hebben, veel van de wereld te zien en de wereld een beetje beter achter te laten als ik er niet meer ben.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:13

Ik stel mezelf niet echt een doel. Ik leef voor mijn vriend, mijn ouders, vrienden en mijn paarden. Ik zie wel hoe het lopen gaat.

peppertje

Berichten: 791
Geregistreerd: 01-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:22

Sammm schreef:
Geen idee wat mijn doel is. Ik ben er, maar als ik zelf had mogen kiezen.. Scheve mond


Het is toch je eigen keuze...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:25

peppertje"]
[quote="Sammm schreef:
Geen idee wat mijn doel is. Ik ben er, maar als ik zelf had mogen kiezen.. Scheve mond


Het is toch je eigen keuze...
[/quote]

Ik denk dat ze bedoelt dat ze er dan liever niet geweest was. Of bedoel je dat niet Sammm?

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:26

Maar Saskia, hoe anders had je toekomst er uit gezien als je je vriend nog had?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 17:29

dan had ik me oude vertrouwde leventje nog,
nu moet ik nieuwe keuzes gaan maken enzo..
er spelen dus heel veel dingen mee.
doordst ik met hem had kon ik nirt naar school,paarden en werken tegelijkertijd,
nu heb ik juist zoveel tijd over en kan ik weer naar school..
het is gewoon het veilige gevoel wat weg is..

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:31

Ik ga geen verre toekomstige plannen meer maken, want ik weet toch nooit wat om de hoek komt kijken.

Mijn leven is toch anders geworden dan wat ik mij had voorgesteld, dus om teleurstellingen te voorkomen leef ik liever van dag tot dag...

Clown

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:34

Geen, mss om me ooit eens gelukkig te gaan voelen, wat er niet inzit voorlopig. Mss voor mn paardje, ja dat zoiezo, maar ik hoop niet dat dat het enige is waarvoor ik leef.

De doelen die ik zou willen bereiken zijn eigelijk onhaalbaar, vandaar dat ik me daar niet aan vastklamp. En verder, tja ik weet niet, ik zie wel wat de toekomst brengt Scheve mond

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:37

Ik heb een jaar lang geen leven gehad... nu geniet ik weer met volle teugen.

Heb onwijs veel plannen... zoveel dat ik af en toe helemaal gek vanmezelf wordt en mezelf dus niet kan bijbenen.
Dan is het dus wel eens een dagje dat ik me gewoon K voel.

Dan is het gewoon een soort van uit Huilen Haha! en dan rustig weer verder.

Een echt doel heb ik niet op een reis naar Australie en een woning in Drenthe na dan.
En die woning hoeft niet groot te zijn hoor, gewoon op een rustig plekje in een buurt waar ik veel kan rijden en de paarden kwijt kan op een gezellige boerderij ofzo.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:50

Saskia, laat het vertrek van je vriend niet je leven te sterk beïnvloeden. Toen mijn relatie na 2 jaar eindigde wist ik het ook even niet meer. Maar mijn vrijgezellenperiode was geweldig en ik heb nu een superleuke vriend!

Maargoed, dat is niet waar je om vroeg. Ik leef voor mezelf. Klinkt egoïstischer dan het bedoeld is, maar uiteindelijk moet jij je leven leuk vinden. Natuurlijk leef ik ook voor mijn ouders, broertje, vriend, vrienden/vriendinnen, pony's, hondje enz.

Ik zag ook dat je weer naar school wilt. Doen! Heb je alleen maar profijt van! (En met deze woorden voel ik me gelijk 30 jaar ouder.. Tong uitsteken)

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:39

Ik wil eerst straks mijn havo diploma halen, daarna wil ik fysiotherapie gaan studeren, en fysiotherapeut worden, een eigen praktijk beginnen en veel bewegingsproblemen oplossen van mensen en dieren.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:53

Plezier hebben,feesten,geld verdienen en opmaken..

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:18

sja ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht, een doel...
ik ga gewoon eerst mn examen halen, vakantie vieren, en dan studeren... verder vooruit kijken doe ik niet en een echt doel van "ja dat wil ik bereiken" heb ik ook niet...
maar ik word er niet ongelukkig van hoor, zonder doel te leven Haha!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:24

Ik heb een beetje als doel toch nog me vwo te halen na mijn havo.. ( eerst me havo maar eens Knipoog ) Dat voor nu, en verder wil ik zoveel mogelijk weten, leren en zien en gewoon zodanig leren dat ik het later goed heb en een leuke baan heb waar ik me helemaal in kan vinden... Dat is zeg maar grotendeels mijn doel, maar er zullen op bepaalde momenten in mijn leven voor dat deel van mijn leven nog wel andere doelen bij komen.

Maar dat je vriend weg is als ik het goed begrijp, ga door met je leven, je leven stopt niet bij hem en als je daarbij blijft hangen is dat zonde van je leven, er zijn belengrijkere dingen in t leven dan iemand die niet meer van je houd, je moet verder er komt heus nog wel ns iemand en ga gewoon door met je leven ipv depressief te worden van een tegenslag in je leven dan kan je beter maar meteen stoppen met leven, want er zullen heus nog wel wat meer tegenslagen komen en als je nu al opgeeft hierom dan komt het later ook niet goed denk ik....

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:25

Saskia9 schreef:
dan had ik me oude vertrouwde leventje nog,
nu moet ik nieuwe keuzes gaan maken enzo..
er spelen dus heel veel dingen mee.
doordst ik met hem had kon ik nirt naar school,paarden en werken tegelijkertijd,
nu heb ik juist zoveel tijd over en kan ik weer naar school..
het is gewoon het veilige gevoel wat weg is..



Langs een kant wel logisch, maar probeer het eens van de positieve kant te bekijken.
Je KAN nu nieuwe keuzes maken, je kan een einde maken aan de sleur in je leven en helemaal met een schone lei beginnen, je kan weer naar school, naar de paarden, je kan weer gewoon helemaal jezelf zijn en met niemand hoef je rekening te houden.
Tuurlijk mis je hem, das normaal ook, maar tegelijk heb je zoveel nieuwe mogelijkheden die je uitkan met je leventje!!!