Video onthoofding Amerikaan.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Video onthoofding Amerikaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 23:41

Misschien is er hier al een topic over geopent. Ik heb nog gekeken, maar zag er niets over staan. Dus start ik het topic maar:

Dit heb ik van http://planet.nl:

Op een website van militante moslims is een video van de onthoofding van een Amerikaan in Irak getoond. Het zou een vergelding zijn voor de martelfoto's.
Het slachtoffer zegt dat hij Nick Berg heet en Amerikaans is. Om Berg heen staan vijf gemaskerde mannen. Of de beelden van de groep mannen, die vermoedelijk gelinkt zijn aan al-Qaeda, echt zijn, is nog niet vastgesteld. Een onderzoek naar de beelden loopt nog.

De video, die getoond is op de islamitische website Muntada al-Ansar, begint met de identificatie van de man. Hij zegt dat hij Nicholas Berg heet en uit Pennsylvania komt. Ook vertelt hij over zijn familie. "Mijn vader heet David. Mijn moeder heet Suzanne. Ik heb een broer en zus, David en Sarah. Ik ben in in Westchester, New York opgegroeid en naar Philadelphia verhuisd."

Onthoofd
Na het voorlezen van een verklaring van een van de gemaskerde mannen, wordt het slachtoffer op de grond gedrukt. Vervolgens wordt hij met een lang mes onthoofd, terwijl de mannen luid 'Allah is groot' roepen. Dan houden ze het hoofd omhoog voor de camera.

Het lichaam van Berg werd zaterdag in Bagdad gevonden. Zijn ouders wisten van de dood van hun zoon, maar waren tot de publicatie van de videobeelden dinsdag niet op de hoogte van hetgeen hun zoon was overkomen. De Amerikaan werd al sinds een maand vermist. Hij was voor een tweede keer naar Irak vertrokken omdat hij geld wilde verdienen door mee te werken aan de wederopbouw van de infrastructuur.

Wraakactie na martelfoto's
De onthoofding en de openbaring van de videobeelden staan volgens de makers van de website direct in verband met de mishandelingen van Iraakse gevangenen door Amerikaanse en Britse militairen. Foto's daarvan gingen in grote getale de wereld over nadat ze door diverse media werden gepubliceerd.

"Hoe kan een vrije moslim slapen als andere moslims worden afgeslacht", zei een van de mannen op de video. De mannen dreigen met nog meer excecuties als wraak op de ernstige mishandelingen door Amerikanen en Britten in de Abu-Ghraib gevangenis en elders in Irak.

Ook blijkt uit de verklaring dat ze eerder aangegeven hadden Berg te willen ruilen tegen Iraakse gevangenen in de Abu-Ghraib gevangenis. De Verenigde Staten zouden niet op dat aanbod ingegaan zijn.

Handlanger Bin Laden
Bij de video, die van zeer slechte kwaliteit is, staat de titel 'Abu Musab al-Zarqawi, die een Amerikaan slacht'. Het is onduidelijk of al-Zarqawi, een naaste medewerker van Osama bin laden, ook op de beelden voorkomt. De Verenigde Staten jagen op al-Zarqawi, voor wiens arrestatie eerder een beloning van bijna 9 miljoen euro uitgeloofd is.

De Amerikanen houden de Jordaniƫr mede verantwoordelijk voor aanslagen in Irak en ook zou hij betrokken zijn bij de bomaanslagen in het Marokkaanse Casablanca.

Afbeelding


Vreselijk Huilen Er staat ook een link bij waarbij je de onthoofding kan zien. Maar dat zal ik jullie wel niet aan doen. Echt vreselijk!
Laatst bijgewerkt door Angeliek op 11-05-04 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 23:46

Dit is toch te erg voor woorden ?
Waar zijn ze in hemelsnaam nou mee bezig ???

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 23:50

Als jullie de video willen zien, moet je naar planet.nl gaan. ik weet niet of je de onthoofding zelf ook ziet, Ik hoop het niet, want zo'n video heb ik ooit al eens gezien, en het is werkelijk iets om enge dromen over te krijgen. Gruwelijk!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 23:51

Scheve mond Getverdemme waar gaat dit in hemelsnaam heen?
Kunnen die gekken niet gewoon kappe met oorlogje spelen....

Ja, zo simpel ligt het allemaal niet... Maar dit is gewoon bizar...
Scheve mond

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 00:07

ik begrijp uberhaubt niks van deze akties
het enigste wat ze bereiken is meer haat en onbegrip

maar snap niet dat ze dat op de tv of het net toelaten
het moet vrezelijk zijn voor zijn ouders (en natuurlijk ook voor alle andere familie ,vrienden en bekenden) om dit te zien

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 00:33

Geloof me dat filmpje wil je niet zien, het is te gruwelijk voor woorden Huilen

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 00:48

ThePast03 schreef:
Geloof me dat filmpje wil je niet zien, het is te gruwelijk voor woorden Huilen



Hij werd niet onthoofd of heb ik wat gemist ?
Het engste was dat hij voor die mannen zat en dat die man achter hem een groot mes pakte.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 00:50

Dan heb je inderdaad wat gemist, wees blij.
Via andere links kun je de hele film zien en dus ook de onthoofding.
Geen aanrader, zeker niet als je nog wil slapen vannacht.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 07:39

Zet net het nieuws aan en dat is het eerste wat ik zie... Lekker op de vroege ochtend en je nuchtere maag.... Scheve mond Walgelijk.... Maar niet walgelijker dan de martelfoto's van Irakese gevangenen.... Waar zijn we toch mee bezig met zijn allen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 07:54

Wat vre-se-lijk! Waarom kunnen we toch niet gewoon allemaal in vrede met elkaar samenleven.. Verdrietig

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 08:09

ik weet niet waar jullie de echte onthoofding hebben gezien, maar ik heb alle links aangeklikt en iedere keer stopt het filmpje bij de man die het mes pakt... (gelukkig...)

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 08:13

Ik zat net het nieuws te kijken en zag een stukje van die man. Ik dacht eerst dat die man veroordeeld was of iets dergelijks (vanwege dat oranje pak) en vroeg aan mijn moeder wat dit was. Die man wordt onthoofd zei mijn moeder. Ik wist niet hoe gauw ik de tv op een andere zender moest zetten.

Verschrikkelijk dat dit soort dingen gebeuren in de wereld Verdrietig

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 08:46

Echt, hier zijn geen woorden voor.... wat verschrikkelijk. Dit wordt gewoon WOIII met de daarbij behorende martelingen, wellicht nog gruwelijker als toen.

Ik heb de video niet gezien en wil hem ook niet zien, ik kan het me wel voorstellen wat er op te zien valt en ik wil nog rustig mijn ogen dicht kunnen doen vandaag. Verdrietig

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 08:50

Het is inderdaad walgelijk wat deze mannen gedaan hebben. Maar zoals al eerder gezegd wordt, niet erger dan wat de amerikaanse en britse soldaten gedaan hebben met een groep gevangenen.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:06

ik dacht toch dat de amerikanen wat beschaafder waren.
na het zien van een aantal van de foto's zie ik een aantal dingen toch heel anders.
bij mij hoeven ze ook niet meer aan te komen met verhalen over dat hitler zo'n zwijn was.
natuurlijk was hij dat wel, maar de gruwelijke vernederingen die er nu plaats vinden zijn precies hetzelfde.
ik vind het duivels.
ik hoop maar dat onze regering gauw het licht ziet en 'onze jongens' terug trekt.
dit is niet iets waar wij aan mee zouden moeten doen.
ze doen nu heel verbolgen over wat er met die jongen gebeurd is, maar zij doen precies hetzelfde.
op de foto's worden mensen als vuilnis behandeld, wat maakt die ene amerikaan zoveel belangrijker als mens als de vernederde mensen op de foto's?

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:10

Ik was natuurlijk eigenwijs en ben naar het volledige filmpje op zoek gegaan. Gevonden, maar wou nu dat ik het niet gezien had. Dit is echt heftige sh*t zeg Scheve mond

Walgelijk wat er gebeurt in Irak. En belachelijk dat Nederland zich met deze oorlog bemoeit. Wegwezen daar.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:16

Natuurlijk is dit walgelijk, maar ik snap de reactie van de Irakezen wel. Ik bedoel, wat die Amerikanen met de burgers daar doen is ook gruwelijk. Tja, je kan denk ik in de toekomst veel meer van dit soort daden gaan verwachten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:18

als het aan hen ligt wordt het gewoon een strijd om de laatste slag. en zij willen de laatste slag hebben. Wraak is een belangrijk woord in hun woordenboek.

Die soldaten die die irakezen gemarteld hebben zullen nu wel spijt hebben....

Overigens vind ik de onthoofding wel erger. Die soldaat is nu dood, en die irakese gevangenen zullen het wel overleven.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:25

denk dat de regering stiekum wel blij is met deze actie van de irakezen.
lijdt de aandacht af van de foto's, kunnen ze het lekker daarover hebben in het kader van 'die zwijnen moeten aangepakt worden'.
en hun eigen aandeel erin lekker onder het tapijt vegen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:36

Hoe verschrikkelijk kunnen mensen toch zijn.....

Maar ja, die Amerikanen moesten daar ook al lang weg zijn!

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:38

Desiree schreef:
Overigens vind ik de onthoofding wel erger. Die soldaat is nu dood, en die irakese gevangenen zullen het wel overleven.


Er zijn al 100-en onschuldige Iraakse burgers omgekomen in deze oorlog, dus ik denk dat je het niet op een weegschaal moet gaan leggen, want die slaat dan echt de andere kant uit.

Laten we eerlijk zijn, Irak is bezet, niet bevrijd. Die mensen wilden Bush daar niet hebben en willen het nog steeds niet. Saddam is weg, maar deze ellende is niet veel beter.

Zoals Luxx al zegt; Rumsfeld zal wel gelukkig zijn met deze videoband. Kan hij zeggen; "Zie je wel, deze mensen zijn niets waard".

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:40

Desiree schreef:
als het aan hen ligt wordt het gewoon een strijd om de laatste slag. en zij willen de laatste slag hebben. Wraak is een belangrijk woord in hun woordenboek.

Die soldaten die die irakezen gemarteld hebben zullen nu wel spijt hebben....

Overigens vind ik de onthoofding wel erger. Die soldaat is nu dood, en die irakese gevangenen zullen het wel overleven.



Hij was geen soldaat maar een gewone Amerikaanse burger met een eigen bedrijfje die daar zendmasten of zo ging plaatsen.

Ik denk dat Bush wel zijn verkiezing als president op z'n buik kan schrijven. (zal ook het enige goede zijn dat zou gebeuren door zulke dingen)

vind dit heel verschrikkelijk voor die man en z'n familie en vrienden.

Als de Amerikanen en Britten en nog wat andere landen vertrekken denk ik dat het niet veel beter zal worden dan het nu is. Alleen moorden de Irakezen dan gewoon elkaar uit om de macht te grijpen ondanks dat ze verkiezingen willen. "Allah is groot" Jaja Dat is nog geen reden om maar te moorden op onschuldige mensen.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:46

Ik heb het filmpje ook gezien en ik wel schokkendere dingen gezien heb, zoals die foto van een aantal jaren geleden van een (amerikaanse?) soldaat die door Somaliers (weet ik ook niet meer helemaal zeker) door de straten van een stad gesleept werd nadat hij was gestenigt oid., waarbij zijn been wel in een vreemde hoek aan zijn lichaam zat. Deze foto is, meen ik, een world press photo geweest.
Verder hoop ik serieus dat wanneer ik ooit onthoofd zou worden men een scherper mes gebruikt dat die ze op de persoon in het filmpje gebruikten. Overigens was het filmpje wat ik gisteravond zag wel heel onduidelijk qua beeldresolutie en kreeg je haast de indruk dat het nep was. Dit kan natuurlijk de reden zijn dat het weinig indruk maakte.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:47

lis"]
[
Er zijn al 100-en onschuldige Iraakse burgers omgekomen in deze oorlog, dus ik denk dat je het niet op een weegschaal moet gaan leggen, want die slaat dan echt de andere kant uit.

.
[/quote]
ja, maar het was hen te doen als wraak op de martelingen van de irakese gevangenen. DAt hebben ze gezegd. en het ging hun niet om eerder verloren levens in Irak. Want dan hadden ze dat er ook wel expliciet bij vermeld.

[quote="petraaken schreef:
[
Hij was geen soldaat maar een gewone Amerikaanse burger met een eigen bedrijfje die daar zendmasten of zo ging plaatsen.
.
[/quote]

ja, hij wilde geloof ik helpen met de opbouw van de infrastructuur. Wordt ook al niet echt gewaardeerd. Ik snap niet dat Bush die irakezen niet hardstikke laat stikken en zijn mensen terugtrekt. Misschien toch die olie weer he.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:53

petraaken schreef:
Hij was geen soldaat maar een gewone Amerikaanse burger met een eigen bedrijfje die daar zendmasten of zo ging plaatsen.


Wie doet dat nou Verward In deze tijd in Irak gaan zitten als Amerikaan! Je weet toch hoe diep de haat zit naar de Amerikanen toe? Of zie ik dat verkeerd Verward