Stage Amerika; wel of geen visum?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Stage Amerika; wel of geen visum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 14:21

Zouden jullie als je in Amerika stage gaat lopen wel of geen werkvisum aanvragen, dit is wel verplicht, maar velen gaan ook met een vakantievisum.
Een stage die niet betaald wordt.....

Ik hoor verschillende verhalen, maar wat ik zelf zou doen???????

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:22

Ik weet niet, maar volgens mij zijn ze in Amerika niet misselijk wat betreft visums. Ik weet niet wat de procedure is, en of je uitgezet kunt worden als je een verkeerd visum hebt?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:24

Dat zou er aan liggen hoe lang ik zou gaan... Haha! er zit een tijdslimiet verbonden aan een vakantievisum. Ze zijn in de VS iig streng dus ik zou me sowieso aan de regels houden (ik wil er graag regelmatig naar toe terug kunnen Knipoog ). Misschien kan je even de Amerikaanse ambassade beleln om te vragen of zij je kunnen vertellen wat je doen moet.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:26

tot 3mnd kan je met een vakantievisum toe. Ik zou het wel even goed uitzoeken. Ik heb in Amerika gewerkt en het is best een gedoe...!

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:30

Ik zou op dit moment geen enkel risico nemen met reizen naar Amerika. Ze zijn ivm met terrorisme en de oorlog in Irak super streng aan de grens, en als ze het maar even niet vertrouwen, dan zetten ze je zo op het vliegtuig terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:09

Dat moet je goed uitzoeken, adviseerden ze bij mij op school bij de voorlichting ook goed. Afhankelijk van de duur een werkvisum of een vakantievisum, maar het goed regelen is wel erg belangrijk Veel plezier iig alvast voor je stage!

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:34

misschien kun je nog het beste even op de site of bellen met de ambassade. ik denk dat ze daar je de beste info kunnen geven.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:35

Ik zou het iig goed uitzoeken, want je wil daar écht geen gezeik hebben als je het land in of uitwilt! Als je met een verkeerd visum gaat werken en ze merken het heb je een dikke kans dat je de US nooit meer inmag....

Goed uitzoeken dus! Maar volgens mij moet je áls je iets van werk gaat doen zowieso een werkvisum hebben, en bovendien word (is?) de tijd van een vakantievisum verkort.