anti-stotter-apparaatje :-)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:06

Robyn schreef:
Ik denk dat zo'n apparaatje best kan helpen. Ik zou alleen zo bang zijn om afhankelijk van zo'n apparaatje te worden.

Ik stotter zelf ook maat ik zou denk ik niet meer het huis uit kunnen zonder. Ik denk toch dat iemand met logopedie het voor zichtzelf zou kunnen controleren er uiteindelijk veel beter af is.


Ik denk het ook. Stotteren is over het algemeen heel goed te behandelen met logopedie. Stotteren heeft vaak niet alleen te maken met het 'stotterprobleem' zelf, maar vaak ook psychische dingen die er omheen hangen (bijvoorbeeld pesten in de klas). Als je dat psychische gedeelte weg kunt nemen zou het stotteren bijvoorbeeld al een stuk minder worden.
Ik denk dat je met dat apparaatje ook heel erg moet oppassen dat je er niet te afhankelijk van wordt, mij lijkt het maar een raar ding.

groetjes


mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:21

kennen jullie ook de cooper-kit... of cooper methode?


mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:43

Cathelijne"]
[quote="Suleika schreef:
kennen jullie ook de cooper-kit... of cooper methode?


Ik heb er even wat over Gegoogled en het komt me bekend voor van wat mijn therapeute ook deed, als ik het goed heb heeft 't te maken met een cirkel waar je uit moet breken. Je bent bang om te stotteren, dus spreek je minder. Als je 't dan weer probeert, lukt het weer niet om vloeiend te spreken waardoor het zelfvertrouwen verder daalt enz. Am I right?
[/quote]

Ja zo ongeveer wel ja. Werkte het bij jou wel goed?
Hier ben ik benieuwd naar, omdat we op school ook bezig zijn met deze methode. Altijd goed om echt praktische ervaringen te horen!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:00

Ja inderdaad. Dat leren we ook nou, rustig blijven tegen een stotteraar. Aandacht geven en niet de zinnen af willen maken enzo.
Ja wij moeten over een tijd naar het station gaan. Net doen of we stotteren en dan iets gaan kopen. Moeten we ook opnemen en een verslagje ervan maken hoe je je erbij voelde enzo. Lijkt me wel interressant.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:46

Ja, wel raar dat je het pas ziet als een ander het voordoet! Maar misschien komt het omdat je gewent bent dat mensen dan langs je heen kijken ( ? ).
Ik ben benieuwd hoe ik reageer als mensen mij negeren als wij zo die nep-stotter opdracht moeten doen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Bolletje29, Facebook, lastig, Manieki, marit34, Petra_O, SemrushBot, Suliko, Varekaj en 152 bezoekers