gezeik over een plasje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:51

Desiree schreef:
Ik zie verdorie niet wie die achterbakse l*l is die dat doet! Anders zou ik hem er rechtstreeks op aanspreken! Ik erger me ook kapot aan het feit dat ik moet zigzaggen over de stoep en alleen de aanblik van die stront al, echt walgelijk! het is ongelofelijk eigenlijk dat iemand dat maar normaal vindt dat het daar ligt.

Dit zeg je hier nu zo... en dan denk je dat als je die persoon ziet jij hem wel op vriendelijke toon kunt aanspreken? Volgens mij niet.

Zelfde verhaal dus: langdurige ergernis <-> overtrokken geirriteerde reactie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:53

en een hondenbezitter die zich gewoon omdraait en wegloopt, nee daar schiet de gemeenschap iets mee op.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 11:12

Ophelia schreef:
Vraagje Desiree: Heb je zelf een tuin??

Yep. Achter. Voortuin amper.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 11:14

Romkabouter"]
[quote="Desiree"]Ik zie verdorie niet wie die achterbakse l*l is die dat doet! Anders zou ik hem er rechtstreeks op aanspreken! Ik erger me ook kapot aan het feit dat ik moet zigzaggen over de stoep en alleen de aanblik van die stront al, echt walgelijk! het is ongelofelijk eigenlijk dat iemand dat maar normaal vindt dat het daar ligt.
[/quote]
Dit zeg je hier nu zo... en dan denk je dat als je die persoon ziet jij hem wel op vriendelijke toon kunt aanspreken? Volgens mij niet.

Zelfde verhaal dus: langdurige ergernis <-> overtrokken geirriteerde reactie
[/quote]
Ik geef toe dat dat inderdaad moeilijk zal zijn. Dat komt om de kwade blikken die IK moet ontvangen als gevolg van ZIJN daden.

[quote="Lovely schreef:
en een hondenbezitter die zich gewoon omdraait en wegloopt, nee daar schiet de gemeenschap iets mee op.

Wat maakt het nu uit dat een hond daar plast? Die vrouw had kunnen uitleggen waarom ze niet wil dat de hond daar plast? Als mensen lelijk tegen je doen, dan draai je je meestal om en druip je af. Is dat zo raar?

HOeveel katten lopen er buiten niet rond en lopen overal te plassen? speciaal in die buurt...


Wat denk je, zou het jullie lukken om vriendelijk te blijven als iemand zo bits tegen je doet? Zeg eens eerlijk.

Trouwens, nogmaals; mijn hond plaste niet TEGEN de heg. Maar er naast. En nee, niet aan de kant van de tuin, aan de buitenkant. Jullie draven ook tamelijk door zeg! Is er soms een hetze tegen honden begonnen?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:23

eigenlijk vind ik dat een hond gewoon een luier om moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:25

ja en die gooi je dan in je eigen prullenbak THUIS.

Het is gewoon vreselijk goor als honden in je tuin zitten te sassen, ik vind dat heel vies. Mensen mogen niet eens wildplassen, dus ook honden niet vind ik.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:30

En wat zeggen jullie als je paard op de weg gaat staan te plassen ? OF in de buurt van een tuin van iemand ?
Niet dat veel paarden onderweg plassen maar er zijn erbij die het doen... roepen jullie dan hetzelfde nog ?
Net zoals met paardenpoep... laat toch ook het grootste gros van het paardenvolk liggen... dat mag wel ? ( nou weet ik dat paardenpoep minder stinkt e.d dan bij honden omdat honden vleeseters zijn e.d , maar toch is de bult 4 keer zo groot )

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 11:31

Lovely"]
ja en die gooi je dan in je eigen prullenbak THUIS.

Het is gewoon vreselijk goor als honden in je tuin zitten te sassen, ik vind dat heel vies. Mensen mogen niet eens wildplassen, dus ook honden niet vind ik.
[/quote]
WAar haal je dat vandaan, dat mijn hond in iemand anders zijn tuin sast? Ze mag helemaal niet van mij in iemand anders z'n tuin! Het lijkt erop dat jullie de zaak alleen maar verergeren om zelf maar te kunnen zeiken. Jullie zijn nog erger dan die vrouw!

En wildplassen voor honden?! Sjezes, het wordt steeds dommer hier.

[quote="SANEX schreef:
En wat zeggen jullie als je paard op de weg gaat staan te plassen ? OF in de buurt van een tuin van iemand ?
Niet dat veel paarden onderweg plassen maar er zijn erbij die het doen... roepen jullie dan hetzelfde nog ?
Net zoals met paardenpoep... laat toch ook het grootste gros van het paardenvolk liggen... dat mag wel ? ( nou weet ik dat paardenpoep minder stinkt e.d dan bij honden omdat honden vleeseters zijn e.d , maar toch is de bult 4 keer zo groot )

DAar wordt ook al her en der over geklaagd, heb ik gelezen. Ik denk dat dit ook een probleem gaat worden in de toekomst. Ik vraag me af hoe mensen dat zouden moeten oplossen. Je kunt moelijk een schep of zo meenemen als je rijdt. Waar moet je die laten?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:34

Desiree schreef:
WAar haal je dat vandaan, dat mijn hond in iemand anders zijn tuin sast?
desiree dat maak jij ervan. het was een algemene opmerking.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 11:36

SuperPepeijn schreef:
desiree dat maak jij ervan. het was een algemene opmerking.

Wat was een algemene opmerking? Over het plassen waar dit topic over ging? Hoe kun je een plasje opvangen en meenemen? Wat maakt het uit dat er hier en daar een plasje gedaan wordt? het regent hier vaak genoeg, wat voegt zo'n plasje daar nog aan toe?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:39

In Harlingen staat er al een boete op als je paardenschijt laat liggen.
Maar het draaide me eigenlijk om de mensen die hier zo hoog over een plasje van een hond blazen, wat dezen dan doen bij eigen paarden die plassen of poepen op straat... benieuwd of ze dan nog hetzelfde beleid voeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:39

SANEX schreef:
En wat zeggen jullie als je paard op de weg gaat staan te plassen ? OF in de buurt van een tuin van iemand ?
Niet dat veel paarden onderweg plassen maar er zijn erbij die het doen... roepen jullie dan hetzelfde nog ?
Net zoals met paardenpoep... laat toch ook het grootste gros van het paardenvolk liggen... dat mag wel ? ( nou weet ik dat paardenpoep minder stinkt e.d dan bij honden omdat honden vleeseters zijn e.d , maar toch is de bult 4 keer zo groot )


Toen ik nog een paard had en door de woonwijk reed, ging ik altijd later terug om de mest op te ruimen als hij had gescheten......en zo hoort het ook. In het bos op een ruiterpad ga ik niet terug hoor, dat is in de vrije natuur!

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:41

Desiree, ik ben eigenlijk ook nogal verbaasd over jouw topic.
Heb jij niet vaak last van andermans kinderen Knipoog
Ik heb het idee dat jij alles nogal vanuit je eigen situatie bekijkt.
Jouw hond hoort geen overlast op te leveren voor anderen net zoals jij dat van andermans kinderen ook verlangt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 11:46

Fitzroy schreef:
Desiree, ik ben eigenlijk ook nogal verbaasd over jouw topic.
Heb jij niet vaak last van andermans kinderen Knipoog
Ik heb het idee dat jij alles nogal vanuit je eigen situatie bekijkt.
Jouw hond hoort geen overlast op te leveren voor anderen net zoals jij dat van andermans kinderen ook verlangt.

Ik zal er volgende keer ook aan denken als ik ooit iets van een ander lees om er op een ander topic weer op terug te komen. Knipoog

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:48

Jouw hond heeft in dit geval vòòr het hegje geplast en de opmerking van de mevrouw in kwestie was op dat moment misschien niet terecht. Maar wie weet hoeveel hondenuitlaters jou vriend al voor waren gegaan die morgen die wèl hun hond tegen haar heg hadden laten plassen. Zelf kan ik me levendig voorstellen dat die mevrouw het niet fijn vind als honden tègen de heg aanplassen omdat het uiteindelijk lelijke plekken kan veroorzaken en als je zelf een tuin hebt dan weet je dat daar nog heel wat centen in gaan zitten. Waarschijnlijk was de kattige opmerking niet direct persoonlijk bedoeld, maar zoals al eerder gezegd, een lange irritatie die ze in het verleden wel vriendelijk heeft willen oplossen, maar waar geen gehoor aan werd gegeven en geloof me, uiteindelijk is dan je geduld op en word je kattig...

Paardenuitwepselen op de weg vind ik nog niet zo'n probleem, daar kun je niet in gaan staan. Maar vandeweek zag ik bij ons in het dorp een heel spoor paardenpoep op de stoep, sorry, maar dat vind ik associaal. Blijf met je paard gewoon op de weg, de stoep is voor voetgangers.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:49

zoooo, wat een drama over een plasje.
Ik had dat niet verwacht van de dierenliefhebbers hier.
En zoals het op mij overkomt wordt het met elk antwoord erger.
Polleke die een plasje doet bij een hegje...... Polleke die plast en poept in de tuin van andere mensen. Beetje overtrokken reacties allemaal.
Ik zou ook niet willen dat er honden tegen mijn heg aan plassen, want als het er eentje doet, doen ze het allemaal en binnen de korste keren eheb een gele en dode heg. Maar dat is nu helemaal niet aan de orde. Als ik me niet vergis doet Polleke een plasje aan de andere kant tegen de muur.

Ik denk niet dat Desiree gaat zeggen dat kinderen niet buiten mogen spelen. En Desiree uit ook haar ongenoegen over mensen die hun hond maar klakkeloos op de stoep laten sch ij ten. Dus ze bekijkt niet alles van haar kant. Je betaald hondenbelasting maar 1 km verderop kun je hond fatsoenlijk uitlaten (op sommige plaatsen), wat is nou een honden plasje tegen een muur met wat begroeing ? Jongens, Waar gaat dit over ?
Laatst bijgewerkt door Sando op 10-05-04 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:49

Romkabouter schreef:
Wat is het verschil tussen een brievenbus, een auto of een hegje Verward

Alle keren is het van iemand anders waar je hond tegen aan plast. Laat je hond uit op je eigen erf of neem geen hond als dat niet kan. Of laat het hondje dan op zijn minst tegen je eigen hegje aan plassen.

Goed, de toon van de vrouw kon vriendelijker, maar waarschijnlijk ergert ze zich er al tijden aan en betrapte ze nu iemand op heterdaad. Als je dan vriendelijk reageert heb je een sterke ruggegraat Lachen

Het hondje deed het op de stoep, het is tenslote een teefje.
Daarbij maakte ik uit de tekst van Desiree op dat het hier ging om een 'ongelukje' en dat het hondje het normaal op een andere plek doet. Moet je zo'n hondje dan dragen tot het bewuste perkje, of er een kurk in stoppen? Ik kan me best voorstellen dat je je dan omdraait en die vrouw negeert, ik laat me op die manier ook niet aanspreken.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:49

ik ben het ook eens met die mevrouw, je hebt overal van die speciale honden veldjes ed.
Ik zou ook pissig worden als een hond tegen mijn heg aan gaat plassen, doet ie maar lekker bij zijn baas zn heg.

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:49

Nee, Desiree, dan snap je de essentie niet.
Jouw dieren/kinderen whatever horen nu eenmaal geen overlast op te leveren. Dat geldt voor iedereen dus ook voor jou.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 11:50

Ophelia schreef:
Jouw hond heeft in dit geval vòòr het hegje geplast en de opmerking van de mevrouw in kwestie was op dat moment misschien niet terecht. Maar wie weet hoeveel hondenuitlaters jou vriend al voor waren gegaan die morgen die wèl hun hond tegen haar heg hadden laten plassen. Zelf kan ik me levendig voorstellen dat die mevrouw het niet fijn vind als honden tègen de heg aanplassen omdat het uiteindelijk lelijke plekken kan veroorzaken en als je zelf een tuin hebt dan weet je dat daar nog heel wat centen in gaan zitten. Waarschijnlijk was de kattige opmerking niet direct persoonlijk bedoeld, maar zoals al eerder gezegd, een lange irritatie die ze in het verleden wel vriendelijk heeft willen oplossen, maar waar geen gehoor aan werd gegeven en geloof me, uiteindelijk is dan je geduld op en word je kattig....

Dat meende ik ook al ja, dat mijn vriend op zijn kop kreeg door het wangedrag van anderen, heb ik al eerder gezegd. Er is inderdaad dus een grote hond die grote geelbruine vlaaien op de stoep legt. ik erger me er om 2 redenen aan, om bovenstaande verhaal (ik moet er ook voor opdraaien als hondeneigenaar), en omdat ik er zelf ook van walg. Maar als die vrouw mijn vriend er nou op een andere manier op had aangesproken, was zijn reactie al heel anders geweest.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:51

Desiree schreef:
Dat komt om de kwade blikken die IK moet ontvangen als gevolg van ZIJN daden.

Dus je ergert je alleen aan de hondepoep van die hond omdat JIJ er op aan gekeken wordt Verward

Pardon me, maar daar geloof ik niets van

Als jij je hondje niet meer op straat zijn behoefte laat doen, pas dan kun je er een ander op aanspreken vind ik. Anders blijft het een kwestie van de pot verwijt de ketel IMO

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:52

Ophelia schreef:
Paardenuitwepselen op de weg vind ik nog niet zo'n probleem, daar kun je niet in gaan staan.


Nee, jij niet, maar andere mensen weer wel. Met je paard veroorzaak je op die manier dus ook overlast. Mensen die niet van paarden houden, kunnen misschien wel gruwelen bij het idee dat ze met hun wielen van de auto door de stront rijden. Overlast is overlast.
Ik zie het altijd maar zo, dat het beter afbreekbaar is en ik heb er geen last van. Hondenpoep is 10 x viezer. Maar ja, iedereen is anders.
Laatst bijgewerkt door Sando op 10-05-04 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:52

Fitzroy je hebt helemaal gelijk, alleen is het een beetje jammer dat mensen de kleinste dingen al snel overlast vinden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 11:53

Romkabouter"]
[quote="Desiree"]Dat komt om de kwade blikken die IK moet ontvangen als gevolg van ZIJN daden.
[/quote]
Dus je ergert je alleen aan de hondepoep van die hond omdat JIJ er op aan gekeken wordt Verward

Pardon me, maar daar geloof ik niets van

Als jij je hondje niet meer op straat zijn behoefte laat doen, pas dan kun je er een ander op aanspreken vind ik. Anders blijft het een kwestie van de pot verwijt de ketel IMO
[/quote]
Wel ALLES lezen wat ik daar schrijf he rommiedepommie. [quote="Desiree schreef:
[Er is inderdaad dus een grote hond die grote geelbruine vlaaien op de stoep legt. ik erger me er om 2 redenen aan, om bovenstaande verhaal (ik moet er ook voor opdraaien als hondeneigenaar), en omdat ik er zelf ook van walg. Maar als die vrouw mijn vriend er nou op een andere manier op had aangesproken, was zijn reactie al heel anders geweest.


En ook dit nog eens opnieuw: Mijn hond plast alleen op straat, maar poept uit het zicht (dus zeker niet waar mensen lopen of fietsen). Het lijkt er echter op dat het feit dat ik een hond HEB al overlast voorzaakt.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 10-05-04 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:55

Desiree schreef:
En ook dit nog eens opnieuw: Mijn hond plast alleen op straat, maar poept uit het zicht (dus zeker niet waar mensen lopen of fietsen).


yep, mijn honden idem dito.
Als mensen daar over gaan "zeiken", dan kan ik me daar echt aan ergeren. Gelukkig wonen er erg veel honden hier in de buurt en is er niemand die er moeilijk over doet.