Voel me net een tosti....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Voel me net een tosti....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 10:56

Donderdag is er een gebroken lendenwervel en een gescheurde lendenwervel bij mij geconstateerd na de val van een paard op 24 april (zie verslag van de dag).

Ik moet nu 8 weken lang een corset aan, 24 uur per dag. Het is een soort metalen klem met wit leer omkleed. Zit superstrak! En vervolgens moet ik hem nog even strakker trekken d.m.v. een klem die ik om moet klappen (soort klem die op een appeltaartvorm zit).

Ik voel me nu dus net een tosti! *LOL*

Maar goed, de pijn is meteen een stuk minder, het voelt ook veiliger.
Dat ding trekt echter mijn wervelkolom goed recht en dat voel je dus wel in je rug! Al dertig jaar lang doe ik mijn best om recht op een paard te zitten, ik had meteen zo'n ding om moeten hebben! Haha!

Maar goed, paar uurtjes werken lukt dus wel met zo'n ding om. Das wel fijn, acht weken lang uit het raam kijken is ook niks...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:58

zo klinkt eng dat ongeluk van jou! Fijn dat je er toch een paar uurtjes mee kan werken lekker onder de mensen. Beterschap.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:44

Hey, ik lees het nu pas.
Oeps, dat viel dus toch niet mee. Een gebroken en gescheurde lendenwervel nog wel.
Mijn vader heeft er 3 maanden plat voor moeten liggen, wees maar blij dat de gezondheidszorg weer wat verder is.

Sterkte ermee, Mieke!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 11:52

Ik was ook erg bang dat ik plat moest, maar gelukkig hoeft dat niet... Dit is ook geen pretje, maar ach. Het is te overzien en ik kan nog vanalles doen.

Gezien de doodsmak die ik gemaakt heb, mag ik denk ik niet klagen hoor...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:55

Jeetje mina, dat is niet mis zeg! Maar kan me het veilige gevoel wel voorstellen, hou het maar mooi om voorlopig, ik duim voor je dat je je binnenkort wat beter voelt!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:57

wat erg voor je! maar gelukkig is de pijn al minder! beterschap!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:11

Ach gut He wat verschrikkelijk.
Gelukkig is de pijn al wat minder met dat corset om.
Beterschappies hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:30

Beterschap!! Lijkt me niet erg lekker om ze met zo'n harnas om te moeten rond zeulen.

Wat ik nu dacht: als je je insmeert met van die Dior Selvette afslankcreme en dan dat toti ijzer er omheen, dan moet je er wel heel strak onder vandaan komen Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:21

Wereldtip van Jippie!
Maar zonder gekheid, gelukkig dat je idd nog wat kunt doen, anders duren die 8 weken heel erg lang. Sterkte ermee.

catamenia
Berichten: 17
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Chillburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:48

dat si echt heel vervelend voor je heel -veel beterschap-

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:50

Jemig he! Dat was dan toch niet 'alleen maar' gekneusd zoals ze eerst dachten.
Heel veel sterkte !!
Gelukkig heb je wat afleiding in je werk !

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 23:07

zo dat klinkt best ernstig!
succes! en idd wel lekker dat je nog een beetje kan werken e.d.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 23:10

Ai, dat klinkt zeer pijnlijk! Beterschap!

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 23:15

Tjonge, dat is toch wel schrikken, zeg. Ik lees je verhalen nu al zo lang als Bokt en jij en ik er zijn, denk je eindelijk een fijn paard te rijden tehebben, na je goede actie om Toon en Kaminka een goed leven te geven en dan gebeurd er zo iets.
En dat je er dan ook nog zo lang mee hebt kunnen doorlopen? Nou ja, onder de pijnstillers en misschien meer strompelen dan lopen, maar toch...
Vreemd dat Kayla hetzelfde met dit paard is overkomen trouwens. Dan ga je inderdaad denken dat er iets goed mis is met dat paard, misschien iets in de hersenen, een tumor ofzo?
Ik ben zelf 20 januari van mijn paard gestort, ze gaf voor mijn gevoel uit het niets ( achteraf was dat niet bepaald zo) een mega hoge bok en ik knalde zo op mijn kop. Goedgekeurde, dikke cap op mijn kop, bodyprotector om, maar ik voelde een giga siddering door mijn ruggenmerg gaan. Uiteindelijk dezelfde avond naar het ziekenhuis, foto's, CT scan, conclusie: twee wervels aan de kant van het ruggenmerg ingedeukt. 8 dagen plat in het ziekenhuis, daarna een gipscorset van mijn kin tot mijn navel, na drie weken een nieuw gipscorset, geen nekkraag meer! Na anderhalve week een klittebandcorset en dat is nu zo'n kleine zes weken af. Ik heb nog wel last van tintelingen, in mijn rug, buik, rechterpink en ringvinger, maar dat schijnt normaal te zijn en te moeten slijten. Dat gips was heel vervelend, maar 8 weken zo'n corset als jij hebt, lijkt me ook geen pretje. Mag je nu ook echt niet douchen enzo? Met gips kon dat niet, maar daarna mocht het corset bij mij in bed en met douchen af, heerlijk! Het zal trouwens ook niet echt lekker slapen denk ik, als je het steeds om moet houden.
Hieruit blijkt wel dat ieder ziekenhuis weer iets anders doet, ik was tenminste in Den Helder, jij waarschijnlijk in Alkmaar?
Ik hoop maar voor je dat het straks niet te warm gaat worden, anders zal het wel lekker zweterig worden.
Ik zit inmiddels weer op mijn paard, longeer haar wel vaak van te voren, ik denk dat het paardenvirus bij jou straks ook wel weer toeslaat, niet met dit paard, maar dan wel weer met een ander!
Volgens mij zal je na die 8 weken wel mogen afbouwen met dat corset, dan krijg je misschien ook wel fysio erbij, kan je je rugspieren ook weer gaan opbouwen, die worden wel slapjes na zo'n periode van niets doen.
Heel veel sterkte in elk geval en houdt ons maar op de hoogte van je herstel!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 09:30

Zo, zeg, dat verhaal van Jet is ook niet mis.... Scheve mond

Ik zal altijd een paard hebben of ik er nou wel of niet op kan of wil rijden, dat paardenvirus zit compleet in mijn genen, gaat noooooiiiit meer over!! En er zijn nog zoveel leuke dingen met paarden te doen, vrijheidsdressuur, lange teugelwerk, fokken. Ik vermaak me wel hoor. En wie weet ooit een IJslander (jeugddroom Haha! ), lekker tölten door het bos, als je daarvan af dondert ben je in ieder geval iets sneller beneden.... Tong uitsteken

In eerste instantie voelde ik me met dat corset om net Eric van Muiswinkel die Anton Geessink nadoet! *LOL*