gezeik over een plasje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

gezeik over een plasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 09:14

Mijn vriend liep mijn hondje uit te laten. Nu doen we dat niet zoveel bij ons in de buurt. Door de week neem ik de hond direct mee naar mijn ouders voor het werken, en dan laat mijn moeder haar daar uit. En als Polle ophaal, dan gaat ze mee naar de stal, en is ze er daar de hele avond uit. En in het weekend gaat ze mee naar de paarden en zo. Nu liep mijn vriend een keer met haar te wandelen 's ochtends. Hij steekt dan de straat over en loopt dan achter huizen door naar een straat waar aan 1 kant huizen staan, en de andere kant een helling met begroeiing en een muur. Daar gaat polle dan vaak plassen, en aan de andere kant, op een muurtje met plantsoen doet ze haar behoefte. Zo hoeft niemand er in te lopen of ook maar te zien wat ze achter laat.

Onderweg op de hoek van een huis plaste ze bij een hegje. Komt meteen een mens naar buiten, "hallo, wilt u even terugkomen!" "wat zou er nou gebeurd zijn?!" denkt mijn vriend. "wilt u uw hond voortaan bij uw eigen heg bij uw eigen tuin laten plassen ja!" Stefan reageerde niet, haalde zijn schouders op en liep maar weer door. GElukkig voor dat mens dat ze mijn niet trof. Ik had haar eens even lekker de oren gewassen. MEnsenlieve, dat ze over zoiets zeiken zeg!

Nu moet je weten dat er bij ons in de buurt inderdaad iemand is met een grote hond die de stoep volscheit! En dat zal mogelijk de aanleiding zijn om over onze hond te zeiken!

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 09:41

teriema"]
Toen wij nog een hond hadden liet ik hem ook altijd aan de stoeprand kant lopen en deed hij zijn plasje ook in de goot.
[/quote]
Het is een smal straatje met drempels, en een stoeprand is er niet. Omdat het er weinig verkeer komt zouden er kinderen kunnen spelen (hoewel je toch nog eens gekken hebt die er volgas rondrijden).

[quote="KellyenXena"]
Tsja, het tolerantie niveau van mensen lijkt ook wel te dalen bij de dag...Al kan ik me voorstellen dat ze het vervelend vinden dat die grote hond in de buurt alles onderpoept.. Onze buren hebben er ook een handje van, hun hond achter onze garage (en soms zelfs recht voor de deur) te laten poepen en niet opruimen..Na een paar waarschuwingen is de poep over de schutting retour gegaan in de tuin van de buren...Dan moeten ze het maar opruimen.

Maar dat mensen ook echt moeilijk gaan doen over een plasje Verward
[/quote]
Ik zie verdorie niet wie die achterbakse l*l is die dat doet! Anders zou ik hem er rechtstreeks op aanspreken! Ik erger me ook kapot aan het feit dat ik moet zigzaggen over de stoep en alleen de aanblik van die stront al, echt walgelijk! het is ongelofelijk eigenlijk dat iemand dat maar normaal vindt dat het daar ligt.

[quote="faye schreef:
Als een hond overlast geeft, betekent dat dat er ook met argusogen naar andere honden gekeken wordt. Dat is toch menselijk?

Menselijk is dan ook de stijgende intolerantie naar elkaar. Is dat positief voor de samenleving, intolerantie?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 09:51

Sorane schreef:
+:)+ Ben het helemaal met die dame eens. Ik zou ook pissed worden als er zo'n rothond tegen mijn heg aan het plassen was. Doe maar lekker in de goot. Of op een plaats waar het wel mag.
Mijn hondje is geen rothond.

En ze mag overal plassen, kan geen kwaad. Zeker niet met al die regen afgelopen vrijdag, dat maakt dan ook geen zak meer uit.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 10-05-04 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 09:53

faye"]
[quote="Desiree"][quote="faye schreef:
Als een hond overlast geeft, betekent dat dat er ook met argusogen naar andere honden gekeken wordt. Dat is toch menselijk?

Menselijk is dan ook de stijgende intolerantie naar elkaar. Is dat positief voor de samenleving, intolerantie?
[/quote]

Ben jij zelf zo tolerant dan? Waarom mag de een wel intolerant zijn en de ander niet? Verbeter de wereld begin bij jezelf was het toch.....
[/quote]

Ik merk inderdaad bij mezelf dat ik ook steeds minder tolerant word. DAt komt ook voort door het gedrag van andere mensen. Vooral in het verkeer. Ik droom er wel eens van dat ik ze kon ontlopen, al die mensen, het zijn er zoveel he. En het worden er steeds meer.

Ik liever mijn bijdrage al aan de maatschappij door zelf geen kinderen op de wereld te zetten. En als er nu meer mensen zo zouden denken, dan zou het minder druk worden en dan zouden de mensen mogelijk weer toleranter worden.

Overigens, over tolerantie gesproken, het klinkt hier in dit topic vanuit andere richtingen ook al niet erg tolerant, raar dat je daar niets van zegt.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 09:59

SANEX schreef:
"Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen"

HAHAHAHAHA, misschien moet ik dat op een briefje schrijven en dat door haar brievenbus doen, dat lijkt me echt lachen! Haha!
Soms kun je gezeik het beste oplossen met humor. Moet ze natuurlijk wel gevoel voor humor hebben, en ik heb het gevoel dat zij dat niet heeft....

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 10:15

Sjuimpje schreef:
Je hebt daar wel een punt Faye, maar als je het concreet bekijkt had die mevrouw al beter een andere toon aan kunnen slaan:
“Meneer, zou u uw hondje de volgende keer ergens anders willen laten plassen? Mijn hegje is op dit moment 1 groot plasverzamelpunt en ik vind dat niet zo fris.”

ja, stel dat zo'n hegje helemaal kapotgepist wordt (hoewel mijn hond neit tegen een heg aanpist, dat doen reutjes wel), dan kan ze het probleem voorleggen, en ze kan de plekken aanwijzen. En dan snap ik dat ze haar tuin intact wil houden. Mijn vriend had dan ook anders gereageerd. I.p.v. door te lopen, veel begripvoller.

wie zaait, die oogst he. Ze wekt met haar onvriendelijke toon geen begrip op.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 11:12

Ophelia schreef:
Vraagje Desiree: Heb je zelf een tuin??

Yep. Achter. Voortuin amper.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 11:14

Romkabouter"]
[quote="Desiree"]Ik zie verdorie niet wie die achterbakse l*l is die dat doet! Anders zou ik hem er rechtstreeks op aanspreken! Ik erger me ook kapot aan het feit dat ik moet zigzaggen over de stoep en alleen de aanblik van die stront al, echt walgelijk! het is ongelofelijk eigenlijk dat iemand dat maar normaal vindt dat het daar ligt.
[/quote]
Dit zeg je hier nu zo... en dan denk je dat als je die persoon ziet jij hem wel op vriendelijke toon kunt aanspreken? Volgens mij niet.

Zelfde verhaal dus: langdurige ergernis <-> overtrokken geirriteerde reactie
[/quote]
Ik geef toe dat dat inderdaad moeilijk zal zijn. Dat komt om de kwade blikken die IK moet ontvangen als gevolg van ZIJN daden.

[quote="Lovely schreef:
en een hondenbezitter die zich gewoon omdraait en wegloopt, nee daar schiet de gemeenschap iets mee op.

Wat maakt het nu uit dat een hond daar plast? Die vrouw had kunnen uitleggen waarom ze niet wil dat de hond daar plast? Als mensen lelijk tegen je doen, dan draai je je meestal om en druip je af. Is dat zo raar?

HOeveel katten lopen er buiten niet rond en lopen overal te plassen? speciaal in die buurt...


Wat denk je, zou het jullie lukken om vriendelijk te blijven als iemand zo bits tegen je doet? Zeg eens eerlijk.

Trouwens, nogmaals; mijn hond plaste niet TEGEN de heg. Maar er naast. En nee, niet aan de kant van de tuin, aan de buitenkant. Jullie draven ook tamelijk door zeg! Is er soms een hetze tegen honden begonnen?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 11:31

Lovely"]
ja en die gooi je dan in je eigen prullenbak THUIS.

Het is gewoon vreselijk goor als honden in je tuin zitten te sassen, ik vind dat heel vies. Mensen mogen niet eens wildplassen, dus ook honden niet vind ik.
[/quote]
WAar haal je dat vandaan, dat mijn hond in iemand anders zijn tuin sast? Ze mag helemaal niet van mij in iemand anders z'n tuin! Het lijkt erop dat jullie de zaak alleen maar verergeren om zelf maar te kunnen zeiken. Jullie zijn nog erger dan die vrouw!

En wildplassen voor honden?! Sjezes, het wordt steeds dommer hier.

[quote="SANEX schreef:
En wat zeggen jullie als je paard op de weg gaat staan te plassen ? OF in de buurt van een tuin van iemand ?
Niet dat veel paarden onderweg plassen maar er zijn erbij die het doen... roepen jullie dan hetzelfde nog ?
Net zoals met paardenpoep... laat toch ook het grootste gros van het paardenvolk liggen... dat mag wel ? ( nou weet ik dat paardenpoep minder stinkt e.d dan bij honden omdat honden vleeseters zijn e.d , maar toch is de bult 4 keer zo groot )

DAar wordt ook al her en der over geklaagd, heb ik gelezen. Ik denk dat dit ook een probleem gaat worden in de toekomst. Ik vraag me af hoe mensen dat zouden moeten oplossen. Je kunt moelijk een schep of zo meenemen als je rijdt. Waar moet je die laten?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 11:36

SuperPepeijn schreef:
desiree dat maak jij ervan. het was een algemene opmerking.

Wat was een algemene opmerking? Over het plassen waar dit topic over ging? Hoe kun je een plasje opvangen en meenemen? Wat maakt het uit dat er hier en daar een plasje gedaan wordt? het regent hier vaak genoeg, wat voegt zo'n plasje daar nog aan toe?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 11:46

Fitzroy schreef:
Desiree, ik ben eigenlijk ook nogal verbaasd over jouw topic.
Heb jij niet vaak last van andermans kinderen Knipoog
Ik heb het idee dat jij alles nogal vanuit je eigen situatie bekijkt.
Jouw hond hoort geen overlast op te leveren voor anderen net zoals jij dat van andermans kinderen ook verlangt.

Ik zal er volgende keer ook aan denken als ik ooit iets van een ander lees om er op een ander topic weer op terug te komen. Knipoog

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 11:50

Ophelia schreef:
Jouw hond heeft in dit geval vòòr het hegje geplast en de opmerking van de mevrouw in kwestie was op dat moment misschien niet terecht. Maar wie weet hoeveel hondenuitlaters jou vriend al voor waren gegaan die morgen die wèl hun hond tegen haar heg hadden laten plassen. Zelf kan ik me levendig voorstellen dat die mevrouw het niet fijn vind als honden tègen de heg aanplassen omdat het uiteindelijk lelijke plekken kan veroorzaken en als je zelf een tuin hebt dan weet je dat daar nog heel wat centen in gaan zitten. Waarschijnlijk was de kattige opmerking niet direct persoonlijk bedoeld, maar zoals al eerder gezegd, een lange irritatie die ze in het verleden wel vriendelijk heeft willen oplossen, maar waar geen gehoor aan werd gegeven en geloof me, uiteindelijk is dan je geduld op en word je kattig....

Dat meende ik ook al ja, dat mijn vriend op zijn kop kreeg door het wangedrag van anderen, heb ik al eerder gezegd. Er is inderdaad dus een grote hond die grote geelbruine vlaaien op de stoep legt. ik erger me er om 2 redenen aan, om bovenstaande verhaal (ik moet er ook voor opdraaien als hondeneigenaar), en omdat ik er zelf ook van walg. Maar als die vrouw mijn vriend er nou op een andere manier op had aangesproken, was zijn reactie al heel anders geweest.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 11:53

Romkabouter"]
[quote="Desiree"]Dat komt om de kwade blikken die IK moet ontvangen als gevolg van ZIJN daden.
[/quote]
Dus je ergert je alleen aan de hondepoep van die hond omdat JIJ er op aan gekeken wordt Verward

Pardon me, maar daar geloof ik niets van

Als jij je hondje niet meer op straat zijn behoefte laat doen, pas dan kun je er een ander op aanspreken vind ik. Anders blijft het een kwestie van de pot verwijt de ketel IMO
[/quote]
Wel ALLES lezen wat ik daar schrijf he rommiedepommie. [quote="Desiree schreef:
[Er is inderdaad dus een grote hond die grote geelbruine vlaaien op de stoep legt. ik erger me er om 2 redenen aan, om bovenstaande verhaal (ik moet er ook voor opdraaien als hondeneigenaar), en omdat ik er zelf ook van walg. Maar als die vrouw mijn vriend er nou op een andere manier op had aangesproken, was zijn reactie al heel anders geweest.


En ook dit nog eens opnieuw: Mijn hond plast alleen op straat, maar poept uit het zicht (dus zeker niet waar mensen lopen of fietsen). Het lijkt er echter op dat het feit dat ik een hond HEB al overlast voorzaakt.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 10-05-04 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 11:59

SuperPepeijn"]
[quote="Lovely schreef:
Verder ben ik het met Fitzroy eens dat dieren geen last voor anderen mogen zijn.
en de verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij de eigenaar.
[/quote]
Juist, en zoals jullie hebben kunnen lezen, neem ik die verantwoordelijkheid ook. In de nabije toekomst kan ik dat zelfs nog beter, want dan gaan we echt buiten wonen (en dan bedoel ik niet in een dorp in een woonwijk maar ECHT op het platteland).
Maar goed, die vrouw kon dat natuurlijk niet weten. DAarom had ik liever gehad dat ze mijn vriend op een andere manier aangesproken had. Dan was ze daar wel achter gekomen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 12:01

Lovely schreef:
misschien had je vriend, als verantwoordelijke eigenaar, de situatie ook iets beter kunnen hanteren? Enig begrip voor de klacht van die mevrouw was wel op zijn plaats geweest, dunkt me.

Dan had ze hem anders moeten aanspreken en niet na moeten roepen. Wie zaait, die oogst, weet je nog?
als je mensen zo zuur aanspreekt, dan reageren ze eerder gesloten en ontoegankelijk i.p.v. open en ontvankelijk. En dat is heel menselijk.

En ik kan me van jou en SP niet voorstellen dat jullie beter hadden gereageerd, dat is niet de indruk die jullie wekken hier op bokt. Jullie gedragen je hier in deze topic een stuk heiliger dan dat je bent.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 12:06

Ophelia schreef:
Toch ben ik heel benieuwd of jij in zo'n soort situatie lang rustig zou blijven. Uiteindelijk verliesd iedereen zijn geduld, niet alleen die mevrouw. De pech is alleen dat het nu jou vriend betrof, maar zo traumatisch was deze gebeurtenis toch niet voor hem?

Ik zou daar niet over vallen, over een plasje. Anders wordt het als het poep voor je deur is, of ergens op de stoep.

het was niet traumatisch, maar gewoon ergerlijk.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 12:12

Ophelia schreef:
En dus erger jij je aan dat soort mensen en die mevrouw aan plassende honden en zo heeft iedereen wel wat.

er is verschil he; bij de een is de grens HEEL snel bereikt en bij de ander veel minder.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 12:14

De toon was al gezet Ophelia.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 12:16

Ophelia"]
[quote="Desiree"][quote="Ophelia schreef:
En dus erger jij je aan dat soort mensen en die mevrouw aan plassende honden en zo heeft iedereen wel wat.

er is verschil he; bij de een is de grens HEEL snel bereikt en bij de ander veel minder.
[/quote]

Je weet niet hoe snel hè. Immers, de hoeveelste hondenbezitter was jou vriend in dit geval die haar heg als doelwit had gekozen. (ik weet het, in dit geval niet tegen het hegje, maar het gaat om de discussie als het wèl tegen het hegje was)
[/quote]
Ik kan me echt niet verantwoorden voor andere mensen. Ik kan me alleen verantwoorden voor mijn eigen acties. Ik begrijp haar ergernis, maar ze heeft de verkeerde aangesproken. Dat kon ze niet weten natuurlijk, maar ze had wel de kans om dat uit te zoeken. GEwoon, door normaal aan te spreken. Niet na te roepen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 12:19

Lovely"]
[quote="SuperPepeijn"]:)) die is leuk desiree!
[/quote]
Je haalt me de woorden uit de mond *LOL* *LOL*.

Rom heeft ook wel gelijk, want desiree kent mij ook helemaal niet persoonlijk. Gelukkig wordt ik nooit nageroepen of -gescholden, ik geef daar weinig reden toe, kennelijk.
[/quote]

Ik zie hoe jij hier op bokt reageert, dat zegt mij genoeg. het feit dat je altijd hulp krijgt van vriendje SP zegt mij ook genoeg.


[quote="faye schreef:
Bovendien, als zij aan de andere kant van het hegje stond, kon ze niet zien dat jouw hond naast de heg een plas deed ipv ertegenaan.


Dan kon ze mijn vriend dus ook niet bij voorbaat beschuldigen?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 12:25

Lovely schreef:
[
Melig! *LOL* *LOL* SP en ik zijn het gewoon vaak eens, c'est tous.
Maar ik word niet nageroepen op straat, jullie wel Haha!.
[/quote]

Misschien omdat je stiekummer bent? Knipoog

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 12:27

faye"]
Ik geloof dat jij weinig inlevingsvermogen hebt.........
Is het nou zo moeilijk om de situatie ook eens van de andere kant te bekijken????
[/quote]
[quote="Desiree schreef:
[
Ik begrijp haar ergernis, maar ze heeft de verkeerde aangesproken. Dat kon ze niet weten natuurlijk, maar ze had wel de kans om dat uit te zoeken. GEwoon, door normaal aan te spreken. Niet na te roepen.
[/quote]

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 12:33

faye"]
[quote="Desiree"][quote="faye"]
Ik geloof dat jij weinig inlevingsvermogen hebt.........
Is het nou zo moeilijk om de situatie ook eens van de andere kant te bekijken????
[/quote]
[quote="Desiree"]
[
Ik begrijp haar ergernis, maar ze heeft de verkeerde aangesproken. Dat kon ze niet weten natuurlijk, maar ze had wel de kans om dat uit te zoeken. GEwoon, door normaal aan te spreken. Niet na te roepen.
[/quote][/quote]

Je moet iemand wel naroepen als hij doorloopt, of niet? Verward
[/quote]
Hij was al voorbij toen ze hem aansprak. Weet hij veel.

[quote="Lovely"]
[quote="Desiree"][quote="Lovely schreef:
[
Melig! *LOL* *LOL* SP en ik zijn het gewoon vaak eens, c'est tous.
Maar ik word niet nageroepen op straat, jullie wel Haha!.
[/quote]
Misschien omdat je stiekummer bent? Knipoog

Stiekem je hondje achter iemands heg laten is nou eenmaal niet zo netjes.
[/quote]
onzinnige opmerking.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 10-05-04 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 12:39

Sjuimpje"]
[quote="Desiree schreef:
Onderweg op de hoek van een huis plaste ze bij een hegje.

Gewoon op straat dus, voor het hegje.
Dus niet in de tuin en ook niet tegen het hegje aan.
[/quote]
klopt. zucht. maar dat wordt niet gelezen. Men leest hier IN DE TUIN TEGEN HET HEGJE.

Sja, in dat geval ben je schuldig.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 12:46

Lovely"]
[quote="Sjuimpje"][quote="Lovely schreef:
Jij laat je hondjes heus niet hun behoefte doen in andermans tuin, dacht ik??

Nope, en dat deed de vriend van Desiree ook niet.
[/quote]
Maar wel dichtbij genoeg om die mevrouw kwaad te maken.
[/quote]
WAarschijnlijk hebben mensen te weinig ruimte en leven ze te dicht op elkaar. Want als je valt over een plasje op straat voor je hegje.....

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, Afanaisa91, aliida, Amazonbot, Amber_anne, Annefleur200, Antonius, APCIII, Baredawn, Charat, ComscoreBot, Flippertje, Floko, Fnanne, fotolijstje, GrapeshotBot, hanne2001, ievie, Joy_Mennings, leintje_, Lian, Lisa_22, lisawouda93, Loreke2, MarJon, Melanie_D, Pytje, reina, SANEX, SemrushBot, senna21, sollair310, wonanda, xAlice, xSimonee, XxLMMxX en 159 bezoekers