gezeik over een plasje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

gezeik over een plasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 09:14

Mijn vriend liep mijn hondje uit te laten. Nu doen we dat niet zoveel bij ons in de buurt. Door de week neem ik de hond direct mee naar mijn ouders voor het werken, en dan laat mijn moeder haar daar uit. En als Polle ophaal, dan gaat ze mee naar de stal, en is ze er daar de hele avond uit. En in het weekend gaat ze mee naar de paarden en zo. Nu liep mijn vriend een keer met haar te wandelen 's ochtends. Hij steekt dan de straat over en loopt dan achter huizen door naar een straat waar aan 1 kant huizen staan, en de andere kant een helling met begroeiing en een muur. Daar gaat polle dan vaak plassen, en aan de andere kant, op een muurtje met plantsoen doet ze haar behoefte. Zo hoeft niemand er in te lopen of ook maar te zien wat ze achter laat.

Onderweg op de hoek van een huis plaste ze bij een hegje. Komt meteen een mens naar buiten, "hallo, wilt u even terugkomen!" "wat zou er nou gebeurd zijn?!" denkt mijn vriend. "wilt u uw hond voortaan bij uw eigen heg bij uw eigen tuin laten plassen ja!" Stefan reageerde niet, haalde zijn schouders op en liep maar weer door. GElukkig voor dat mens dat ze mijn niet trof. Ik had haar eens even lekker de oren gewassen. MEnsenlieve, dat ze over zoiets zeiken zeg!

Nu moet je weten dat er bij ons in de buurt inderdaad iemand is met een grote hond die de stoep volscheit! En dat zal mogelijk de aanleiding zijn om over onze hond te zeiken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:30

Honden horen toch in de goot? Knipoog

Maar toch, als er een plast tegen je heg, doet de volgende het ook en dat gaat natuurlijk wel stinken. In zoverre kan ik me de ergernis wel voorstellen. Weet jij veel hoeveel honden er tegen haar heg pissen?

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:31

IK moet zeggen dat er bij ons in de buurt ook her en der bordjes staan van "hier niet de behoeften van uw hond, ook geen plasje!". Ze gaan er dan ook van uit dat als er 1 hond heeft geplast de volgende het ook gaat doen (en bij veel reutjes is dat ook zo). En mensen die achter de plantenpotjes in de vensterbank op wacht zitten houden dit heel goed in de gaten! (je moet toch een doel hebben in je leven) Toen wij nog een hond hadden liet ik hem ook altijd aan de stoeprand kant lopen en deed hij zijn plasje ook in de goot.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:31

Lijkt me ook een beetje overdreven, als ze nou tegen een mooie brievenbus of auto had geplast was het wat anders geweest, maar gewoon op de stoep net voor een hegje? Nee, zie het probleem ook niet.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:32

Tsja, het tolerantie niveau van mensen lijkt ook wel te dalen bij de dag...Al kan ik me voorstellen dat ze het vervelend vinden dat die grote hond in de buurt alles onderpoept.. Onze buren hebben er ook een handje van, hun hond achter onze garage (en soms zelfs recht voor de deur) te laten poepen en niet opruimen..Na een paar waarschuwingen is de poep over de schutting retour gegaan in de tuin van de buren...Dan moeten ze het maar opruimen.

Maar dat mensen ook echt moeilijk gaan doen over een plasje Verward

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:32

faye schreef:
Honden horen toch in de goot? Knipoog

Nou, niet de honden hoor Haha!
Liever wel hun behoefte, alleen hebben wij bij ons in de straat niet eens een stoep dus wordt het voor ons al lastiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:33

Als een hond overlast geeft, betekent dat dat er ook met argusogen naar andere honden gekeken wordt. Dat is toch menselijk?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 09:41

teriema"]
Toen wij nog een hond hadden liet ik hem ook altijd aan de stoeprand kant lopen en deed hij zijn plasje ook in de goot.
[/quote]
Het is een smal straatje met drempels, en een stoeprand is er niet. Omdat het er weinig verkeer komt zouden er kinderen kunnen spelen (hoewel je toch nog eens gekken hebt die er volgas rondrijden).

[quote="KellyenXena"]
Tsja, het tolerantie niveau van mensen lijkt ook wel te dalen bij de dag...Al kan ik me voorstellen dat ze het vervelend vinden dat die grote hond in de buurt alles onderpoept.. Onze buren hebben er ook een handje van, hun hond achter onze garage (en soms zelfs recht voor de deur) te laten poepen en niet opruimen..Na een paar waarschuwingen is de poep over de schutting retour gegaan in de tuin van de buren...Dan moeten ze het maar opruimen.

Maar dat mensen ook echt moeilijk gaan doen over een plasje Verward
[/quote]
Ik zie verdorie niet wie die achterbakse l*l is die dat doet! Anders zou ik hem er rechtstreeks op aanspreken! Ik erger me ook kapot aan het feit dat ik moet zigzaggen over de stoep en alleen de aanblik van die stront al, echt walgelijk! het is ongelofelijk eigenlijk dat iemand dat maar normaal vindt dat het daar ligt.

[quote="faye schreef:
Als een hond overlast geeft, betekent dat dat er ook met argusogen naar andere honden gekeken wordt. Dat is toch menselijk?

Menselijk is dan ook de stijgende intolerantie naar elkaar. Is dat positief voor de samenleving, intolerantie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:49

OK dan! Ben het helemaal met die dame eens. Ik zou ook pissed worden als er zo'n rothond tegen mijn heg aan het plassen was. Doe maar lekker in de goot. Of op een plaats waar het wel mag.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 09:51

Sorane schreef:
+:)+ Ben het helemaal met die dame eens. Ik zou ook pissed worden als er zo'n rothond tegen mijn heg aan het plassen was. Doe maar lekker in de goot. Of op een plaats waar het wel mag.
Mijn hondje is geen rothond.

En ze mag overal plassen, kan geen kwaad. Zeker niet met al die regen afgelopen vrijdag, dat maakt dan ook geen zak meer uit.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 10-05-04 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:51

Desiree"]
[quote="faye schreef:
Als een hond overlast geeft, betekent dat dat er ook met argusogen naar andere honden gekeken wordt. Dat is toch menselijk?

Menselijk is dan ook de stijgende intolerantie naar elkaar. Is dat positief voor de samenleving, intolerantie?
[/quote]

Ben jij zelf zo tolerant dan? Waarom mag de een wel intolerant zijn en de ander niet? Verbeter de wereld begin bij jezelf was het toch.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:52

Sjuimpje"]
[quote="faye schreef:
Honden horen toch in de goot? Knipoog

Nou, niet de honden hoor Haha!
Liever wel hun behoefte, alleen hebben wij bij ons in de straat niet eens een stoep dus wordt het voor ons al lastiger.
[/quote]
De hond ook als deze zijn behoefte doet! Knipoog *LOL*

Als er geen stoep is, is er geen stoep. Dan zou ik zelf voor de kant van de weg kiezen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 09:53

faye"]
[quote="Desiree"][quote="faye schreef:
Als een hond overlast geeft, betekent dat dat er ook met argusogen naar andere honden gekeken wordt. Dat is toch menselijk?

Menselijk is dan ook de stijgende intolerantie naar elkaar. Is dat positief voor de samenleving, intolerantie?
[/quote]

Ben jij zelf zo tolerant dan? Waarom mag de een wel intolerant zijn en de ander niet? Verbeter de wereld begin bij jezelf was het toch.....
[/quote]

Ik merk inderdaad bij mezelf dat ik ook steeds minder tolerant word. DAt komt ook voort door het gedrag van andere mensen. Vooral in het verkeer. Ik droom er wel eens van dat ik ze kon ontlopen, al die mensen, het zijn er zoveel he. En het worden er steeds meer.

Ik liever mijn bijdrage al aan de maatschappij door zelf geen kinderen op de wereld te zetten. En als er nu meer mensen zo zouden denken, dan zou het minder druk worden en dan zouden de mensen mogelijk weer toleranter worden.

Overigens, over tolerantie gesproken, het klinkt hier in dit topic vanuit andere richtingen ook al niet erg tolerant, raar dat je daar niets van zegt.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:56

"Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen"

Is een tekstje dat hier wel bijpast Knipoog Komt van een wc tegeltje bij mn broer op de plee Haha!

Ik vind het wel overdreven hoor, oke er plassen andere honden weer overheen om hun geurvlag uit te zetten ( vooral reuen ) , maar 1 regenbui en het is weer weg.
Zowiezo vind ik hondenplas niet stinken, ik ruik het echt niet.
Ik heb 3 honden, altijd wel komisch als ik ze uitlaat, asl eentje plast, plast de volgende daar weer overheen en de derde daar ook weer overheen.
Zo gaat het bij elk boompje of paaltje dat we tegen komen Haha!

Vind dat die dame een beetje een groot probleem maakt van iets kleins... als we al gaan zeuren over een beetje hondenvocht... jeetje, dan kunnen we overal wel over gaan zeuren

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 09:59

SANEX schreef:
"Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen"

HAHAHAHAHA, misschien moet ik dat op een briefje schrijven en dat door haar brievenbus doen, dat lijkt me echt lachen! Haha!
Soms kun je gezeik het beste oplossen met humor. Moet ze natuurlijk wel gevoel voor humor hebben, en ik heb het gevoel dat zij dat niet heeft....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:00

Oh nou ja dat komt omdat het jouw topic is denk ik.

Ik denk wel dat we allemaal een keuze hebben. Je kunt er voor kiezen om te denken, wat een zeikwijf, pfffffff, en doorlopen.

Of denken, misschien is het wel vervelend voor haar, sorry zeggen en dan doorlopen.

De tweede optie maakt deze maatschappij wel een stuk vriendelijker en draaglijker!
Inlevingsvermogen is ver te zoeken tegenwoordig en dat is heel jammer! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:09

Je hoort gewoon je rommel of bij je te houden of te zorgen dat een ander er geen hinder van ondervindt. Dat geldt dus ook voor de uitwerpselen van je hond!

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:11

ik moet zeggen dat mijn vader er ook altijd een hekel aan had als er honden tegen zijn hegje en plantjes aan plasten, want hij zat daar nog wel eens met zijn handen in de grond te wroeten. Hij strooide dan altijd wat vim op de grond en volgens hem wilde honden daar dan niet plassen. Zo had hij er zelf ook geen last van.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:12

Je hebt daar wel een punt Faye, maar als je het concreet bekijkt had die mevrouw al beter een andere toon aan kunnen slaan:
“Meneer, zou u uw hondje de volgende keer ergens anders willen laten plassen? Mijn hegje is op dit moment 1 groot plasverzamelpunt en ik vind dat niet zo fris.”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:13

Sjuimpje schreef:
Je hebt daar wel een punt Faye, maar als je het concreet bekijkt had die mevrouw al beter een andere toon aan kunnen slaan:
“Meneer, zou u uw hondje de volgende keer ergens anders willen laten plassen? Mijn hegje is op dit moment 1 groot plasverzamelpunt en ik vind dat niet zo fris.”

Inderdaad!
Maar als de ander het niet doet is het nog geen reden om het zelf niet op een goede manier te doen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 10:15

Sjuimpje schreef:
Je hebt daar wel een punt Faye, maar als je het concreet bekijkt had die mevrouw al beter een andere toon aan kunnen slaan:
“Meneer, zou u uw hondje de volgende keer ergens anders willen laten plassen? Mijn hegje is op dit moment 1 groot plasverzamelpunt en ik vind dat niet zo fris.”

ja, stel dat zo'n hegje helemaal kapotgepist wordt (hoewel mijn hond neit tegen een heg aanpist, dat doen reutjes wel), dan kan ze het probleem voorleggen, en ze kan de plekken aanwijzen. En dan snap ik dat ze haar tuin intact wil houden. Mijn vriend had dan ook anders gereageerd. I.p.v. door te lopen, veel begripvoller.

wie zaait, die oogst he. Ze wekt met haar onvriendelijke toon geen begrip op.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:30

Vraagje Desiree: Heb je zelf een tuin??

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:37

Ik heb even wat reacties over het toverwoord "Tolerantie" gesplit.
Misschien moeten we dat woord in ons achterhoofd houden als we een reactie tikken Knipoog

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:41

Sorane schreef:
+:)+ Ben het helemaal met die dame eens. Ik zou ook pissed worden als er zo'n rothond tegen mijn heg aan het plassen was.


Nou, gatverdamme, ik ook. Ik vind het gewoon echt ranzig, de volgende keer zit jij de heg te snoeien met je handen in de hondenpies Misselijk.
En wat is het voor een kleine moeite om je hond even ergens anders te laten plassen?
Kies gewoon voor de weg van de minste weerstand, en verplaats je ook eens in iemand anders. Blègh... honden Misselijk.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:49

Sjuimpje schreef:
als ze nou tegen een mooie brievenbus of auto had geplast was het wat anders geweest, maar gewoon op de stoep net voor een hegje?

Wat is het verschil tussen een brievenbus, een auto of een hegje Verward

Alle keren is het van iemand anders waar je hond tegen aan plast. Laat je hond uit op je eigen erf of neem geen hond als dat niet kan. Of laat het hondje dan op zijn minst tegen je eigen hegje aan plassen.

Goed, de toon van de vrouw kon vriendelijker, maar waarschijnlijk ergert ze zich er al tijden aan en betrapte ze nu iemand op heterdaad. Als je dan vriendelijk reageert heb je een sterke ruggegraat Lachen