Herkennen jullie dit??? > vriendinnen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:00

Ik herken veel in wat je schrijft. Van de HAVO heb ik nog een hele goede vriendin over. de rest spreek ik heel af en toe nog wel eens. jah sommige lieten ook ineens nix meer weten enzo, dat is heel irritant. ik maar steeds mailen enzo, krijg je steeds nix terug of een heel klein mailtje...
ik ken het ook: het niet tereg smsen, vervelend is dat.
Ik weet niet hoe je wilt dat het afloopt: dat het goed komt, of dit ook afkappen, maar succes iig!!

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:34

Van de middelbare school heb ik eigenlijk helemaal niet echt vriendinnen meer over. Met een meisje heb ik af en toe nog contact en dan is het weer net als vroeger, maar we hebben ieder ons eigen leven en dat is goed zo.
Ik heb nu nieuwe vriendinnen, van mijn studie hier in Utrecht. En ik heb nog wat vrienden van de manege thuis, want daar ben ik ook nog geregeld te vinden.
Ben het wel eens met de uitspraak van romkabouter, ik denk dat daar heel veel waarheid in zit.

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 08:45

Geplaatst: 09-05-04 23:00

--------------------------------------------------------------------------------

Ik herken veel in wat je schrijft. Van de HAVO heb ik nog een hele goede vriendin over. de rest spreek ik heel af en toe nog wel eens. jah sommige lieten ook ineens nix meer weten enzo, dat is heel irritant. ik maar steeds mailen enzo, krijg je steeds nix terug of een heel klein mailtje...
ik ken het ook: het niet tereg smsen, vervelend is dat.
Ik weet niet hoe je wilt dat het afloopt: dat het goed komt, of dit ook afkappen, maar succes iig!!

ZO, ik ben beniuwd of we nog steeds vriendinnen zijn als ik mijn havo afheb Lachen

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:04

huh? ik snap t niet helemaal geloof ik Bloos

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:30

YvonneS"]
[quote="Linardsje23 schreef:
Als het echt vrienden zijn verwaterd een vriendschap nooit. Natuurlijk zijn er weleens tijden dat je elkaar minder ziet, maar ja iedereen heeft andere hobby's etc.


Nou dan zijn dit dus nooit echte vriendinnen geweest! Knipoog
[/quote]


beetje moeilijk om over te oordelen vanachter mn compje Knipoog

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:19

Ja, sommige zijn schijnvriendinnen na eeen tijdje baal je er dan echt van.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 18:55

Heb nu een mailtje van Linda, ze beodeld het allemaal niet zo. Maar uiteindelijk schuift ze het weer op mij af! Ze kan me nu echt me rug op!

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:10

Uhm, misschien zie jij een vriendschap te veel als een relatie. Je moet er gewoon in mee groeien, allebei. Dat doen mij en ellen ook, en zo gaat het al heel lang goed. We zijn vrij close, maar dat hoeft niet. We kunnen elkaar zo een week niet spreken. Waarschijnlijk zit je vriendin al een poosje in over jou, dat ze het niet meer leuk vond, dus is dit voor haar de druppel. Zo had jij dat toch ook? Niet zeuren over anderen, want je hebt zelf ook best banketstaaf gedaan. en je hoeft achter een vriendschap geen punt te zetten, het groeit gewoon. alles en iedereen groeit. Die vriendin die zo omdraaide, had jij al moeten helpen voor ze zich omdraaide. Suc6 met het vinden van nieuwe vrienden! OK dan!

Chrystal-gekJarig

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 01:56

Ik heb een paar goeie vriendschappen, en ik had er een paar die blijkbaar toch niet zo goed waren.

Een daarvan is vorig jaar verbroken/verwaterd, ik was nog bij haar op de verjaardag geweest, waarop ze tegen mij zei dat ze me zou bellen en langs zou komen.
Ze heeft nooit gebeld.
Ik ook niet, want zij had gezegd dat zij zou bellen, waarom zou ik dan moeten bellen?
Dit ook omdat ik het gevoel had dat het altijd van mij uitkwam, dat ik altijd moest bellen voor contact of wat dan ook.
Dus dacht ik bij mezelf, bel jij dan maar eens een keer.
Nooit weer contact gehad, ja, 1 keer toen ze verkeerd verbonden was en 1 keer op msn toen ze wat wou weten, verder niks.
Dan krijg je dus wel in de gaten hoe de vork in de steel zat, dat het dus van jouw kant wel uitkwam, en van de ander maar matig tot niets, iig op dat moment.

De ander, daar is, zeg maar, op mijn verjaardag een eind aan gekomen tussen onze 'vriendschap'.
Ze ging verhuizen en ik had gezegd dat ik wel graag die ene kast wou hebben.
Krijg ik op de dag dat ik jarig ben, donderdags, een smsje van wanneer ik de kast op kom halen.
Het kon die dag nog of dat weekend.
Daarop smsde ik terug dat ik die dag niet kon, want ik was jarig en kreeg savonds visite en dat ik in het weekend ook niet kon, want ik had alle dagen volgepland doordat ik jarig was en er visite kwam.
Kwam er bij haar op neer, graag of helemaal niet.
Ja, wel graag, maar pas na het weekeind.
En dat kon volgens haar weer niet (zou wel kunnen mijn inziens, moest alleen een heel klein beetje moeite voor gedaan worden).
Ik had haar voor zaterdagavond op mijn verjaardag uitgenodigd, zegt ze in een sms dat ik dan wel de kast op kon halen.
Sms terug dat ze dan toch bij mij op de verjaardag zat?
Kreeg ik een sms terug dat ze niet zeker wist of ze dat wel redde.
Stuur ik zaterdag een sms of ze s'avonds nog komt.
En vanaf toen heb ik dus niks meer van haar gehoord.

Maargoed, ze heeft me dus niet gefeliciteerd met mijn verjaardag of wat dan ook.
Geen vriendin dus, zeker niet na wat wij (ik) allemaal voor haar hebben gedaan.
Toen ze het huis uit was gegooid, heeft ze een tijdje bij ons gewoond tot ze wat anders gevonden had, daarna is ze nog 1 keer geweest, met kerst, en 1 keer een half uurtje toen ik met haar mee geweest was naar haar paard en daarna moest werken, en ze dus eerst met mij mee naar huis ging zodat ik op tijd bij mijn werk kon komen en zij ondertussen door mijn moeder naar het station werd gebracht.
Al die tijd heeft ze gezegd dat ze wel weer langs zou komen, maar is nooit gebeurd.
Het is nu een aantal weken geleden (7 weken om precies te zijn) dat er bij ons thuis wat was gebeurd, waarop ze zei dat ze nog wel een keer langs kwam, om ons te steunen enzo.
Ook niet geweest dus.
Dat is geen vriendin, bij mij moesten alleen de oogkleppen af gaan en dat is na dit voorval wel gebeurd, heeft alleen een tijdje geduurd, te lang, want ongeveer alles kwam van mijn kant, ik gaf haar meer dan zij mij in meerdere opzichten, ik praatte het alleen goed.
Dat had ik dus niet moeten doen.

Moraal van het verhaal?
Als het geen echte goeie vriendschappen zijn, merk je het vroeg of laat wel, en je kan er dan beter mee stoppen dan je te laten gebruiken (dus dat de vriendschap van 1 kant af komt) of wat dan ook.
Vriendschappen horen van 2 kanten te komen, gebeurt dit niet, dan is er wat fout, dan moet er wat veranderen en anders kun je er maar beter mee stoppen (laten doodbloeden, geen contact meer zoeken, of verbreken, met of zonder ruzie).

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 02:11

Ik heb eigenlijk altijd best veel vrienden gehad.
Of nouja vrienden, het merendeel was een goede kennis.
Van de lagere school heb ik er eigenlijk vrij weinig nog over.
Van de middelbare school en mijn hockeyteam heb ik er nog best een paar en die noem ik ook echt mijn vrienden/vriendinnen.

Sinds ik in Utrecht zit, zijn er zoveel nieuwe mensen in mijn leven gekomen. Ik heb een jaarclub van 21 meisjes, ken heel erg veel mensen via mijn vereniging en studie, nooit saai dus.

Dan zijn er ook nog een paar buitenlandse mensen, ontmoet op vakanties etc, die ik nu nog wel spreek. Ideaal email en MSN Haha!

Ik denk dat van al deze mensen er 10 echt hele goede vrienden zijn en de rest goede vrienden, vrienden, goede kennissen en gewone kennissen.

Sommige vrienden spreek ik soms een paar maanden niet, maar als ik ze dan wel zie, is het net of we elkaar de dag ervoor nog gesproken hebben, meteen zo vertrouwd! Dan weet je wel dat het goed zit.

Echte vrienden heb je voor het leven, voor de rest verandert dat per periode in je leven.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 07:42

ik heb zoiets nog niet echt mee gemaakt, 1 keer, met een vriendin. Ik zie haar nog vrij regelmatig bijna elke dag op school. Maar onze school had een 3 jarige brugperiode... in de 3de klas leerde ik haar kennen en we konden altijd heel goed heel serieus praten, deden we altijd ind e lessen en zo, het werd echt een an mijn beste vriendinnen. Maar in de 4de ging zij naar havo en ik naar vwo. En toen is het contact minder geworden. Op een gegeven moment hebben we daar lichtelijk ruzie over gehad. Zij vond dat ik te weinig deed aan onze vriendinschap en ik vond dat zij te weinig deed aan onze vriendschap. Gevolg, opzich zijn we nog wel vriendinnen, maar ze hoort niet meer bij mijn beste vriendinnen. Ze doet dit jaar eindexamen, en ik denk dat ik daarna het contact met haar verlies, zeker nu ze ook is verhuisd naar een andere woonplaats.

Daar ben ik wel het bangst voor, ik heb ongeloofelijk veel zin om op kamers te gaan en een studie te gaan volgen, het studenten leven in, maar ik ben zo bang om al mijn vriendinne kwijt te raken.

Maar voor 3 vriendinnen in het speciaal ga ik zeker mijn best doen om vriendinnen te blijven... zij zijn de 3 beste vriendinnen die ik me kan wensen. Sabrina, die gaat als het goed is dezelfde opleiding doen, dus die verlies ik echt niet uit het oog (hoop ik) merel, gaat ook wel goed komen, we kennen elkaar al zo lang, en onze ouders wonen hele dicht bij elkaar in de buurt... en Fleury hier op bokt, gaat ook wel goed komen dnek ik toch fleury?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:52

Shiloh schreef:
en Fleury hier op bokt, gaat ook wel goed komen dnek ik toch fleury?


Ja dat gaat zeker goed komen! Jij komt gewoon soms lekker naar maastricht toe en met paardrijden blij fik je natuurlijk ook zien he!
Ach gut