enting tegen hooikoorts

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 15:18

Je hebt idd de zogenaamde desensibilisatiekuur, dat heb je tegenwoordig trouwens ook in de vorm van tabletjes/druppeltjes.
Ik ben een jaar of drie geleden bij een allergolog geweest, en heb toen is dit ook ter sprake gekomen. Het is overigens niet één enting, maar een kuur waar maanden (of jaren) overheen gaat. De eerste weken krijg je geloof ik eens in de week een enting, later eens in de maand, en daarna geloof ik nog minder frequent. In het begin schijn je er meer last van te krijgen, omdat ze juist allergenen inspuiten (correct me if I'm wrong).

Maar, heb je al eens een allergietest gedaan? Weet je, waar je allergisch voor bent?
Het probleem is namelijk, dat ze met zo'n kuur eigenlijk maar één allergie per keer aan kunnen pakken. Als je dus bijvoorbeeld voor boompollen, graspollen en huisstofmijt (ik noem maar wat) allergisch bent, heeft het eigenlijk geen zin om aan zo'n kuur te beginnen
De allergoloog heeft mij destijds verteld, dat hij er bij mij niet aan wil beginnen zolang ik met medicijnen nog gewoon het huis uit kan *zucht*

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk



Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 15:29

Hmmm.... dat zal dan toch iets anders zijn dan zo'n kuur.
Maar helpen de 'gewone' medicijnen niet voldoende dan? Prednison in laten spuiten zou ik ook niet zo snel doen Maar kan je HA je niet wat meer vertellen over de werking en de voor- en nadelen?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 15:32

Mag ik vragen wat voor medicijnen je nu hebt dan?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 15:39

En heb je al weleens andere medicijnen geprobeerd?
Bij mij wisselt het overigens ook heel erg per seizoen hoeveel last ik waarvan heb.

Maar andere medicijnen wil nog weleens helpen
Ik gebruik op het moment Xyzal tabletjes en Flixonase neusspray..... Maar ga ook maar weer eens naar de HA, want ik krijg er opeens allemaal exceem bij, vermoedlijk ook door de hooikoorts Scheve mond

Overigens, schijnt het ook te helpen om veel water te drinken. En voor je ogen; een zonnebril opzetten Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 15:44

Tja, je moet er wat voor over hebben hè Tong uitsteken

Wat betreft andere medicijnen.... het hoeven natuurlijk niet persé zwaardere medicijnen te zijn. De ene persoon reageerd nu eenmaal anders op bepaalde stoffen, dan de ander.
Maar goed, ik kan natuurlijk nooit vanachter het scherm hier de situatie goed inschatten Knipoog
Sterkte ermee iig!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 15:48

Dat probleem ken ik Bloos!
Maar nee, dat doen we ook maar niet....
Hoewel ik het niet zeker weet, het kunnen de paarden zijn, het kunnen andere dieren zijn, andere planten. Ik zal er toch wel last van blijven houden *zucht*.
Heb jij trouwens ook last van kruisreacties?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 16:06

Kruisreacties, is dat je een allergische reactie krijgt door het eten van bepaalde voedingsmiddelen.
Een hele bekende kruisreactie is bijv. Appels en Berkenpollen.... Mensen die allergisch zijn voor berkenpollen, reageren dan ook op het eten van appel. Bij mij gaat bijv. m'n mond en keel jeuken en m'n keel dichtzitten als ik appel eet. Vermoedelijk is dit dus een zogenaamde kruisreactie met de berkenpollen (en zal mijn appelallergie dus ook niet te achterhalen zijn met een allergietest).

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 17:50

liberty schreef:
Na vele medicijnen en neusspray's gehad te hebben heb ik nu de neusspray flexonase (oid) en die werkt Haha! Ikke blij *voor zo lang het duurt*

Bedoel je Flixonase?
Gebruik ik ook (icm Xyzal-tabletjes) maar die neusspray werkt idd

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:16

smurf schreef:
ik heb ook dat ik, als ik bepaalde dingen eet een rare reactie krijg......ben overigens erg allergisch voor berk


Toevallig bij de zogenaamde steenvruchten? (zoals appel en peer) Dat zijn namelijk veel voorkomende kruistreacties, bij mensen die extreem allegisch zijn voor Berk.
Ik heb nog wel ergens het lijstje met kruisreacties liggen, dus mocht iemand interesse hebben.......

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:30

MarianneR schreef:
Ik gebruik trouwens al jaren de oogdruppels van Prevalin. Bij mij is de jeuk in mijn ogen het ergst. Het niesen en de kriebelneus/loopneus is nog wel te overleven, maar die jeukende, dikke, rode, tranende ogen ....

Die heb ik ook idd..... Maar die bestel ik pas weer als ik zomers teveel last van m'n ogen krijg.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie