Tips voor Disney World ( Orlando)?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Tips voor Disney World ( Orlando)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 18:52

Zijn er mensen die tips voor me hebben van het boeken van een hotel in en om Disney? Wat zijn leuke ( betaalbare) hotels en hebben een goede verbinding met Disney.

Zijn er nog andere tips in de omgeving van Orlando? Wat moet je zien/doen daar?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:43

Hee wat gaaf, daar gaan wij in oktober heen!! Er zit daar ook nog een aantal televisiestudios en Sea World. Ook een religieus themapark zit daar in de omgeving.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:49

Kijk eens op www.bestwestern.com, www.travelodge.com of www.comfortinn.com
Er zitten daar zo gigantisch veel motels en hotels die ook betaalbaar zijn, je moet echt wel wat kunnen vinden.
Hoe verder van het park hoe voordeliger.

Verder vind ik Dinnershows ook te gek, daar zou ik zeker naar toegaan. Wij zijn toen naar Arabian Nights (met allemaal paarden) en Medieval Times geweest.

Ik zou ook naar een waterpretpark gaan zoals bv. Wet 'n Wild. Echt te gek vond ik dat.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:55

Oke...even denken: ik ben 2 keer in Orlando geweest met mn ouders, de 1ste keer toen ik 6 oud was en de laatste keer was 2 jaar geleden.

Beiden keren hebben we (een gedeelte) in een van de Disney-themahotels overnacht, namelijk het Polynesian & het Victorean resort. Was allebei ontzettend leuk, vooral het Polynesian resort is helemaal in hawai-stijl, met houten palen, beelden, etc. Ik heb geen idee hoeveel het kost om er te overnachten (waarschijnlijk véél Bloos! ), maar als je naar Disneyland gaat is het misschien wel heel leuk om er een avondje uit eten te gaan in stijl (de restaurants daar zijn nl ook helemaal in stijl, incl hoela-dans-lessen voor de kids, exotischegerechten, etc).

Wat betreft verder in de omgeving: Orlando is wel echt dé stad van de pretparken! Er is ook nog Wet'n Wild: een gigantisch waterpark en idd Seaworld zoals imker al zegt. En ook nog Universal Studios/Islands of Adventures (Islands of adv is een apart pretpark maar hoort wel bij Universal), die ik zelf ook héél erg leuk vond, met weer allemaal kleien thema-tjes. Ik ben zelf echt geen pretpark/achtbaan-fanaat, maar vond het door de sfeer die er werd gecreeërd wel heel erg leuk. Er is bijvoorbeeld een dino-gedeelte, een Dr. Seuss-gedeelte (van o.a. de Grinch & the cat with the hat->was voor mij echt jeugdsentiment Haha! ) en een superhero-gedeelte, met batman, superman, the hulk, the x-men, etc, etc. En nog véél meer. En er zijn ook een aantal erg gave 3-D rides, o.a. ééntje met spiderman, waar je zo'n bril opkrijgt en in een karretje zit. En voor je gevoel gebeuren er dan de meest vreemde dingen (stuiteren op een gebouw, etc) terwijl je eigenlijk maar heel rustig beweegt: erg gaaf. Kan sixflags nog een hoop van leren Knipoog

Oké....da's een heel pretpark verhaal geworden... Verder zijn idd de dinnershows ook erg gaaf! En in downtown Orlando kan je ook prima shoppen en een beetje Amerikaanse sfeer snuiven Lachen

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:41

Bezoek naast disney ook:

Epcot centre
Seaworld en Universal studio's. OK dan!

chatje
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-05-04
Woonplaats: n.b.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:02

een tip...ga niet in de zomer maanden...pff niet vol te houden de 1 na e ander valt van zijn stokkie en tis echt geen lolletje om met 38 graden in een rij te staan of in de zon te lopen!

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:06

chatje schreef:
een tip...ga niet in de zomer maanden...pff niet vol te houden de 1 na e ander valt van zijn stokkie en tis echt geen lolletje om met 38 graden in een rij te staan of in de zon te lopen!

Meen je dit nou? Ik ben er 2 keer in de zomer geweest: super weer OK dan! Ik hield het daar wel vol Haha! Als je erg slecht tegen hitte kan is het misschien minder handig, maar ik had echt nergens last van.

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:16

ik ga er komende zomer weer heen, net als 3 jaar geleden. hartje zomer en geloof me, het is best te doen hoor!

van de disney hotels kan je het beste de goedkoopste nemen (All Stars Hotel), of anders buiten het park, dat is veel en veel goedkoper.
En de meeste hiervan hebben rechtstreekse pendelbussen naar Disney.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 20:45

Ik ga a.s. donderdag naar Amerika, die week daarop waarschijnlijk naar Disney, nog geen hartje zomer dus.

Wat is een goed hotel in de buurt van disney, maar buiten het park? Noem eens een paar namen?

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 20:46

wil je een hotel of appartementen complex?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 20:46


Miri

Berichten: 1622
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 20:50

Ik ben ook daar geweest Haha! disney is gewoon geweldig!Ook zijn wij naar Sea world geweest.(de plaats weet ik niet meer maar als ik thuis ben zal ik het wel even opzoeken)Sea world is met dolfijnen enzo.Maar wij hadden een villa Tong uitsteken en geen flat ofzo dus verder weet ik het niet.Ook kan je zo'n tocht maken tussen de "alligators" en ook zijn we naar arabian nights geweest.Dat is gewoon geweldig!Een supershow met allemaal paarden enzo.Maar daar zijn daar in Amerika genoeg folders van Knipoog en tsja.Heel veel plezier in ieder geval!!! en daar kan je altijd nog vragen en zoeken waar je naartoe wil Haha!

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:38

ik ben al aan het aftellen , vandaag over 3 weken vliegen wij naar orlando.

wij zitten in het holday inn, op de international drive. er gaan regelmatig gratis pendelbussen naar de diverse parken vanuit het hotel.
wij hebben zo'n kombintatie van vliegreis met hotel, voor 9 dagen vliegreis + hotel opb logies voor zo'n 700 euro pp.
ps wij vliegen na een week pretparken slenteren door via miami om daarna 2 weken bij te komen ( en te duiken) op de bahamas.
losse prijzen tussen de eur 59 (1 persoon) en eur 15 (4 personen) per nacht per kamer per persoon.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:48

Wat leuk dat je daar naar toe gaat! Disney World is echt geweldig! Ik wil daar zeker nog een keer naar toe.

Toen wij daar waren hadden we een huisje gehuurd. Er zat een privé-zwembad bij, had 3 slaapkamers (in totaal 4 1-persoonsbedden en 1 2-persoons) en twee badkamers, de woonkamer was mega-groot evenals de keuken, er was een oprit met eigen garage. De huisjes waren nog maar net nieuw, omdat er nog helemaal geeen groen omheen zat.
We hebben toen een auto gehuurd waar we overal naar toe reden. Van het huisje naar Disney was het ongeveer een half uur rijden.
Van alles heb ik heel erg genoten!

Ik wens je in ieder geval veel plezier, ik vind dat je dit echt een keer meegemaakt moet hebben Tong uitsteken

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:06

Cowgirl schreef:
Bezoek naast disney ook:

Epcot centre
Seaworld en Universal studio's. OK dan!


Jaaa, epcot centre vond ik ook gaaf! das niet zo met heel veel achtbanen enzo, maar meer met dingen uit de toekomst, en een deel van het park is ingericht naar verschillende landen (huisjes uit japan met restaurantje, huisje uit canada met 360 graden film, enz enz). Hele gave shows, geweldige optochten tussendoor, fantastisch vuurwerk aan het einde van de dag... ik heb erg genoten!


Citaat:
een tip...ga niet in de zomer maanden...pff niet vol te houden de 1 na e ander valt van zijn stokkie en tis echt geen lolletje om met 38 graden in een rij te staan of in de zon te lopen!


Ze hadden toen ik er was een soort nevel-douches. Iedereen ging in de rij staan om af te koelen, heerlijk! Haha!

Veel plezier!