Rhodesian Ridgebacks op lijst gevaarlijke honden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Rhodesian Ridgebacks op lijst gevaarlijke honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 13:54

hier geloof ik dus nix van, maar nu er vandaag voor de 3e keer in korte tijd iemand naar me toe kwam dat mn honden een muilkorf om moeten(2 ridgebacks, reu van 5 teefje van 1,5) en dat ik er niet mee door t dorp moet wandelen maar in t bos, en dan niet loslaten in t bos maar aan de riem houden, begon ik toch wel te twijfelen

vooral omdat 2 van de 3 mensen zelf aan hondensport doen en dus best op de hoogte zijn van de dingen in de 'hondenwereld'

ook zijn er mensen die willen dat onze reu een agressietest moet afleggen.
hij is al pup van 3 dagen oud gedumpt met een broertje+zusje bij de DA fokker had 13 pups en was bang dat dat teveel was en alle 13 niet goed zouden groeien en ze niets op zouden leveren(als ze wel goed zijn+stamboom zijn ze vrij duur) dus 1 van die 3 hebben we via de DA assistente, kennisje van ons, gekregen toen ie 3 weken oud was
hij is dus zonder moeder opgegroeid en is contactgestoord/gedragsgestoord, sinds we het teefje hebben is ie wel veel bijgetrokken en heeft ie normale reacties, maar hij reageert soms vrij paniekerig op situaties, maar bijten heeft ie nog nooit gedaan(teefje wel, kip dood gebeten en kat bijna doodgebeten maar teefje ziet er veel vriendelijker uit dan de reu)

maar weet iemand wat hier van waar is? en kunnen andere mensen ergens een agressietest voor onze reu aanvragen? want daar komt ie nml niet doorheen, en wat zijn daar dan de consequenties van?

(voor degene die de honden niet kennen:zie profiel)

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 14:05

oke gelukkig!

ik kon me nml al niet voorstellen dat de ridgeback gevaarlijk was Verward oke sommige mensen, vooral mensen die niets van honden weten, denken dat ze boos zijn en hun rugharen overeind zetten, die moet je dan eerst uitleggen dat de streep haren zo groeit en ze dus helemaal niet boos zijn Clown

die gedragstest daar hebben meerdere mensen t al een tijdje over, maar we hebben een flink hek om heel de tuin, de honden lopen nooit los op straat, ik laat ze nooit ergens ff achter(bv bij de winkel zoals veel mensen wel doen) en alleen in t hondenlosloop-gebied in Wintelre lopen ze los, en dat gaat altijd goed, maar ja zo'n gedragstest komt ie niet doorheen, omdat ie gewoon wat apart is en paniekerig reageert

maar dan hoef ik me gelukkig nergens druk over te maken Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 18:49

hmm ik woon vrij dicht richting belgie, kan best zijn dat die mensen bij een hondenclub in belgie zitten die mij zeiden dat onze honden dus op zo'n lijst staan

al heeft iemand die in NL veel met honden doet gezegd dat ze nog niet op de echte lijst staan, maar wel op een soort 'nominatie-lijst' waar dus rassen op staan die wrsch op de echte lijst komen te staan

en ze zijn juist zo lief, echte goedzakken zijn het, alleen ja als je ze met zn 2en ziet spelen gaat het er wel vol op en zien ze er vrij agressief uit, daardoor krijgen mensen weer een verkeerd beeld van ze.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 19:08

dalmatiers kunnen heel fel zijn, net als goldenretrievers, en koningspoedels, ben 1x gebeten door een koningspoedel en ik weet nogsteeds niet hoe dat kwam Verward had heel die hond nog niet gezien, kwam van achteren aangerend en hapte in mn onderarm Scheve mond doen ook niet alle konigspoedels natuurlijk!

maar mn honden krijgen dus mooi geen muilkorf om en als ik een rondje door t dorp wil lopen met ze doe k dat dus ook gewoon weet zeker dat ze niets zullen doen, zelfs niet tegen kinderen die ineens om hun nek hangen en hondje willen aaien enzo Knipoog

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 20:49

handige link OK dan! al staan er veel hondenrassen op waarmee ik alleen maar positieve ervaringe heb

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 21:27

het zijn afrikaanse jachthonden, met zn 3en kunnen ze een leeuw vangen, heb dat ooit eens op national geographic channel gezien of hie die natuurzender ook mag heten Tong uitsteken
maar vechthonden zijn het niet, iig niet voor zover ik weet maar ik zal het nog even opzoeken!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 21:40


*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 22:26

tnx Haha! die kwam ik idd net ook tegen met het zoeken naar info over de RR, zal hem ook aan mn vader geven, die is helemaal gek van het ras nadat we kevin per ongeluk kregen(gedumpt bij DA, waar kennisje van hem werkt en tsja wij hebben n grote tuin en tijd genoeg voor zo'n hond dus toen kregen we onze 1e RR) wilde hij perse nog een RR ook om kevin wat normaler te krijgen, dus voor zn verjaardag 1,5 jaar geleden kreeg hij Samra en ik moet zeggen, het is een geweldig ras! zo ongelofelijk slim, en dan die uitdrukking, hoe ze soms kunnn kijken, echt geweldig! lig hier regelmatig dubbel van t lachen om de honden Haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 22:48

Sily"]
[quote="xxlindaxx schreef:
ik heb nog nooit gehoord van dat ras...dus ook niet dat ze gevaarlijk zijn. hier op de volgende site staan een aantal rassen die in duitsland op de lijst staan: http://www.kc-delft.nl/artikel/duitslnd.html


Erg he....de allergaafste honden staan op die lijst.
En dus ook honden waar ik juist hele leuke ervaringen mee heb...zal denk ook wel zijn omdat de eigenaren die ik hiervan ken hele normale mensen zijn.
[/quote]


idd t ligt voor t allergrootste deel aan de eigenaren, heel jammer dat dat vaak niet wordt ingezien Scheve mond

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, GrapeshotBot, Peony en 104 bezoekers