1 minuut stilte voor Fortuyn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

1 minuut stilte voor Fortuyn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 16:14

Vandaag is het twee jaar geleden dat Pim Fortuyn werd vermoord.
Zijn er mensen die thuis of ter plekke meedoen aan de 1 minuut stilte om 18.06 uur?
Of vinden jullie het overdreven?


Citaat:
Herdenkingen voor Pim Fortuyn
AMSTERDAM - Het is vandaag precies twee jaar geleden dat Pim Fortuyn werd doodgeschoten op het Mediapark in Hilversum. Ter gelegenheid daarvan vinden op verschillende plekken in het land herdenkingsbijeenkomsten plaats.

Fortuyn-aanhangers gaan naar Hilversum en naar de begraafplaats Driehuis-Westerveld waar de vermoorde politicus korte tijd begraven heeft gelegen. Op beide plaatsen zullen bloemen worden gelegd. Om 18.06 uur, het tijdstip waarop Volkert van der G. zijn dodelijke schoten loste op Fortuyn wordt één minuut stilte gehouden in Rotterdam.

Bron

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:16

Ik vind het niet overdreven, was van plan om toen op Fortuyn te gaan stemmen (en nou alsjeblieft geen voor of tegen reacties... daar gaat dit topic niet over). Maargoed, ik loop rond die tijd op de werkvloer, dus weet niet of het precies 18:06 wordt, maar ik ga wel een minuutje erbij stilstaan.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:16

ik vind het eerlijk gezegd overdreven, maar ik had ook niets met die man.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:16

Ik vind het overdreven, helemaal omdat je die ene man - hoe triest zijn dood ook was - op deze manier min of meer gelijkstelt aan die honderdduizenden oorlogsdoden.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:17

Niet voor hem, had niks maar dan ook niks met die man, mar wel voor de democratie...

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:18

Sorry ik vind het onzin ik ga niet zeggen waarom want dan is er een enorme discussie maar ik vind hem niet 1 minuut stilte waard

mischien hoe hij aan zijn einde is gekomen maar dan hou ik wel weer een minuut stilte bij zinloos geweld
Laatst bijgewerkt door annefloor op 06-05-04 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:18

Ik was ook wel van plan om op hem te gaan stemmen. tjee 2 jaar alweer, kan het me nog goed herinneren! Tijd vliegt!!!

Idd is het wel waar wat ArwenLune zegt... Maar ik sta er wel even bij stil, of ik me mond houd weet ik niet!

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:18

ArwenLune schreef:
Ik vind het overdreven, helemaal omdat je die ene man - hoe triest zijn dood ook was - op deze manier min of meer gelijkstelt aan die honderdduizenden oorlogsdoden.



voor die vermoorde leraar zijn zelfs 3 minuten stilte gehouden....

ik had hier nog niets van gehoord, maar ik ga zeker een minuutje stil zijn voor hem

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:18

Ik denk dt ik ook wel meedoe met die minuur stilte. Maar dat dat vandaag al 2 jaar geleden is. De tijd gaat snel..

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 16:18

Ook even mijn mening.. Ik vind het ook overdreven.

Een vriendinnetje van mij is Fortuyn aanhanger (nog steeds dus) en heeft van hem een soort halfgod gemaakt. Ik kan daar alleen maar om lachen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:20

Tja... ik had zelf een ontiegelijke schurfthekel aan die vent en z'n ideeën...

Maar een politieke moord is vreselijk, echt heel vreselijk. Maar daar heb ik al vaker minutenlang bij stilgestaan.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:21

Ik vind het niet overdreven.
Het is de dag dat de democratie vermoord was. Een dag dat iemand kansen ontnomen werden, kansen waar vele mensen op gestemd hebben.

Een halfgod is hij niet natuurlijk. Maar ik vind het wel dood en doodzonde, ik ervaar het echt als een gemiste kans.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:26

1 minuut stilte om hem
Waarom Verward Omdat hij toevallig een bekende nederlander was die vermoord is? Nee hoor, ik vind het zinloos..... Een minuut stilte prima, maar dan om het zinloos geweld, niet om het overlijden van deze specifieke man.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:26

Ik zou ook op hem stemmen.
Mis hem nog vaak genoeg als ik die saaie balkende weer eens op tv zie.

Ik denk dat ik wel even een minuutje stil houd.

overigens was het mediapark aardig druk bezocht vandaag, zegt toch nog steeds genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:27

Desiree schreef:
Het is de dag dat de democratie vermoord was.

De democratie is niet vermoord hoor. De democratie kan niet eens vermoord worden, alleen maar verkwanseld door de kiezers.

Nee, ik ga geen minuut stilte houden voor zijn dood. Het is vreselijk erg dat hij vermoord is, daar wil ik niks aan af doen en op die manier denk ik er vaak genoeg aan.

Iemand trouwens "De Zesde Mei" van Thomas Ross gelezen??

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:29

Lovely"]
[quote="Desiree schreef:
Het is de dag dat de democratie vermoord was.

De democratie is niet vermoord hoor. De democratie kan niet eens vermoord worden, alleen maar verkwanseld door de kiezers.
[/quote]
iemand is vermoord om zijn mening, een mening die door velen ondersteund werd. Ik dacht dat altijd vrijheid van meningsuiting gold, maar de mensen die achter hem stonden, werden hiermee monddood gemaakt.

GEloof me, ik ben niet geinteresseerd in de persoon Fortuyn, ik heb niks met mensen die ik niet persoonlijk ken. MAar ik stond wel achter zijn mening.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:31

Richtje schreef:
1 minuut stilte om hem
Waarom Verward Omdat hij toevallig een bekende nederlander was die vermoord is? Nee hoor, ik vind het zinloos..... Een minuut stilte prima, maar dan om het zinloos geweld, niet om het overlijden van deze specifieke man.



mooooooooooooooiiiiiiiiiii gezegd OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:32

Nou ja, Desiree, hierover zijn toentertijd al pagina's vol gediscussieerd, ook over het condoleance-stemmen in het stemhok. Maar let op: de democratie is pas dood als de kiezers die verkwanselen en niet eerder.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:32

Dat iedereen monddood is nu hij er niet meer is vind ik wel een hele afhankelijke opstelling! Iedereen is vrij om zijn mening te verkondigen en dat gebeurt nog steeds, tuurlijk sluit ik mijn ogen niet voor de problemen die in Nederland het vrije debat af en toe bemoeilijkt maar met die demagogische en overtrokken reactie's dat er niets meer mogelijk is sinds zijn dood heb ik weinig op!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:33

Ik vind het overdreven, en niet zo'n beetje ook. Ik vond de man een lachertje. Roepen, roepen maar oplossingen aandragen ho maar. Ja weglopen als hij niet meer kon bedenken wat te zeggen. MAar goed dat terzijde.

Nee ik ga geen minuut stil zijn. Niet voor Fortuyn. Heb ik wel op vier mei gedaan en 3 minuten voor de aanslag madrid enz. Maar nee, ik ga niet voor iemand als Fortuyn stil zijn. Het is verschrikkelijk dat hij vermoord is, dat had nooit mogen gebeuren maar de man wordt als een god neergezet terwijl hij werkelijk nergens een basis onder kon leggen.

dus....

niet gaan roepen, dit is slechts mijn mening

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:33

Lovely schreef:
Nou ja, Desiree, hierover zijn toentertijd al pagina's vol gediscussieerd, ook over het condoleance-stemmen in het stemhok. Maar let op: de democratie is pas dood als de kiezers die verkwanselen en niet eerder.

DAt vind jij. Velen vonden dat de democratie vermoord was, vooral degenen die hun hoop op pim gevestigd hadden, jij valt daar niet onder en ik denk ook daarom dat jij het anders ervaart. Wie zegt dat het niet weer zal gebeuren? In amerika is het al diverse malen gebeurd.

Overigens is er wel een verschil tussen zinloos geweld (zomaar iemand die je niet kent in elkaar meppen tot de dood er op volgt) of iemand bewust vermoorden om een bepaalde reden.

Ik vind dat zinloos geweld niet zo van toepassing was in het geval van pim. Dit was een politieke moord.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:37

Hmmmm nog niets over gehoord.... als we moeten stil zijn voor alle mensen die dood zijn gegaan door geweld al dan niet met politieke grondslag, dan zouden we de rest van ons leventje toch mooi niets meer mogen zeggen.
Natuurlijk is de moord op Fortuyn vreselijk geweest, maar daar sta ik dan toch liever in mijn "eigen tijd" bij stil en niet op zo'n "opgelegd" tijdstip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:38

Desiree, waarom is PF vermoord??

Eigenlijk heb ik niks aan kreten als 'velen vonden' en 'het is al vele malen gebeurd in Amerika'. Het kan me namelijk niet zoveel schelen wat jij denkt dat 'velen' denken. Je doet eigenlijk precies hetzelfde als Pim, zie de uitleg van Fasel maar, die is zeer treffend.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 16:39

Nou ja, geweld is altijd zinloos.

Deze man wordt echt als een halfgod afgeschilderd door zijn 'volgelingen' en zij zijn blind voor de gevolgen van zijn 'optreden' in de politiek. Ik vind niet dat het er beter op is geworden in Nederland nu iedereen maar mag zeggen wat hij denkt. Hij heeft imo een hoop intolerantie en zelfs haat gezaaid.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:40

Fasel schreef:
Ik vind het overdreven, en niet zo'n beetje ook. Ik vond de man een lachertje. Roepen, roepen maar oplossingen aandragen ho maar. Ja weglopen als hij niet meer kon bedenken wat te zeggen. MAar goed dat terzijde.

Nee ik ga geen minuut stil zijn. Niet voor Fortuyn. Heb ik wel op vier mei gedaan en 3 minuten voor de aanslag madrid enz. Maar nee, ik ga niet voor iemand als Fortuyn stil zijn. Het is verschrikkelijk dat hij vermoord is, dat had nooit mogen gebeuren maar de man wordt als een god neergezet terwijl hij werkelijk nergens een basis onder kon leggen.

dus....

niet gaan roepen, dit is slechts mijn mening


een mening die ik met je deel Fasel... ik ga dus ook geen minuut stil zijn, Fasel's hele bericht geldt ook voor mij.