lang leve het GAK :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-01 12:21

Ik zou dus donderdag een gesprek hebben met een werkadviseur om te kijken wat voor mij de mogelijkheden zijn voor eventuele omscholing. Worrdt ik vanochtend gebeld, dat ie volgende week pas komt. Jah, alles leuk en aardig, maar 2 juni loopt mijn uitkering af. *zucht* Boos! Frusty Boos! Frusty Boos! Frusty

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 13:08

weet je dat het nog minder energie kost om een simpel baantje te hebben dan om je geld achterna te hollen bij allerlei overheidsinstanties? Echt waar, ik spreek uit ervaring.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 13:33

Een kennis van mij kreeg op een bepaald moment zelfs een baan toegewezen van de gemeente... vraag niet of dat leuk was ofzo maar ze was heel kieskeurig met gevolg dat ze dus niet werkte.. toen kreeg ze een verplichte toewijzing (bleghh)

Stef; zit er bij jou geen supermarkt/bakker oid waar ze mensen vragen om mee te beginnen? Ik vraag me nl af of er zoveel verschil zit per regio; bij ons (Ede gld) krijg je op dit moment gewoon een mobiele telefoon kado als je bij een supermarkt gaat werken omdat ze zo veel personeel nodig hebben... balen dat jij niks kan vinden.
T is ongelijk verdeeld in de wereld Frusty

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-01 13:50

er zitten hier 3 supermarkten, en bij alle 3 ben ik al geweest.
Alle winkels hier in de winkelstraat heb ik gehad, uitzendbureaus, arbeids bureau waar je geen f*ck van hoort.
Had gebeld naar een bloemkwekerij (plantjes stekken enzo) zouden me terug bellen, nog steeds niks gehoord

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 13:53

Ik ben trouwens op zoek naar iets in een callcenter voor een paar weekjes id vakantie en daar verdien je ook heel goed, ik zag bij alle telefoniste/callcenter vacatures ook een paar keer Hardinxveld-Giessendam staan, is dat niet vlakbij Werkendam? Ik heb niet zo'n goed topografisch inzicht LOL Dat verdient echt lekker en je hoeft niet zoveel te doen en meestal gewoon een goede telefoonstem hebben. Ik geloof dat op randstad.nl ook wel vacatures staan per regio, msischien staan daar die van dat callcentre ook bij. Groetjes!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-01 14:13

h'veld-giesendam is redelijk te doen. Mail die bacature anders ff door ofzo

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 14:14

zal ff kijken... als ik m vinden kan mail ik hem ok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 15:38

Stef, het arbeidsbureau loopt dus niet achter je aan, daar moet je zelf aan werken. het is aan jou om vacatures uit te zoeken en erop te reageren, ze komen het je niet aandragen.
Lang leve het GAK inderdaad, door het GAK worden een hoop mensen afgevangen die anders in hele grote problemen zouden komen.
De mensen die gebruik maken van de uitkering gaan er meestal verkeerd mee om, dat is algemeen bekend. Het GAK deelt niet alleen geld uit maar heeft er nog wat taken bij.
Wat mij betreft zou er wat meer tijd besteed mogen worden aan fraudebestrijding.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 19:58

Inderdaad, als je staat ingeschreven bij arbeidsburo of uitzendburo moet je er zelf wekelijks bij langs en aan de kopo zeuren.. (ik heb het zelf nooit gedaan, je wel eens bij het arbeidsburo en wouden ze me op een garagebedrijf neerpoten, ik heb juist een bloedhekel aan auto's ...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 20:16

Ik ben het helemaal met Lov en Riette eens Stef. Niets in dit leven komt je zo maar aangewaaid.
Ik vind het echt vreemd dat je helemaal geen werk kunt vinden juist nu er zo veel vraag naar personeel is. Ik ben zelf Office Manager en ben o.a. belast met de werving en selectie van personeel, ik weet dus waar ik over praat.
Als iemand zoals jij, in de huidige marksituatie, zo lang zonder werk zit vraag ik me af wat er werkelijk aan de hand is.

- solliciteer je wel op de juiste vacatures [wat is je exacte vooropleiding],
- presenteer je jezelf wel op een goede manier,
- ben je wel gemotiveerd,
- ben je niet te kieskeurig in wat je zoekt,
- wat verwacht je van je werkgever,
- waarom doe jij geen productie- of schoonmaakwerk [in Hadinxveld Giesendam zit bv. Klein-Noot, de pindafabriek waar je vast zo de productie in kunt],
- wil je eigenlijk wel werken of betreur je enkel het feit dat je uitkering op 2 juni afloopt?

Weet je zelf eigenlijk zelf wel wat je wilt??

_________________
woorden zijn wind, daden zijn dingen (Vondel)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jippie op 2001-04-17 20:17 ]</font>

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 20:25

Nou ja, ik kan me best haar situatie voorstellen hoor. Ben zelf bijna 1 jaar werkloos geweest. Heb de HLO (laboratorium opl.) gedaan. Kwam er m.n. tijdens mijn stage achter dat research niets voor mij was (ben ik te onzeker voor), ik bracht dat ook bij sollicitatie naar voren, maar in principe schreef ik ook niet op een research baan. Voor een meer routine-baan kunnen ze ook MLO-ers krijgen en die liggen in een lagere loonschaal. Ik was gewoonweg te duur. Ik schreef daarnaast op alles wat los en vast zat, maar zonder resultaat. Met de meneer van 't GAK heb ik mijn brieven bekeken, daar mankeerde niets aan. Uiteindelijk kreeg ik mijn huidige baan. Maar dat was destijds voor maar 12.5 uur in de week. Ik kreeg over mijn loon dus nog een deel uitkering. Op een gegeven moment kwam ik ook in de gevarenzone, 'k liep kans om mijn uitkering kwijt te raken. Vond ik dat niet zo'n probleem want mijn vriend (nu man) en ik hadden net eenhuis gekocht en gingen toch samenwonen. Na ca 2.5 jaar kon ik 27 uur gaan werken, en nu werk ik dus sinds kort 32 uur. 'k Heb er lang op moeten wachten, en 't is nu heel anders geworden als waar ik voor geleerd heb (ben dierensrtasassistente), maar ik ben erg te verden in mijn werk. Sta nu aan het hoofd van het laboratorium, worden alleen maar erg weinig testen gedaan, helaas...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-01 20:32

Weet ik wat ik wil. Ja. Telefoniste/receptioniste, maar daar kom je gewoon zonder papieren niet tussen.
Begin aub niet dat ik niet solliciteer, ik heb een uitkering dus MOET ik wel solliciteren, ook al zou ik niet willen.
Productiewerk (inpakken etc..) wil ik dus niet. Niet omdat dat minderwaardig is ofzo, maar omdat ik dat gewoon niet zie zitten.
Ik heb opleiding MBO-Horeca, maar na 1.5 jaar in de horeca vind ik het (op dit moment) niks voor mij.
Ik WIL absoluut werken. De eerste 3 weken dat ik in de WW zat vond ik het allemaal wel best en vond het wel lekker, zo een beetje nixen. Maar na 3 mnd komen de muren op me af thuis.
Ik weet gewoon niet waar ik moet solliciteren. Sta ingeschreven bij diverse uitzendburo's, zoek elke week de streekkrantjes af. Koop af en toe eens brabants dagblad ofzo (allemaal vacatures in omgeving eindhoven of den bosch)
Het schiet dus gewoon niet op.
Vrijdag heb ik een gesprek met randstad wat hun voor me kunnen beteken betreft omscholing of cursus oid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 20:44

het is toch zoiets van weer gaan leren of toch zoiets als productie werk de keus is aan jou.
ik pluk ook champignons omdat ik gewoon geen zin had in leren en liever wat centen had.
hier word ook vaak minderwaardig op neer gekeken maar het is toch heel leuk om te doen en het gaat vooral om de collega's die je hebt dan maakt het niet uit wat je doet.
en in de tuinbouw komen ze nu om van het werk dus ga eens naar een tomaten- paprika teler of what ever en je hebt zo een baan.
je kunt daar ook gaan werken voor zo lang tot je wat anders hebt.Klinkt bij het soliciteren van de baan die je graag wilt ook heel gemotiveerd als je zegt ik doe nu maar zolang tomatenplukken? omdat ik niet graag thuis ben.
succes ermee

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 21:21

doe productiewerk ofzo dan tijdelijk tot je een baan hebt die je wel leuk vind. misschien een extra motivatie om dan daar weg te kunnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 21:43

Citaat:
Op 2001-04-17 12:21, schreef stef:
Ik zou dus donderdag een gesprek hebben met een werkadviseur om te kijken wat voor mij de mogelijkheden zijn voor eventuele omscholing. Worrdt ik vanochtend gebeld, dat ie volgende week pas komt. Jah, alles leuk en aardig, maar 2 juni loopt mijn uitkering af. *zucht* Boos! Frusty Boos! Frusty Boos! Frusty


Hoe je het ook wendt of keert, dat is niet de schuld van het GAK.......
Die medewerkers zijn over het algemeen (tegenwoordig) behoorlijk klantvriendelijk, dus volgende week komt het echt wel goed joh, laat je niet gekmaken he!!!!
Sonja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 22:57

Stef het lijkt mij allemaal heel erg eenvoudig hoor.
Het werk dat je wilt krijg je niet [want je hebt de papieren niet] en het werk dat er is wil je niet, ligt dit nu aan het GAK?? Verward
Wat is er mis mee om een half jaartje productie werk te doen en ondertussen bij het PBNA of LOI een cursus te doen die je de juiste papieren wel geeft?

Waar een wil is is een weg zeg ik dan maar. Succes er mee.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 23:15

Stef, ik ben het helemaal met Jippie eens!
Er zijn hartstikke veel bedrijven op zoek naar telefonistes / receptionistes.
Ga gewoon beginnen aan zo'n opleiding, doe in de tussentijd werk om de vaste lasten te betalen en verheug je op de toekomst.
Ik heb in eerste instantie ook de verkeerde opleiding gekozen en dmv van 5 jaar (!) avondstudie zit ik nu op een prima plek.
Maar dat gaat allemaal niet vanzelf... je moet er wel wat voor doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 00:27

het zal wel bot overkomen en dat is niet de bedoeling. Sinds wanneer vragen ze papieren voor receptioniste/telefoniste?? In mijn tijd dus niet en zelf zou ik ze zonder papieren heus wel aannemen, want een cursus zegt mij niks.
het lijkt mij een groter probleem als je er geen ervaring in hebt.
Toen ik 16 of 17 was deed ik dat werk in de vakanties. Van het een kwam het ander en aldoende leert men.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 00:33

Bij het bedrijf waar ik hiervoor 2 jaar heb gewerkt, zaten inderdaad ook allemaal mensen achter de receptie die er niet voor geleerd hadden. Voornamelijk studenten (MBO, HBO, uni) die het als bijbaantje deden. En dan zou jij er papieren voor moeten hebben? Lijkt me zeker in deze tijd heel raar.

Ik heb momenteel een uitzendbaantje als office manager. Heb helemaaaaal geen papieren in die richting, wel jarenlang administratieve bijbaantjes gehad, maar office manager zijn is toch net weer anders. En toch wilden ze me heel graag hebben, nog voordat ik op gesprek was geweest (klinkt misschien verwaand, maar zo is het niet bedoeld en ik keek er zelf ook heel erg van op).

Stef, ik hoop echt voor je dat je snel werk hebt, maar ik weet uit ervaring dat het je niet op een presenteerblaadje wordt aangeboden. 't Is net als met woonruimte: je moet er wel actief achteraan blijven gaan en niet opgeven tot je beet hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 07:55

Citaat:
Op 2001-04-18 00:27, schreef Lovely:
het zal wel bot overkomen en dat is niet de bedoeling. Sinds wanneer vragen ze papieren voor receptioniste/telefoniste?? In mijn tijd dus niet en zelf zou ik ze zonder papieren heus wel aannemen, want een cursus zegt mij niks.
het lijkt mij een groter probleem als je er geen ervaring in hebt.
Toen ik 16 of 17 was deed ik dat werk in de vakanties. Van het een kwam het ander en aldoende leert men.


Als telefoniste/receptioniste zijn een paar dingen vereist:
Repre uiterlijk
Goede telefoonstem
Word
Excel
MBO-niveau.

Stef voldoet volgens mij aan alle eisen, en het is jammer dat ze voor mij zo'n takke-eind uit de buurt woont; ik had haar al lang kunnen bemiddelen, terwijl het nu elke week moeilijker wordt door het gat in het cv....
Huilen

Een relevante opleiding voor telefoniste/receptioniste wordt bijna nooit gevraagd, werkervaring is vaak wel gewenst.

Sonja

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 09:54

ik heb er niks meer aan toe te voegen, maar hoelanger je werkeloos blijft hoe moeilijker het is om een baan te vinden, want als je dan je cv opstuurt naar een bedrijf vragen die zich ook af waarom je al zo lang niet werkt. Want als je echt wilt werken is er altijd wel werk ook al is het productie werk, dan zien de mensen waar je gaat solliciteren (als je ondertussen productie werk doet)dat je in ieder geval hebt willen werken ook al is het productiewerk, heeft met doorzettingsvermogen te maken.
En als telefoniste/receptioniste heb je niet altijd een vooropleiding nodig, een telefoonstem is een vd belangrijkste dingen.
Succes met het zoeken naar werk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 10:00

Word, excel en MBO niet altijd he. Toen ik op de fabriek de centrale deed had ik er ook niet echt iets bij behalve eens per week facturen vouwen. MAAR ik werd dus wel ieder jaar teruggevraagd en ook op afdeling verkoop en bij banket zelfs als assistent manager. In die tijd kreeg ik het voor elkaar om 300 chocoladecakes te verpatsten aan de filialen en oh ja ik heb ook eens vergeten een gebakbestelling door te geven aan bake off, zat purmerend zonder nat gebak.
Was een leuke tijd en ondertussen al 10 jaar geleden.
Nu ben ik secretaresse van een partner van het grootste adviesbedrijf ter wereld. BTW ook nooit een opleiding voor gehad behalve de thuistypcursus (illegale copie van vriendin) maar heel heel hard voor geknokt nadat ik stopte met studeren. Eerlijk gezegd wilde ik nooit secr. worden, maar ik ben het toch geworden omdat ik ook dat werk aannam om maar beleg op brood te hebben. Uiteindelijk is het leuker dan toiletten poetsen van advocaten wat ik dus ook wel eens even heb gedaan om maar niet naar het GAK te hoeven. Gaatjes vullen op je bankrekening en op je cv.
Stef, het wordt nu echt tijd.

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 10:25

Ik wou eigenlijk niet reageren maar ik doe het nu toch. Mijn man is productiechef. Hij leidt het hele gebeuren op de productie dus ik hoor hier natuurlijk ook weleens wat over. En wat mij zo verbaasd is waarom er geen productiewerk wordt gedaan. Het is niet meer zoals vroeger dat je de hele dag hetzelfde werk staat/zit te doen. Het werk wordt afgewisseld. Het is ook niet meer zo dat je doosjes moet vullen of dicht moet plakken (ja ja de tijd is vooruit gegaan) en daar hebben tegenwoordig heel veel bedrijven machines voor.

Ik zou zeggen ga gewoon eens kijken bij zo'n bedrijf die productiemedewerkers nodig heeft. Een oordeel kan je altijd hebben maar een oordeel geven zonder dat je het ooit gedaan of gezien hebt vind ik niet terecht.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-01 10:47

ik geef geen oordeel. Ik ben wezen kijken bij een drainage bedrijf. Dan zit je dus heel de dag aan de lopende band gaajes in slangetjes te prikken.
Moeten ook mensen voor zijn, maar ik niet.

Betreft het GAK ging er dus alleen om dat ik baalde dat die werkadviseur uitgesteld is, maarja

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 10:52

Stef ik wil je niet aanvallen maar er zijn meer bedrijven dan dat ene drainage bedrijf. Elk bedrijf werkt anders en doet anders. Je kan de bedrijven niet met elkaar vergelijken. Dat bij dat ene bedrijf je de hele dag gaatjes zit te prikken hoeft nog niet te betekenen dat dat bij elk bedrijf zo is.