Zwanger en nu?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:33

Tja, als je al weet dat het je eigen schuld is hoef je hier niet echt een topic te plaatsen denk ik. Ik weet niet zo goed wat je ermee wil bereiken. Wij kunnen het niet voor je oplossen. Je wilde sex, bent bevrucht en dan moet je zelf gaan bepalen wat je gaat doen. Mijn standpunt is redelijk duidelijk. Jullie hebben dit leventje verwekt, dan moet je er ook voor zorgen imo

'Paint' it 'Black'



Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:45

Mijn reactie is helemaal niet bedoeld om je te kwetsen.

Hoe komt het dat je zwanger bent geraakt? Niet goed beschermd? OF die ene procent die zelden voorkomt?

Sorane: kansarm? Ze heeft een goede baan, is 26. Sorry hoor dan kan ik kort door de bocht zijn maar het is wel een leven waar je mee bezig bent.

Nogmaals, wat wil je van bokt? Niemand behalve je zelf kan bepalen wat je wilt. Jij nam de beslissing met iemand naar bed te gaan, jij zult ook de beslissing moeten nemen om het al dan niet te houden. Het is jouw geweten en niet het onze Knipoog.

Nogmaals het is niet om je te kwetsen en als dat zo overkomt dan spijt me dat oprecht. De mensen die me kennen weten dat ik niet zo hard ben als ik soms lijk. Maar ik heb hier inderdaad een duidelijke mening over en als je een openbaar topic maakt dan krijg je reacties die je wilt horen, maar ook die je niet wilt horen.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:51

Misschien moet je Vanity eens pbén. Die heeft met hetzelfde dilemma gezeten en heeft ook een topic geopend en uiteindelijk een keuze gemaakt na goed nadenken. Zij kan je precies vertellen denk ik hoe haar gevoelens waren. Misshcien dat je daar ook wat meer aan hebt dan ons. Vanity is echt een hele lieve meid die je altijd wel met raad kan en wil bijstaan.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:00

Verkrachting zou ik een van de weinige uitzonderingen vinden Dimmelim.

Ojee: wat dimmelim al zegt, bedenk heel goed wat je wil. Als je nu abortus pleegt en je zou over vier jaar wel een kindje willen dan kan je heel goed met je geweten geconfronteerd gaan worden. 'het kindje vier jaar terug was niet welkom en nu ineens wel? ' en dat soort dingen. Bedenk alsjeblieft goed dat dat heel hard kan zijn. Vraag je goed af of je mentaal daa sterk genoeg voor bent.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:03

Je angst kan ik me heel goed voorstellen meid. Zelf kom ik uit een arm gezin. Mijn moeder stond er alleen voor en we hebben best wel eens droog brood moeten eten. Maar ik kan je wel vertellen dat ik verschrikkelijk dankbaar ben dat ze ons nooit heeft laten weghalen. Liever armoede en veel liefde dan rijkdom en geen liefde. Je kindje kijkt niet naar gouden deurklinken of nieuwe schoenen. Het wil spelen en liefde.

Heb je al met de vader gepraat? Misschien dat dat ook veel helderheid kan brengen.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:43

Dom niet natuurlijk. En ik snap inmiddels ook wel een beetje hoe of wat nu je wat meer verteld hebt.

Laat het niet van je omgeving afhangen. Wat zij ook zullen denken het is jouw buik, jouw beslissing en een deel van jouw leven. Als ik het zo lees ben je helemaal niet zeker van een beslissing om het weg te laten halen. Vraag je zelf af: wil ik het 100% laten weghalen? En krijg ik er 100% nooit spijt van? Als je op beide ja kunt antwoorden dan ben je al een stapje dichterbij. Maar het is lastig.

Nogmaals pb Vanity eens, die heeft min of meer in het zelfde schuitje gezeten.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:35

Ik heb even voor je gezocht. Op www.skon.nl kun je alles vinden over kinderopvang. Bij de meeste bedrijven krijg je een vergoeding. Verder krijg je straks ook kinderbijslag. Niet veel maar alles helpt toch?

En nogmaals goed met de vader praten. Nu heb je alleen gesproken over abortus maar hij mag ook weten van jouw twijfels. Een ding: laat je in hemelsnaam niet intimideren of manipuleren omdat hij er graag vanaf wil. Soms dan maar liever in je eentje de boel doen dan hulp want als je met die confrontatie komt te zitten (heb mijn kind weg laten halen want hij wilde het niet), meid dan is het eind zoek. Denk alsjeblieft om jezelf en je eigen lichaam!!

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:48

Tuurlijk hoef je je niet schuldig te voelen. Dat is helemaal niet nodig. Je hebt het tenslotte niet expres gedaan toch? En ik moet je eerlijk zeggen, het feit dat je er zo over nadenkt en het neer durft te zetten vind ik van moed getuigen.

Misschien was ik wat kort door de bocht maar ik las eigenlijk niet wat er werkelijk stond. Ben moe en soms vergeet ik tot tien te tellen. Mijn excuses daarvoor. Heb je nu niets aan maar toch.

Schuldig voelen vind ik niet nodig. Je had ook meteen naar de kliniek kunnen lopen en je was er van af. Maar je koos de moeilijke kant.

Fijn dat je veel steun aan vriend en vriendin hebt. En in ieder geval ook fijn te weten dat hij je ook zal steunen als je het wel zou houden.

STerkte

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:14

Eef18 schreef:
Mijn mening is hard maar simpel; als je een kind niets te bieden hebt (toekomst, fijn gezin, geld etc) dan moet je het weg laten halen.
Uit jouw verhaaltje blijkt volgens mij al dat je dit niets wilt, en dat je er niet klaar voor bent. Kortom, weg laten halen.


Nou ik mag kort door de bocht zijn maar ik ben blij dat zij de keuze moet maken en niet jij voor haar.

Met alle respect voor je mening.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:18

Ik ook waarschijnlijk op die leeftijd o jee. Lachen. Maar dan nog is het wel hard.

Ach toen ik 19 was dacht ik niet aan kinderen. Ik wilde het beslist niet. En riep ook nog heel hard 'als ik zwanger raak laat ik het mooi weghalen' Bloos!. Toch had ik dat nooit waar kunnen maken denk ik. Ach het is moeilijk als je zelf niet voor de keuze staat. Je moet zelf eerst iets mee maken voor je er echt over kunt oordelen.

Ik vind jou in ieder geval een kei dat je er zo over nadenkt. En wat je beslissing ook zal zijn, het is een gerespecteerde omdat je het niet over 1 nacht ijs liet gaan. En dat vind ik echt een supermoedige actie van je.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:29

Ik sta er nog wel achter maar ik heb nogal eens last van het 'niet-goed-lezen-syndroom' GaaaapO. Op topicstartster is dit niet echt van toepassing als je verderleest. Als het echt 'ik ben zwanger en ik laat het weghalen want ik heb er geen zin in' was geweest was ik wel degelijk achter mijn standpunt gebleven. Maar het is overduidelijk dat ik hier beter had moeten lezen omdat ts wel degelijk haar verantwoordelijkheid neemt.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:32

Ik ben nu ongesteld. En dat is niet leuk Boos!. Wat dat betreft heeft zwanger zijn dan ook weer een voordeel. Alleen ja, de stemmingswisselingen blijven Lachen.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:52

ojee schreef:
Ik ben heel blij dat ik dit topic gestart ben. Dit is natuurlijk niet iets wat je met veel mensen bespreek. Nu heb ik zoveel verschillende visies van verschillende mensen gekregen. Natuurlijk weet ik het meeste zelf eigenlijk ook wel, maar toch helpt dit...

Ik heb een huis waar gewoon plek is voor "uitbreiding". Ik heb een baan, maar ik moet dus minder gaan werken denk ik. Mijn werkgever betaalt maar een deel mee van de kinderopvang. Ik heb absoluut geen spaargeld. Ik kan nu gewoon leuk rondkomen, maar het is echt geen vetpot. Iedereen weet hoe duur het leven is. Is het wel haalbaar? Ik weet dat een kind geen geld, maar liefde nodig heeft. Het moet natuurlijk ook niet de bedoeling zijn dat "we" in de schulden of iets komen. Natuurlijk heb ik gen spullen en zo zijn er nog wel 100 dingen. Het alleen zijn en alles alleen moeten doen lijkt me ook erg zwaar...


Als ik je vertel dat mijn moeder mijn broer en mij heeft opgevoed en vaak nog geen 20 gulden!!! per week kon uitgeven en wij toch niets te kort zijn gekomen? En wij hadden vergelijkingsmateriaal. Een kennisje dat een pleegzoontje had dat schoenen van 400 GULDEN, ja Bommels ja, kreeg. Onze leeftijd 14 jaar. Mocht niet spelen, werd alleen maar afgebekt en als zijn pleeggeld niet op tijd was dan kreeg ie een week naar zijn hoofd geslingerd dat ie kon oprotten. Geloof mij maar, geld maakt echt niet gelukkig. Laat het daar alsjeblieft niet van af hangen. Nog geen dag zijn wij ontevreden geweest ook al hadden we geen dure nike's of dure kleding. We liepen er keurig bij maar het was geen merk. Niemand die er ooit iets van heeft gezegd. Verjaardagen waren altidj goed en feestdagen ook. En reken maar dat wij respect hebben voor mijn moeder hoor. Sterker nog, ze wordt nu verwend met cadeaus omdat ze altijd zo voor ons gevochten heeft.

Echt, dat geld is echt niet alles. En schulden hadden we niet:)

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:54

Eef18 schreef:
Hier eef18 nog even, uiteraard snap ik dat je er anders tegenaan kijkt als je 26 bent, maar uit de oproep begreep ik al direct dat ze er niet klaar voor is...en natuurlijk kan iemand van 26, die alleenstaand is, supergoed voor een kind zorgen, maar je moet het wel zelf 500% willen...dat is mijn mening alleen maar:)


Je moet het misschien 500% willen laten komen, maar 5.000% willen laten weghalen Knipoog

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:07

nr 2 aan het uitbroeden Pauline??? Is er iets dat ik niet weet???? Verward

Je hoort het ojee. Sorry is zowieso niet nodig. Maar je ziet, geld is niet alles, tuurlijk maakt het het een stukje makkelijker maar niet iedereen heeft een makkelijk leven uitgekozen. Dit komt op je pad. De beslissing is aan jou en jou alleen.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 07:52

Kijk, en dat gaat mij een nichtje geven Lovers

Ben trots op je Van Lachen

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 07:52

Nee, ik ben niet zwanger. Heb al genoeg aan mijn maandelijkse problemen, dan ga ik me niet in een topic vol hormonen wagen Tong uitsteken

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 07:21

Hoe is het nu met je ojee?

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 08:41

Dat is niet realistisch ojee. Want weet je, je kan zeggen dat je er 100% achter moet staan dat je het laat komen, maar zoals ik al eerder zei, je moet er veel meer achter staan als je het laat weghalen. In jouw situatie kun je niet ineens denken 100% want het overkomt je, onverwachts en jouw geest en lichaam moeten zich daarop instellen. Wat je beslissing uiteindelijk ook zal zijn. Jij kan niet zeggen ik sta 100% achter het laten komen, maar sta je wel 100% achter abortus dan? Knipoog

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 08:42

Dat je in de war bent vind ik overigens iets wat normaal is. Wat je omgeving vindt, aanneemt of denkt, daar moet je lak aan hebben. Jij moet de beslissing nemen en niet later meoten denken, 'ja maar ik deed het omdat mijn omgeving.....'.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 09:27

Ik zou eerst het hele topic eens gaan lezen Smurfie Knipoog. Kan je een stuk wijzer van worden.

Laura, sterkte ook voor jou. Maar ik ga ook een beetje met Faye mee over je uitspraak van een verkrachter. Het kind van een verkrachter is tenslotte ook nog eens een gedwongen kind, jij maakte uit eigen keuze een one night stand en het ging mis. Maar het blijft een feit dat dat geen gedwongen zwangerschap is.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 11:20

Geeft niets hoor Lachen Sorry is niet nodig.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:30

Weet iemand hoe het nu eigenlijk met o jee is? Want ik ben toch wel benieuwd eigenlijk naa rhoe het met haar is?

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:46

Meid, je hebt er zwaar en lang over nagedacht. Wie zijn wij om jou te beoordelen. Ik geef toe dat ik tegen abortus ben maar dat is meer tegen mensen die maar wat doen en vervolgens abortus als anticonceptie zien. Jij doet dat duidelijk niet en hoe wij daar dan over denken is niet onze zaak.

Heel erg veel sterkte ermee.

'Paint' it 'Black'


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie