Heeft mijn hond epilepsie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Heeft mijn hond epilepsie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 14:13

Of hoe je dat ook schrijven mag. Schijnheilig Verward

Mijn hond is al best wel op leeftijd, 12 om precies te zijn.
De laatste tijd ligt hij vaak te slapen in zijn mandje en maakt ie allemaal vreemde geluiden. Ik ben dan meestal boven en roep dan even en dan houd het op.
Net was het heel erg en ik liep naar beneden. Ik riep maar hij reageerde niet, toen heb ik hem wakker geschud. Hij deed zijn oogjes open en er zat een beetje grijs vlies-achtig spul in de hoekjes eromheen. Heel zijn mondje zat onder een soort schuim. het was best wel eng. Scheve mond
Heeft mijn hond epilepsie? Verward Zonee, wat dan?? Verward

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 14:31

epelepsie is meer dat hij helemaal gaat schudden en zo maar mischien heeft ie hondsdolheid of zo Verward
naja ik zou hem iig wel in de gaten houden!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 14:37

Hij maakt rare kreun geluiden, best wel hard en hij bibbert alssie dat doet. Verward

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 14:43

meestal als je epilepsie hebt kan er wel schuim uitkomen!
en als hij ook gaat bibberen....
misschien moet ff naar de DA gaan?
groetjes monica

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 15:02

knip
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 06-02-02 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 15:25

Het kan best dat hij droomt.. ik weet niet. Schijnheilig
Hij slaapt wel echt dus is niet buiten bewustzijn ofzo..

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 15:55

Een van onze katten (ze is nu 18) heeft dat ook heel vaak, dan lijkt ze wakker want ogen open en heel hard mauwen. En als je haar dan heel hard schud (als in wakker schudden dus niet als een pak vla schudden) dan is het: ogen dicht en weer open en dan is het over. Haar dochter (bijna 17) heeft wel epilepsie en die wordt dan heel raar stijfig en valt dan om en begint te trillen alsof ze onder stroom staat (als in tekenfilm electrocutie). Als ik jou was zou ik naar de DA gaan, better save than sorry.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 15:58

ja precies. Het trillen lijkt me inderdaad op epilepsie te duiden maar dat schuim in de mondhoeken kan verschillende oorzaken hebben, oa ook hondsdolheid. Het kan zijn dat het helemaal niets is en dat je hond gewoon een grote speekselproductie heeft en dat ie ligt te dromen maar het kan ook epilepsie of eventueel honddolheid of iets anders zijn. Ik zou ook naar de DA gaan!!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 16:01

Het kan best epilepsie zijn, maar ik weet het niet zeker. Wij hebben een hond gehad die epileptische aanvallen had. Hij was 15. Hij bibberde en liet wat urinevocht achter. Dat bibberen was net of ie verkrampt was.

Ik zou voor de zekerheid maar ff met 'm naar de DA gaan

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 16:31

Wij hadden een hond met epilepsie, maar die reageerde heel anders na zo'n aanval, doordat ze pijn had en helemaal van de wereld was, werd ze ronduit agressief, maar ik weet natuurlijk niet of dit bij elke hond zo is. Het kan ook zijn dat ze gewoon heel diep slaapt, dat hebben oudere honden wel vaker, ik zou voor de zekerheid gewoon even contact opnemen met de dierenarts.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:33

naar de DA gaan of ff bellen, en het allemaal duidelijk beschrijven!
Die kan je vast verder helpen!
sterkte

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:39

Mijn hond (Teckel) heeft ook epelepsie, en zoals jij het beschrijft hoe joun hond doe denk ik dat die epelepsie heeft, "ja". IK denk dat het beste is om naar de DA te gaan..

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:58

Mijn hond heeft het, en die is niet agressief na zo`n aanval.
Hij herkent je gewoon even niet voor 5 minuten. en luisterd ook helemaal niet naar zijn naam... Hij moet ook meteen naar buiten, want daar gaat hij zitten poepen. Tijdens zijn aanval schuimt hij, en plast hij alles onder, gaat met zijn poten spartelen, en shaked helemaal.....Ik zou als ik jou was even de DA bellen, en uitleggen wat je hebt gezien, hij heeft er voor geleerd, en hij kan je het beste helpen.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 19:01

Mijn hond maakt ook altijd rare geluiden als hij slaapt, maar dan droomt hij gewoon Haha! en er komt ook gene schuim uit zijn mond.
Mijn zusje heeft het wel, is wel eng!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 11:28

Hij droomt gewoon hoor nath! Dat hebben mijn doggies ook heel vaak.Heb je dat nietgezien toen je hier was dan?

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 11:44

Ik denk gewoon dat hij diep slaapt. Volgens mij kun je door haar schudden of roepen niet uit een epilepsie-aanval halen. Oudere honden slapen nu eenmaal veel en dieper dan jonge honden, tenminste mijn vorige, bejaarde hond deed dat wel. Die lag ook te smakken in zijn slaap, misschien dat die van jou dat ook doet en daarom schuim op zijn bekkie heeft.
Maar als je het zeker wil weten zou ik toch zeker de DA even bellen, die kan je dan wel raad geven, of als hij het niet vertrouwd dan laat hij je wel even langskomen.
Succes ermee!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-02 16:35

Ik denk idd dattie gewoon heel diep sliep. Schijnheilig Haha! Hij heeft geen schuim meer in zn mondhoeken gehad maar wel zo liggen slapen met vreemde geluiden maar hij werd zo weer wakker. Denk idd dat ie gewoon droomde. Dromen

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 18:37

mijn hond heeft ook epilepsie... enbest erg ook nog...
hij heeft nou al 2 maanden geen aanval meer gehad *joepie* maar die aanvallen zijn echt niet leuk om te zien. gelukkig helpt de medicatie ook goed. maar mijn hond heeft wel meer dingen. hij heeft bijvoorbeeld ook last van koliekaanvallen heeft die ook al medicijnen voor gekregen. maar als die echt epilepsie heeft zoals tommie het heeft dan is het ehct niet leuk om te zien